NOS Studio Sport

« 1 2
oborobo

Gisterenmiddag weer nagenoeg de hele middag schaatsen.
Terwijl er toch veel meer tedoen was o.a veldrijden.
Iedere schaatswedstrijd gaat weer helemaal live uitgezonden worden.
Een beetje meer variatie zou wel leuk zijn.

Poeksel

Dus je wil dat de Belg minder wielrennen en meer schaatsen gaat uitzenden?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@oborobo welke uitzendrechten hebben ze nog meer dan waar ze gisteren op hadden kunnen terugvallen. Schaatsen is voor Nederland wat veldrijden is voor de Belgen. Ik heb me prima vermaakt met het Belgische commentaar en heb eerlijk gezegd helemaal geen behoefte aan veldrijden bij de NOS. Zond Ziggo het trouwens niet uit?

Rawolf

Ziggo zond ook uit ja, sommige crossen Eurosport ook. Vind de belg sowieso veel beter voor elke sport met 2 wielen.

$kedel

Wielrennen op tv is sowieso achterhaald.
De sport is op nationaal niveau(al helemaal buiten ons kleine landje) gewoon niet groot genoeg om deftig te kunnen uitzenden, en voor het veldrijden zouden ze gewoon eens moeten zorgen dat het uberhaupt te bekijken is zodat mensen er een eerste aanraking mee kunnen krijgen ipv alles achter de decoder te stoppen.

oborobo

Schaatsen op TV is ook achterhaald.
Alleen EK en WK is voldoende.
Ben niet op de hoogte van de uitzendrechten van de
NOS.Kijk ook altijd wielrennen op Sporza,maar staat
in geen verhouding qua uitzendtijden met het schaatsen bij de NOS.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@oborobo dat slaat natuurlijk nergens op. In de rest van het jaar kijken we toch toch ook elke week wielrennen. En ja een schaatswedstrijd duurt nu eenmaal langer dat een cyclocross. Je kan maar met 2 man tegelijk schaatsen. Ik vind dit allemaal een beetje overdreven. Ik met veel plezier naar het schaatsen in de winter.

ChefSpijker

Uitzendtijden wielrennen Sporza in geen verhouding met schaatsen bij de NOS? Dat kun je toch niet serieus menen? 't Is dat Eurosport ondertussen wat rechten 'afgepakt' heeft, anders had je nog steeds 100+ dagen in het jaar wielrennen op tv gehad daar.

Apemantus

Men kijkt massaal op Sporza en dan vindt men het gek dat de NOS steeds minder wielrennen uitzendt? De ironie en hypocrisie is er vanaf te scheppen.

Draag je het Nederlandse wielrennen een warm hart toe, dan kijk je op de NOS. Punt. Gejank over het commentaar gaat nergens over.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Schaatsen is een enorme sport in de winter in Nederland, alsof je ijshockey in Finland van de buis wilt halen of inderdaad veldrijden in België. Veldrijden is iets bekender geworden door MvdP maar nog altijd een marginale sport in NL.

Pol

Vroeger was schaatsen vele malen populairder dan nu. 2 uitzendingen EK en WK daar keken we weken naar uit.Als ik nu in het weekend de TV aanzet is het schaatsen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Pol vroeger was er ook al veel meer schaatsen op tv hoor... de wereldbeker is al sinds de jaren 80 op tv. Ook de NK's em de kwalificatiewedstrijden werden live uitgezonden. Verder was afgelopen weekend het eerste schaatsweekend van dit jaar. De eerste wereldbekerwedstrijd is pas weer half november en die worden vaak niet eens live op tv uitgezonden. Echt een onzinnige discussie dit. En als je niet wilt kijken dan kijk je toch niet. Ik ben blij dat ik op deze manier nog mooie sport kan zien in de wintermaanden.

Laatst gewijzigd
FDJ

Schaatsen trekt, zelfs bij WC kwalificatie al meer dan een miljoen kijkers. Dat ga je in Nederland met veldrijden niet redden. Buiten Brabant amper belangstelling voor die sport in ons land.

Pol

rahmns Ik heb het over de tijd Verkerk Schenk dat waren de schaatstijden.Buiten in weer en wind schaatsen en niet in een hal.Deze generatie schaatssters kunnen amper nog in de buitenschaatsen.

ChefSpijker

Ja en tegenwoordig kunnen renners zelf ook niet eens meer hun eigen banden plakken en wisselen ze meteen een heel wiel! Vroeger was alles beter.

Overigens was er de afgelopen twee seizoenen gewoon nog een groot toernooi op buitenijs.

Laatst gewijzigd
Pol

ChefSpijker Ik ben elke winter in Canada nog nooit een minuut schaatsen op TV gezien. In Amerika zitten er toch 20 mensen op de tribune. Maar er is daar wel elke week veldrijden op TV en er kijken daar ook nog miljoenen mensen na.

ChefSpijker

En wat heeft dat precies met de keuzes van de NOS te maken? Dat het in andere landen minder leeft kan niemand omheen. Maar Thialf zit nagenoeg altijd vol en de NOS haalt er uitstekende kijkcijfers mee. Dan is het toch logisch dat men er veel aandacht aan besteed.

Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat er miljoenen mensen in de VS naar veldrijden kijken. De Europese crossen met de grote namen zijn, afhankelijk van waar je woont, tussen 6 en 9 uur 's ochtends op tv daar. En als de World Cups in Noord-Amerika zijn, staat er nou ook weer niet zóveel publiek langs de kant. Een Tour de France op NBC scoort ook maar een paar honderd duizend kijkers daar:

The Tour’s television ratings, which often determine advertising revenue, fluctuate from year to year. In 2018, between 200,000 and 300,000 viewers tuned in each day on television. In 2009, Lance Armstrong’s comeback year, that number was twice that size. By contrast, a midweek NHL game regularly gets more than 500,000 viewers.

Pol

ChefSpijker Ik denk dat een functie bij de NOS hebt, mischien wel verslagever als het NK wielrennen uitgezonden wordt en het is 35 graden toch nog over schaatsen beginnen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Pol oke dat is wel heel erg vroeger... denk dat er toen ook nauwelijks wielrennen op tv was. Misschien gewoon maar met de tijd meegaan en niet zo in het verleden blijven hangen. Schaatsen in een hal is dan misschien iets minder romantisch maar wel een stuk eerlijker. We hebben het wel over topsport. Iedereen dezelfde omstandigheden en daardoor kan ook echt de beste winnen. Wat men verder in Canada doet moeten zij weten... die kijken liever weer naar ijshockey. Ik zie niet in wat dat met de uitzendingen van de NOS te maken heeft.

Pol

rahimns Hier wordt altijd beweerd dat wielrennen wereldwijd een kleine sport is. Bij de UCI zijn115 landen aangesloten. Hoeveel zijn er bij de Internationale schaatsbond aangesloten ???? Wereldwijd stelt schaatsen helmaal niets voor, maar bij de NOS zeggen ze altijd dat schaatsen een wereldsport is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Pol Ik heb nog nooit iemand horen beweren dat schaatsen een wereldsport is net zo goed dat ik nooit heb gehoord dat wielrennen een kleine sport is of heb je het nu specifiek over cyclocross. Het is in ieder geval diverser dan de top 10 van een gemiddelde cyclocross wedstrijd. Bij ISU zijn 200 landen aangesloten... dus die doen niet echt onder voor de UCI toch ;)

Maar net zo goed dat er bij de UCI verschillende wielerdisciplines zijn, geldt dat ook voor de ISU.

Pol

rahimns Dan zal ik het anders formuleren, het gaat bij mij over langebaan schaatsen of wat de Belgen zeggen SNEL schaatsen. In hoeveel landen wordt dat gedaan ????? Jij telt er ook kunstschaatsen bij.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Pol volgens mij tel jij ook alle landen bij het veldrijden... op deze manier slaat deze discussie ook nergens op natuurlijk.

oborobo

Op Kramer en Wust zit niemand toch meer op tewachten!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat zijn jouw woorden... en gelukkig zijn er naast Wust en Kramer nog meer schaatsers te bewonderen.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.