Quiz: Tourflashback

« 1 2
jappe666

De tijd vliegt, en dus maken we een sprongetje in het verleden, 10 jaar om precies te zijn.
Kunnen jullie, zonder de hulp van het internet, de top-25 reconstrueren van de Tour de France 2010?
Omdat er nadien 3 resultaten geschrapt zijn, moeten jullie eigenlijk 28 namen zoeken.

1. Alberto Contador (geschrapt)
2. Andy Schleck
3. Denis Menchov (geschrapt)
4. Samuel Sanchez
5. Jurgen Van Den Broeck
6. Robert Gesink
7. Ryder Hesjedal
8. Joaquim Rodriguez
9. Roman Kreuziger
10. Chris Horner
11. Luis Leon Sanchez
12. Ruben Plaza
13. Levi Leipheimer
14. Andreas Klöden
15. Nicolas Roche
16. Alexander Vinokourov
17. Thomas Löfkvist
18. Kevin De Weert
19. John Gadret
20. Carlos Sastre
21. Dani Moreno
22. Christophe Moreau
23. Lance Armstrong (geschrapt)
24. Bradley Wiggins
25. Sandy Casar
26. Cadel Evans
27. Julien El Fares
28. Christophe Riblon

KJP

Pfoeeeee

Dat is het jaar dat Andy Schleck uiteindelijk won na schrappen van Contador volgens mij. Dus die op twee.

Moeten we het nummer precies goed noemen, of is het enkel de naam die belangrijk is?

Verweggistan

Was dat niet de comeback van Armstrong? Naast Andy dan ook Franck Schleck. Kloden en Zubeldia zullen er dan vast tussen staan, Valverde vast ook. Deed Menchov ook mee? Verder gok in nog op Sastre, Evans, Jurgen van den Broeck en Gesink.

jappe666

Zeg maar wat jullie willen, afhankelijk van hoe moeilijk jullie het willen maken :p

Kan eventueel per positie de ploeg of nationaliteit erbijzetten als jullie echt nummer + naam willen raden, of maakt het dat dan weer te makkelijk?

Verweggistan

Ik denk dat het al moeilijk genoeg is :). Als we weten dat we in de goede richting zitten qua renners zal de top10-15 wel snel volgen, maar die laatste 5-6 renners zal wel weer een tijdje duren.

hartstikkebedankt

Joaquim Rodriguez

jappe666

Valverde, Franck Schleck en Zubeldia waren niet juist, de rest is aangevuld in de openingspost.

Mathieu Moller

Samuel Sanchez en Laurens ten Dam

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hesjedal en Chris Horner

Verweggistan

Een paar van die aanvallersfransen zullen wel top28 hebben gereden: Voeckler, Rolland, Casar,

hartstikkebedankt

Als we in Spanje blijven misschien Dani Moreno, Igor Anton of Ruben Plaza? En Voeckler misschien? Kennelijk was dit niet het jaar dat hij top-5 reed maar misschien wel een verdere plek?

Mathieu Moller

Daniel Navarro Garcia?

Gerrit Glomser

Volgens mij het jaar dat LL Sanchez top 10 reed. En het is twee jaar voor Wiggins won. Volgens mij reed ie toen wel aardig om het jaar voor zijn winst weer uit te vallen.

Verder gok ik op Kreuziger, Popvich, Cunego, Leipheimer en Vino.

Leukefans

Was dat niet de periode waarin Moinard en Le Level af en toe relatief hoog eindigden?

Mathieu Moller

Vanendert? Won die dat jaar die bergetappe of was dat het jaar erop?

Sjonge Jonge

Zubeldia

user27296

Landis?

user27296

Ik weet nog een Belg

Kevin de Weert

jappe666

Een paar missers, maar over het algemeen is de beginpost al stevig aangevuld.
Cunego was trouwens een net niet, die werd 29e :-)

Nog 6 te gaan!

hartstikkebedankt

Gadret

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Was Dani Moreno ook in die Tour... die reed in die jaren volgens mij alleen maar in Spanje. Verder weet ik het eerlijk gezegd ook niet.

jappe666

John Gadret is correct!

Dani Moreno was al geraden, die werd toen nog voor Omega Pharma-Lotto 21ste.

Nog 5 renners te gaan, waarvan 3 Fransen en 2 'wielerexoten'.

Verweggistan

Basso?

jappe666

Nope, die werd 32ste.
Het zijn 2 niet-typische wielerlanden.

Gerrit Glomser

S. Chavanel, Riblon en Moreau misschien?

Exoten als in Niet europeanen? Ik gok op een colombiaan, maar heb er geen naam bij.
Of bedoel je een oost europeaan a la Vino, dan zou Sivtsov kunnen. En deed Fuglsang toen al mee?

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.