[Top 15 Spel] Fan Flandrien - Omloop het Nieuwsblad *

« 1 2
Arry1337

Opzet van het spel
Voor jullie (deelnemers) is het meedoen aan het spel heel eenvoudig. Stuur mij de top 15 die jij verwacht in een persoonlijk bericht eerder dan 23:59 op de dag vóór de wedstrijddag – dus in dit geval op 28 februari.
That’s it!

De puntentelling is iets ingewikkelder, maar gelukkig is dat mijn probleem.
Het doel is om zo min mogelijk punten te verzamelen. Na de race krijg je punten voor de afstand dat jouw renners zijn geëindigd van de plek die jij hebt voorspeld, met een maximum aantal van 15 punten. Op deze manier kun je in het slechtste geval (15 x 15 punten) 225 punten krijgen, en in het beste geval (bij exact de juiste top 15) 0 punten.

Voorbeeld
Verwacht je bijvoorbeeld Zdenek Stybar op 1, maar wordt hij 5e, dan krijg je 4 punten. Dit geldt ook andersom; voorspel jij iemand op plek 10 maar wordt hij 6e, dan krijg je ook 4 punten.
Wanneer Stybar meer dan 15 plekken verwijderd is van je voorspelling, of wanneer hij niet finisht, krijg je voor hem 15 punten. Op deze manier krijg je van 15 renners individueel een score, waardoor je pech bij het uitvallen van bepaalde renners met iedereen die deze renner kiest deelt.

Startlijst
https://www.procyclingstats.com/race/omloop-het-nieuwsblad/2020/startlist

Dit spel telt mee met het klassement

Let op!!

* Eventuele reserve renners kunnen als plekken 16 en 17 doorgegeven worden. Zij worden toegevoegd indien een renner uit de top 15 niet start. Maximaal 2 reserves dus.

* Graag minimaal de eerste letter van de voornaam met een volledige achternaam vermelden.
Bijvoorbeeld: “P. Sagan”.

* Indien een plek twee keer is gekozen (bijvoorbeeld per ongeluk een top 15 met twee keer nummer 12), schuiven alle renners een plek op. De renner teveel, onderaan in de lijst, zal dan niet in het team worden opgenomen.

* Vergeet je een renner (dus bij een lijst van 14), krijg je helaas 15 punten toegekend voor de laatste positie.

* Staat een renner twee keer in de top 15, dan telt zijn hoogste positie en schuiven alle renners lager dan de tweede keuze een plekje op naar boven. Heb je bijvoorbeeld Stybar op 5 én 11, valt de keuze op 11 weg. De renners op plek 12 t/m 17 worden dan 11 t/m 16. Reserves kunnen hierbij de reddende engelen zijn!

Arry1337

22 Deelnemers
Arry1337
Mathieu Moller
Mithrandir
SvenVDB
Rahimns
Gerrit Glomser
Arviidd
Jappe666
John Berger
Rawolf
Pier Tol
Silent Hill
Rimenno
-wielerfan
BrackenRidgeCycling
Burn
Sjaspatat
Hartstikkebedankt
Pacino
Krypton
Zwartebroekengeletrui

John Doe - Ik heb een lijst van iemand ingevoerd, maar ben verloren van wie die was.
Mis je jezelf? stuur me even een PB!

Statistieken

Gezamenlijke top 10: (gemiddelde gekozen positie/aantal keer gekozen met minimaal 60% van de keren)
1. Greg van Avermaet (2/22)
2. Zdenek Stybar (5.6/21)
3. Dylan Teuns (5.6/18)
4. Wout van Aert (5.5/16)
5. Oliver Naesen (5.8/21)
6. Tim Wellens (6.7/14)
7. Sep Vanmarcke (7.8/18)
8. Jasper Stuyven (8.3/21)
9. Yves Lampaert (8.4/19)
10. Matteo Trentin (8.8/17)

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Team verstuurd!

Mathieu Moller

Ik vond deze zo op voorhand lastiger dan de Cadel Evans Race. Ben benieuwd of de uitslag dat ook weerspiegelt.

John Berger

Team verstuurd. Hopen op een mooie start van het klassieker seizoen met wind en regen. Iedereen veel (kijk)plezier dit weekend met de OHN

Arry1337

Er zijn met 12 deelnemers momenteel al 38 verschillende renners gekozen waarvan verwacht wordt dat zij top 16 zullen rijden. Dit wijst op een veel competitiever deelnemersveld dan tijdens de Cadel Evans race.

Iedereen die momenteel in de tweede post staat heeft een volledig team, waarbij Van der Poel al is verwijdert en alle renners een plekje zijn opgeschoven die onder hem stonden in jullie voorspellingen. Dit komt erop neer dat de meeste van jullie nog 1 reserve op plek 16 hebben staan in het geval er nog een last moment uitvaller is. Voel je vrij me nog een berichtje te sturen met een eventuele nieuwe 2e reserve, die is zo toegevoegd aan m'n bestand.

Voor zij die nog niet meespelen, het kan nog tot morgenavond 23:59. Dan zal ik de laatste teams toevoegen en is de deelnemerslijst compleet. Overigens is dit het eerste spel in het klassement voor 'Fan Flandrien'!

Voor de deelnemers maak ik vervolgens een overzicht met wat statistieken van de keuzes en onze gezamenlijke voorspelling; de top 15 van de échte kenners dus. Achteraf zal ik onze voorspelling naast de uitslag leggen en zo kunnen we zien wie de grootste verrassingen en wie de grootste tegenvallers zijn.

Zijn er statistieken die jullie graag zouden weten voor de beleving, vraag het gerust! Ik zal kijken of ik ze kan achterhalen.

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

zal er vanavond even voor gaan zitten

Arry1337

In de tweede post heb ik de deelnemerslijst (22 man!) en onze gezamenlijke top 10 gepost.
Wijk jij veel af van deze top 10? Dan kun je bij deze wedstrijd goed een hoop plekken gaan winnen.... of .. juist verliezen. We gaan het zien!
Veel kijkplezier morgen alvast!

SvenVDB

Dit is mijn top15 (een beetje aangepast na het uitvallen van Van der Poel)

1) Greg Van Avermaet
2) Zdenek Stybar
3) Dylan Teuns
4) Wout Van Aert
5) Tim Wellens
6) Jasper Stuyven
7) Jempy Drucker
8) Oliver Naesen
9) Sep Vanmarcke
10) Tiesj Benoot
11) Philippe Gilbert
12) Kasper Asgreen
13) Matteo Trentin
14) Yves Lampaert
15) Mike Teunissen

Reserve 1 : Nils Politt
Reserve 2 : Bob Jungels

Gerrit Glomser

Vergeten Van der Poel eruit te halen, maar dat zal volgens mij inhouden dat nummer 16 automatisch doorschuift... dan zou mijn top 15 dit moeten worden:

1. Oliver Naesen
2. Dylan Teuns
3. Tiesj Benoot
4. Greg van Avermaet
5. Yves Lampaert
6. Jasper Stuyven
7. Jempy Drucker
8. Philippe Gilbert
9. Sep Vanmarcke
10. Mike Teunissen
11. Jens Keukeleire
12. Zdenek Stybar
13. Laurens de Vreese
14. Lionel Taminiaux
15. Amaury Capiot

John Berger

Mijn top 15

1 VAN AVERMAET Greg
2. VAN AERT Wout
3. WELLENS Tim
4. TEUNS Dylan
5. STYBAR Zdenek
6. NAESEN Oliver
7. LAMPAERT Yves
8. KRISTOFF Alexander
9. POLITT Nils
10 PEDERSEN Mars
11. GILBERT Philippe
12. VAKOC Petr
13 TRENTIN Matteo
14.STUYVEN Jasper
15. VANMARCKE Sep

Arry1337

Bij deze mijn top 15:
1. van Avermaet
2. van Aert
3. Naesen
4. Vanmarcke
5. Gilbert
6. Stuyven
7. Trentin
8. Stybar
9. Teuns
10. Grondahl Jansen
11. Lampaert
12. Swift
13. Teunissen
14. Wellens
15. Moscon

Arry1337

100KM
Op 100 KM verloren enkelen de eerste naam, Jempy Drucker lijkt te moeten lossen door materiaalpech op een belangrijk moment. Komt hij nog terug in koers?

80KM
Van Aert en Haussler rijden een stukje weg uit een groep van een man of 20 met de grootste namen. Van de voornaamste renners die ontbreken lijkt Dylan Teuns de grootste naam. Ook Kristoff is duidelijk in de problemen. Haussler is sterk, Roelandts is aanwezig en ook Stannard als enige van Ineos. Ook Teunissen, Pedersen, Kung en Benoot zijn attent.

77KM
Op 77 KM zijn de twee voorste groepen weer samengekomen. Een man of 50 gaat beginnen aan de finale.
Ook Wellens en Politt zijn redelijk veel gekozen namen in de problemen en zitten net niet bij de eerste 50.

75KM
Gilbert, Asgreen, Theuns niet aanwezig in de eerste groep maar in het peloton op 1 minuut. Op het moment sluit een klein groepje met waarschijnlijk Wellens en Politt weer aan, de groep is nu een man op 60 terwijl van Avermaet even doortrekt.

Laatst gewijzigd
Arry1337

70KM
Een groepje van 5 man rijdt weg met Teunissen en S. Kragh Andersen daarbij. Later sluit een drietal aan met Stuyven, Trentin en Lampaert. Ineos zet met Rowe iemand in om het gat te beperken.

Laatst gewijzigd
Arry1337

65KM
Op de Valkenberg zien we Jungels voor het eerst in beeld. De kopgroep heeft al een kilometer of 5 een voorsprong van 20 seconden. Bovenop valt de achtervolgende groep stil waar Eenkhoorn goed werk verzet voor Teunissen. Vervolgens voelen renners van de kleinere ploegen zich geroepen aanvallen op te zetten. Waarschijnlijk om te proberen anticiperen voor de volgende stroken.

Arry1337

55KM
Zal de winnaar in de kopgroep zitten? De voorsprong loopt hoog op.

Voor SvenVDB, Mathieu Moller, Arry1337, arviidd, John Berger, rawolf, onze John Doe en Sjaspatat ziet het er interessant uit in deze situatie. Zij hebben allemaal Lampaert, Trentin, Stuyven en Teunissen. Burn heeft dan wel weer Soren Kragh Andersen op plek 15, maar geen Teunissen.
Declercq en Frison zijn door niemand gekozen.

Arry1337

50KM
In de achtergrond vertrekt een groepje met daarbij onder andere Haussler en Pöstlberger. Niemand in deze groep is gekozen, wat het extra interessant maakt voor de deelnemers met 4 renners in de kopgroep.

Arry1337

40KM
In het peloton rijden van Aert en Vanmarcke weg. Door deze aanval wordt het peloton toch weer een stuk kleiner.

35KM
Animo lijkt terug te keren in het peloton. Asgreen is niet te zien, Wellens en Teuns weer wel. Is alles nog te doen?

Arry1337

30KM
Grondah Jansen is uit race, voor mij toch een aderlating. In het peloton rijden van Aert en Benoot weg uit het peloton. Er wordt niet meteen op gereageerd. Later laten Wellens en Teuns zich zien in de achtervolging op van Aert en Benoot. In de kopgroep beginnen ze aan de finale terwijl van Aert en Benoot aansluiten bij de achtervolgende groep waar Eenkhoorn meteen zijn werk verzet. Teunissen in een zetel?

Laatst gewijzigd
Arry1337

28KM
Gilbert op de voorste rangen van het peloton, waar ik ook Terpstra en Asgreen spot in de staart van het pelotonnetje. Eenkhoorn rijdt zich leeg voor van Aert en brengt het gat terug tot net boven de minuut. Vlak erachter zit het peloton met veel van de grote namen nog aanwezig. Deze groep is zo'n 25 man groot. De finale begint dus met in totaal ongeveer 40 renners die nog meedoen om winst.

Laatst gewijzigd
Arry1337

25KM
In de achtervolging is het te herdoen! De kopgroep heeft nog 1'20 op het peloton. Declercq rijdt zich leeg voorin terwijl het in de achtergrond stil valt. Terpstra is in gevecht met zijn kleding. De laatste hesjes gaan uit en de finale kan beginnen.

Arry1337

20KM
Snel nog even een laatste bevoorrading bij de achtervolgers. AG2R zet een mannetje op kop. Wat is Naesen nog van plan?
De kopgroep heeft weer 1'40. Ze zullen van achter niet lang meer mogen wachten! Wat geeft de muur?

Laatst gewijzigd
Arry1337

18KM
De muur! Meteen op de veste gaat Declercq eraf. Voor de deelnemers verandert er niet direct iets, al gaat het in dit spel om de gehele top 15. Wat gebeurt er achterin?

Arry1337

17KM
Teunissen, Trentin en Frison lossen ook! Kragh Andersen heeft het zwaar en Stuyven trekt hard door. Met Lampaert rijdt hij weg bij de rest. Komt Kragh Andersen nog terug?

Arry1337

16KM
Kragh Andersen is erbij. Trentin en Teunissen lijken verloren. In de achtergrond rijden Naesen, van Aert, van Avermaet, Benoot, Gilbert, Dillier, Stybar, Teuns en een man van Bora - Drucker? weg van de rest.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.