Nibali won 1 maal de Tour, tweemaal de Giro, waar hij in de Dumoulin editie en vorig jaar ook nog op het podium stond en hij won 1 keer de Vuelta, waar hij ook nog eens tweede werd achter Froome als ik me niet vergis. Dat is dus al 7.
In de Tour heeft hij volgens mij verder nooit op het podium gestaan, maar voor de Vuelta en Giro weet ik niet zeker of ik er een mis, dus ik gok 8.
Evans won de Tour van 2011, maar ik weet zo niet of hij afgelopen decennium verder nog podium reed, dus voor hem gok ik 1.
Vino niet? Dan wellicht nog ergens een podium erbij. Dan gok ik voor hem 2 keer.
En dacht toch zeker ook Leipheimer op een podium te weten. Wellicht voor hem dan ook 2
Menchov wellicht dan 3 keer.
Nibali werd volgens mij ook eens 2e achter Basso. Zat daar die Spanjaard niet bij? Arroyo of zo? Zo ja, dan die 1 keer.
En nu ik even terug reken denk ik ook aan Scarponi, maar weet niet of hij vaker het podium bereikte. 1x dus.
Zit dus bij Nibali op eentje meer dan Mathieu en ga voor 9 keer.
En ik mis Valverde, die in elk geval vorig jaar 2e werd in de Vuelta. Weet dat hij hem ook heeft gewonnen, maar dat kan ook 2009 zijn. Reed in die jaren wel een aantal keer achtereen bij de top 3 in Vuelta. Aangezien ik dan moet gokken tussen 3 en 6 of hoger lijkt me de 6 logischer dan die 3. Ga bij Valverde dus voor 6 overwinningen.
Leipheimer was in 2008 dat hij tweede werd in de Vuelta.
Carapaz en Scarponi zijn correct met 1, maar die waren al geraden.
David Arroyo is correct met 1, Valverde met 6 ook.
Menchov en Vino zijn hun podiumplaatsen kwijt, die komen niet in de lijst voor.
@Bekke: Ja sorry, was wat snel in dat te schrijven, hij heeft er inderdaad nog wel over.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.