Parijs-Roubaix bezoeken

Onbekende gebruiker

Heren, ik ga 12-4 voor het eerst de Hel van het Noorden live bekijken en heb advies nodig. Ik heb drie ideeën in mijn hoofd maar sta open voor betere ideeën:

1. Za-zo overnachten in Compiegne, aanwezig zijn bij de start en dan naar de Velodrome rijden om Mathieu te zien winnen
2. In de buurt van Bos van Wallers een hostel/B&B zoeken, punten drinken met wielerfanaten, op zondag in het Bos staan en na doorkomst naar de Velodrome/l'Arbre (als dat überhaupt haalbaar is) koers zetten
3. Zondagochtend naar Carrefour l'Arbre of Mons-em-Pevele rijden en daar gewoon feest maken

Benieuwd naar ervaringen, tips etc!

zeewolde

Optie 1 zou ik niet doen. Dan zie je denk ik maar 1 kassei, en dat is die die de winnaar optilt.

Klootje Kriekeljon

Heb zelf afgelopen jaar de combi bos van Wallers/aankomst velodrome gedaan.

Was te doen, maar het is krap. Je moet de auto gunstig hebben bij het bos en zonder al teveel vertraging naar Roubaix. Daar even om de omleidingen heen rijden en de auto in de wijk om de velodrome zetten. Kan je wel wat tips geven. Sowieso mooie ervaring!

Romāns Vainšteins

Pak je de fiets ?

Wallers Carrefour is met een beetje ok weer te doen. Met de wagen ook maar dan wel het best de fiets achterin voor de laatste stukjes. Zo heb ik dat aangepakt, dat zijn toch DE passages.

Onbekende gebruiker

Dank mannen, ik denk dat ik sowieso de eventuele sprint in de Velodrome wil zien, dus van het Bos naar Roubaix it is. Welke kant moet ik dan staan en welke route is haalbaar?

Klootje Kriekeljon

Auto neerzetten Bos van Wallers:

Op de A23 tussen Lille en Valenciennes pak je afslag 4 Hasnon, dan kom je op de D40 richting Denain. Binnen een paar honderd meter in zuidelijke richting heb je al meteen de Trouee d'Arenberg aan je linkerkant liggen, je bent dan aan de kant waar het peloton het bos uitrijdt. Er is iets noordelijker van de Trouee d'Arenberg een ander bospad, genaamd: Drève de Grand Bray. Zet je auto bij dat pad neer (dus eigenlijk liefst zo dicht mogelijk bij de oprit/afslag van de A23) en zet je auto alvast in de goede vertrek-richting. Zorg dat je er op tijd bent, dan kun je makkelijk je auto kwijt.
Loop op je gemakje door het bos, bekijk de gehele kasseistrook, de mijn en aanliggend terrein enz. Er is ook een klein feestterreintje bij de ingang bos/mijn. Zodra de koers nadert kies je een leuk plekje om te staan, op zich kan dat overal. Zodra de laatste renners door beginnen te druppelen wil je al met wat vaart richting je auto gaan. Daar aansluiten bij de kleine verkeersopstopping en zsm de snelweg op richting Lille/Roubaix.

Je kunt vrij gemakkelijk bij de velodrome in Roubaix komen. Volg gewoon Google Maps, en zodra je in de buurt van de wielerbaan bent even rekening houden met de omleiding vanwege het parcours. Zoek gewoon een plekje binnen 2/3 straten van de velodrome en loop er heen. Wel een typisch buurtje, dus spullen uit de auto of uit zicht. Er is controle op spullen bij de wielerbaan.
Je komt er snel binnen, het zal er al vol zitten want tegen de tijd dat je er bent is het misschien nog 10-20km voor de koplopers. Op de heuvel achter de tribune heb je ook prima zicht, mocht je geen plekkie meer op de tribunes kunnen krijgen, dus no worries.

Enjoy!

jacobus

Ik denk dat je gewoon thuis moet blijven daar er geen PB verreden gaat worden op 12-4 !!!

Lance Beenstrong

Ha Mannen, ik zal dit topic nog even nieuw leven inblazen, ik zou zondag graag bij Carrefour de L'Arbre staan(Ja ook in de stromende regen als dat moet). Maar ik ben wel met de auto, tips waar ik het best kan parkeren om vervolgens te voet verder te gaan? Bij voorbaat dank!

SolitaryShell

Bij die boom heb je een straatje met klinkers. Daar kun je hem heel mooi langs de kant zetten.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.