Megaflits Wielerspel Voorjaar 2020 Vrouweneditie

« 1 2
Mathieu Moller

Niet alleen de mannen werken een reeks klassiekers af, maar ook de vrouwen koersen volop, dus leek het mij tijd voor een primeur: de eerste vrouweneditie van een Megaflits spel!

Het spel:
Eigenlijk heel eenvoudig: je krijgt 5000 punten van de CQ ranking 2019, en hiermee maak je een ploeg aan van maximum 12 rensters. Deze kunnen vervolgens in de klassiekers punten pakken.

De puntenverdeling:
De eerste 30 rensters verdienen punten per koers:
Top 30: 2500 – 2000 – 1600 – 1300 – 1100 – 1000 – 900 – 800 – 700 – 600 – 550 – 500 – 450 – 400 – 350 – 300 – 250 – 220 – 200 – 180 – 160 – 140 – 120 – 100 – 80 – 60 – 50 – 40 – 30 – 20
Bij gelijke stand geeft de prijs van het team de doorslag in het voordeel van het goedkoopste team.

De wedstrijden:
Om eerst eens te kijken of er überhaupt animo is voor een vrouweneditie, beperk ik dit spel nu tot de WorldTour koersen:
[s]07-3 Strade Bianche[/s]
[s]15-3 Bevrijdingsronde van Drenthe[/s]
[s]22-3 Trofeo Alfredo Binda[/s]
[s]26-3 AG Driedaagse Brugge-De Panne[/s]
[s]29-3 Gent-Wevelgem in Flanders Fields[/s]
5-4 Ronde van Vlaanderen / Tour des Flanders
19-4 Amstel Gold Race
22-4 La Flèche Wallonne
26-4 Liège-Bastogne-Liège

Team posten:
Je kan me je team doorgeven via een Persoonlijk Bericht hier op WF en dit tot [s]vrijdag 6[/s] zaterdag 14 maart 20:00 uur.
Een PB, met als achterliggende gedachte dat men moet rekenen op eigen ideeën, strategieën, kennis … niet beïnvloed door reeds geposte teams. In het voordeel van de echte kenners ? Nog meer eer voor de winnaar dus. Een reden te meer om zeker mee te spelen!
Om het duidelijk en overzichtelijk te houden, zou het handig voor me zijn om de naam te kopiëren uit de CQ-ranking.
De link naar de site is:
https://cqranking.com/women/asp/gen/cqRankingRider.asp
vb. VOS Marianne 1655
Let op: Wel de ranking aanpassen naar 2019!!

Wil je je team wijzigen ? Geen probleem, kan en mag tot aan de deadline. Stuur me een nieuw PB met je nieuw team.
Alvast veel succes en puzzelen maar !

Mathieu Moller

Deelnemende teams:
BrackenRidgeCycling - V
Erikatje92 - V
Gerrit Glomser - V
jappe666 - V
Mathieu Moller - V
Pier Tol - V
Poeksel
rahimns
Silent Hill - V
Zwartebroekengeletrui - V

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Gekozen rensters:

Laatst gewijzigd
Poeksel

Leuk, maar ik ga het niet redden voor vrijdag 28 februari 20:00 uur ;)

Mathieu Moller

Ik dacht dat ik alles goed had aangepast. Niet dus! >.<
Is 6 maart beter dan?

Poeksel

Dat lukt hopelijk wel :)

Rahim Vlasblom
admin

Oke... we gaan het proberen, ben wat minder thuis in het vrouwenwielrennen.

BrackenRidgeCycling

Count me in

jappe666

Misschien dat ik het ook wel probeer, al ben ik niet echt thuis in het vrouwenwielrennen.

BrackenRidgeCycling

weinig ruimte voor de toppers, maakt het nog moeilijker dan het al is

Poeksel

Ik dacht 'makkie', maar ik zie nu opeens dat je maar 5000 punten mag besteden. Dat wordt dan toch moeilijke keuzes maken...

Mathieu Moller

Ik heb de som van de top 10 van de mannen vergeleken met die van de vrouwen en kwam ongeveer op een verhouding uit van 8/5, vandaar de 5000.
Ik vond het daardoor zelf ook echt lastig om een team te maken, want ik ken de vrouwen een stuk minder goed dan de mannen.

Gerrit Glomser

Als je allemaal alle topper s kan halen is het ook niet echt spannend. Vind het juist een goede uitdaging om met een beperkt budget te werken. Ik heb zelfs nog een redelijke marge over. Had dus vest nog wel wat meer kunnen besteden.

Gerrit Glomser

Als je allemaal alle toppers kan halen is het ook niet echt spannend. Vind het juist een goede uitdaging om met een beperkt budget te werken. Ik heb zelfs nog een redelijke marge over. Had dus best nog wel wat meer kunnen besteden.

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Team verstuurd, benieuwd wat dit gaat worden

Poeksel

Mocht de Strade Bianche alsnog afgelast worden, wordt dan de deadline een week verschoven?

Mathieu Moller

Ja, prima. Deadline is dan 20:00 op de dag voor de eerste koers, wat voor nu dus nog aankomende vrijdag is.

BrackenRidgeCycling

Wat nu met mitchelton die skippen ook drenthe en Alfredo binda die annemiek dus niet rijd?? Ik zal wel een nieuwe team maken Dan.

Poeksel

Je hebt nog een ruim een week.

Mathieu Moller

Met het schrappen van Strade Bianche verschuift de deadline naar 20:00, zaterdag 14 maart.
Laten we hopen dat de deadline niet opnieuw gaat verschuiven.

BrackenRidgeCycling

Trofeo Alfredo Binda verzet naar 02/06/2020

Mathieu Moller

De teller staat intussen op 7 teams, wat helaas hetzelfde is als het aantal koersen dat nog op de planning staat.
Jammer, zo'n valse start, maar daar doen we niks aan. We kunnen alleen maar duimen dat er nog genoeg koersen overblijven om hier een beetje een waardig spel aan over te houden.

Poeksel

Nog steeds aan het puzzelen, maar wel al een hoop bijgeleerd over vrouwenwielrennen!

Mathieu Moller

Nu de Ronde van Drenthe, De Panne en Gent-Wevelgem geannuleerd zijn, blijven er nog maar 4 koersen over. Het lijkt er nu sterk op dat dit spel nooit zal beginnen 😅

BrackenRidgeCycling

We blijven wachten en puzzelen

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.