CLofC wedstrijd 2: Tour Colombia

TLJCAMPS

Ow fuck, ik dacht dat het 12 uur vanavond was...

TLJCAMPS

Dat dacht ik namelijk omdat de de deadline van de Tour Down Under ook 23:59 was...

Ceramiche Ariostea

'@TijmenCamps, aangezien de TTT om 18.00 start wil ik het 1x door de vingers zien als je voor die tijd een team aanlevert.

TLJCAMPS

Bedankt, als iedereen het ermee eens is tenminste.

ivo001

Zolang er nog geen teams gepubliceerd zijn vind ik het prima als hij voor de start nog een team kan aanleveren.

Sjonge Jonge

Geen probleem wat mij betreft.
Tenzij je uiteindelijk wint en ik 2e word, dan dien ik alsnog protest in .....

John Berger

Geen probleem

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@john berger 2 etappes waar nog wel wat verschil te maken is... vorig jaar maakte Lopez nog een half minuutje goed.

Laatst gewijzigd
John Berger

'@rahimns ik moet het nog zien (zelf verwacht ik alleen in de laatste etappe echtevtijdverschillen tussen toppers voor het eindklassement), maar niets is zo onvoorspelbaar als wielrennen.
Eerst maar eens zien wie welke renners heeft gekozen, dan kan je ook zien welke tactiek ze hebben gekozen, wat voor soort etappes iedereen verwacht en of er iemand een gokje heeft gewaagd. Zelf denk ik dat dit een hele leuke ronde is.

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik dacht een aantal alternatieve renners te kiezen, en vervolgens worden ze allen genoemd in de voorbeschouwing van WF :/

Sjonge Jonge

Ivo, daar worden zo'n 45 namen gedropt, als je er 1 had die zelfs daar niet bij staat was je echt exclusief geweest :)

TLJCAMPS

De ploegentijdrit telt niet mee toch?

ivo001

Ik dacht dat Uran vanwege de TTT wel goed zou eindigen in het klassement, maar lijkt nu al een verspilde keus.

Ceramiche Ariostea

Uiteindelijk hebben toch alle 38 teams zich gemeld met een team. In totaal zijn er slechts 41 renners gekozen. Alle teams zijn op de 1e pagina gepubliceerd. Tot morgen voor een 1e stand in CLofC ronde 2.

skylimit

'@ivo001 ja, daar lijkt het nu wel op, terwijl ik vooraf zat te twijfelen tussen Martinez en Uran. Uiteindelijk de voorkeur gegeven aan Uran, omdat hij in vlakke etappes ook vaak de top-20 haalt en hij zou voor eigen volk extra gemotiveerd zijn om zich weer te laten zien (ja, ik weet het Martinez is ook een Colombiaan, maar Uran heeft dan toch een streepje voor).
Blijkbaar is hij nog niet in topconditie, dus of hij zich in de komende dagen in de etappes kan laten zien die kans lijkt ook
kleiner te zijn nu. We gaan het zien, veel slechter als de Vuelta San Juan kan haast niet, maar met de keuze voor 3 minder voor de handliggende renners neem ik toch weer een risico.

John Berger

'@skylimit, mooi dat jij nu al wat gokjes waagt met de 3 verrassende namen. Ik ga ze deze ronde in de gaten houden. Ik heb zelf ook wel gegokt door minder sprinters te nemen (alleen Hodeg nu in mijn team, had eerst Gaviria nog maar die is vervangen door Rubio). Ik verwacht alleen vandaag een sprint uitslag en denk dat de andere etappes een prooi wordt voor puncheurs/klassement mensen. Deze keuze kan ook verkeerd zijn en dan zal ik niet hoog eindigen. Ook ik had Uran gekozen voor de TTT en hoog in klassement, maar hij lijkt nog niet voldoende herstelt van zijn zware blessures.

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik ben uit gegaan van sprints in etappe 2, 3 en 5. Puncheurs in etappe 4 en klimmers in 6. Voor het eindklassement alleen maar rekening gehouden met klimmers uit sterke TTT ploegen. Daarom bijvoorbeeld Esteban Chaves en Oscar Sevilla uiteindelijk niet gekozen.
Ardila had ik er lang in, maar had te veel twijfel of hij op Prof niveau wel zo goed mee kan meteen. Aru niet gekozen omdat ik denk dat hij meer last van de hoogte gaat hebben dan de colombianen. Al heeft UAE me wel verrast met hun tijdrit.

Ik heb dus wat meer sprinters genomen. Restrepo deed het prima een maand geleden in Colombia in de Vuelta al Tachira. Benfatto 2x top 10 in San Juan. Naranjo 3x top 10 in San Juan en Quintero pakte het puntenklassement in Tachira.

Roniel Campos nog overwogen door zijn eindwinst in Tachiraen Efren Santos vanwege zijn resultaten in december in Costa Rica, maar ik had te weinig plek over daarvoor. Wilde toch een aantal WT toppers niet overslaan.

hartstikkebedankt

Ik ben meegegaan in de redenering van ivo, ons team verschilt dan ook maar op 2 plekken: Uran en Quintero voor ivo tegenover Jungels en McCabe voor mij

ivo001

'@Hartstikkebedankt
Benieuwd hoe McCabe het er van af brengt. In san Juan een keer 6e en een keer 11e, maar ik was bang dat ze vooral Avila gaan uitspelen, en daar had ik wat minder vertrouwen in. Jungels een beetje een vraagteken voor mij welke ambities hij heeft. Denk dat ze vooral Alaphillippe uitspelen.

John Berger

Ik heb McCabe, Benfatto, Naranjo, Molano en Restrepo ook overwogen. Uiteindelijk gekozen voor Avila, Ochoa en Florez. Ik heb op het laatste moment Jorgenson + Alba + Jungels vervangen door Uran + Martinez + Ardila. Of deze keuzes wijs zijn geweest gaan we zien. Dit maakt dit soort spelletjes nu zo leuk om mee te doen!!!

skylimit

'@john berger...het maakt dit soort spelletjes leuk als de door jouw gekozen renners het goed doen en dat je de juiste gok c.q. keuze hebt gemaakt. Vandaag zal waarschijnlijk in een massasprint eindigen met vermoedelijk een verrassende winnaar, waarvan je dan achteraf weer zal denken, ja inderdaad die renner had ik toch moeten nemen.
Overwegingen/afwegingen en maar 12 renners te kiezen, maakt dit spel ook wel weer lastig.

John Berger

'@skylimit het is natuurlijk leuker als je zelf de juiste keuze hebt gemaakt maar ik kan zelf ook genieten als een ander met verrassingen komt en dat het bij hun goed uitpakt. Om de eer en de lol. Als het om echte prijzen gaat dan wordt ik wel wat serieuzer in de keuzes en afwegingen merk ik. Vandaag gaan we dan maar voor de verrassende winnaar (Steimle, Lerberghe, Quintero, Salinas of ...)

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Na de TTT van gisteren waar EF Education gehakt maakte van de andere ploegen was het vandaag tijd voor de eerste etappe in lijn. Op papier volop kansen voor de spurters en die massasprint kwam er dan uiteindelijk ook. De massasprint werd gewonnen door Juan Sebastian Molano voor Alvaro Jose Hodeg en de verrassende Itimar Einhorn. De beste start het het clofc klassement is voor Dustin die de eerste leiderstrui mag aantrekken. Hij heeft 12 punten voorsprong op nummer 2 Sjonge Jonge en Ceramiche Ariostea.

Stand na etappe 2

1 Dustin 202
2 Sjonge Jonge 190
3 Ceramiche Ariostea 190
4 Zwartebroekengeletrui 186
5 Reyn 170
6 Ivo001 170
7 Hartstikkebedankt 170
8 Bazing 170
9 Pier Tol 166
10 Wielerfan999 164
11 Peter Post Forever 164
12 JoppeD 164
13 Zenzyvdb 158
14 BrackenRidgeCycling 158
15 Rahimns 154
16 Billi 154
17 Coolietje 152
18 Skylimit 150
19 JulesdeJonghe 144
20 Jappe666 144
21 Multispeed 134
22 KimJungPoels 134
23 Rimenno 132
24 Rawolf 132
25 Kschiffmacher 132
26 Erveedeeee 132
27 Ben_Pronk 132
28 Hofsje 128
29 Ezequiel 128
30 Kunske 122
31 Dayer Quintana 122
32 Vernis 96
33 TijmenCamps 96
34 Gerrit Glomser 96
35 Bastaix 96
36 Arviidd 96
37 Arry1337 96
38 John Berger 78

Arry1337

De weg naar boven is ingezet! :p

skylimit

Hallo Park,
Hoe kom jij zo snel aan de top-20 uitslag? Op procyclingstats is alleen de top 10 vermeld en ook op de officiele site staat nog niet meer dan de top-10.

Laatst gewijzigd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.