QUIZ: Meeste zeges in de jaren '10

1 2 »
Gerrit Glomser

Dyball rijdt niet op zo'n laag niveau. Sevilla en Rebellin zouden qua leeftijd keurig passen, maar blijken geen veelwinnaars. Overigens is met deze drie wel het traditionele land genoemd.

Rawolf

Jones
Grosu

Mathieu Moller

Nocentini?

Gerrit Glomser

Beiden niet goed en evenmin het goede land.

Gerrit Glomser

Ook Nocentini klopt niet, maar uit dit land komt wel één van de gezochte renners.

jappe666

Guardini met z'n 15156156 overwinningen in Langkawi? :p

En Hushovd misschien?

Laatst gewijzigd
Gerrit Glomser

Het zijn er een paar minder, maar Guardini klopt...

Zoeken we alleen nog een renner die uit Europa komt en het merendeel van zijn overwinningen heeft behaald in een bepaald deel van Europa en op een ander continent. Deze renner heeft nog nooit op het hoogste niveau gefietst noch op het niveau daaronder.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik zou het echt niet weten haha, noem is een paar wedstrijden die hij won?

hartstikkebedankt

Vast een renner uit Estland ofzo

Gerrit Glomser

'@ Rawolf de bekendste rondes waar hij won zijn de Ronde van China (I en II) en de Tour of Taihu Lake. Verder veel overwinningen in Polen en een aantal andere oostbloklanden.

@Harstikkebedankt Geen Estland, zelfs geen voormalig Sovjetland, maar wel uit het voormalige Oostblok. Momenteel rijden er 4 van zijn landgenoten bij een WT-ploeg (weet ik van een eerdere quiz die hier is gehouden)

Mathieu Moller

Wilde gok: Radoslav Rogina

Gerrit Glomser

Leuke gok, maar niet het juiste land dat ik zoek. De gezochte renner is ook iets jonger en rijdt momenteel bij een ploeg waar twee renners in zitten die enkele jaren geleden nog op het hoogste niveau reden. Zijn bekendste landgenoot rijdt al jaren bij een ploeg uit de Benelux in de Pro Tour.

Mathieu Moller

Frantisek Sisr of Alois Kankovsky?
Stybar zou dan de man uit de Benelux kunnen zijn en volgens mij rijdt in ieder geval Jan Barta als oud WT renner bij hen in de ploeg.

Laatst gewijzigd
Gerrit Glomser

Helemaal goed... Het gaat om Alois Kankovsky...

Ik doelde inderdaad op Stybar als renner uit de Benelux en de twee renners die WT zijn geweest zijn de al genoemde Jan Barta en Karel Hnik, maar zie nu dat ie alleen trainee is geweest...

Rawolf

Nou, nooit geweten haha

jappe666

Altijd leuk om eens een nieuwe naam te leren kennen :-D

Mathieu Moller

Die ken ik ook alleen, omdat hij me bij Pro Cycling Manager regelmatig in de weg zat 😆

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.