Quiz: de klas van 2010

« 1 2
Wielervolger

Ik zoek de top 30 van het WK 2010 in Geelong U23. Bij het bekijken van uitslagen vind ik het steeds leuk om te zien welke renners goed waren bij de beloften en wat er daarna van geworden is. In deze top 30 staan een aantal toppers van enkele jaren geleden en nu, een aantal gewaardeerde knechten maar ook enkele renners die vooral uitblinken op het CT-niveau en dus enkel de echte kenners zullen kennen. Ik heb al 5 namen ingevuld die voor mij totaal onbekend waren.

Opzoeken is uiteraard niet toegestaan en het is geen fout dat er twee nummers 3 staan.

1. (AUS) Michael Matthews
2. (GER) John Degenkolb
3. (USA) Taylor Phinney
3. (CAN) Guillaume Boivin
5. (FRA) Arnaud Demare
6. (ITA) Sonny Colbrelli
7. (BEL) Laurens De Vreese
8. (DEN) Sebastian Lander
9. (SPA) Juan Jose Lobato
10. (RUS) Viacheslav Kuznetsov
11. (GBR) Luke Rowe
12. (BLR) Siarhei Papok
13. (SVN) Blaz Jarc
14. (LTU) Ramunas Navardauskas
15. (ITA) Stefano Agostini
16. (CAN) David Boily
17. (POL) Sylwester Janiszewski
18. (SPA) Mikel Landa
19. (VEN) Yonathan Monsalve
20. (LTU) Egidius Juodvalkis
21. (CAN) Arnaud Papillon
22. (BEL) Yannick Eijssen
23. (POR) Nelson Oliveira
24. (AUT) Georg Preidler
25. (ITA) Massimo Graziato
26. (POL) Rafal Majka
27. (NZL) George Bennett
28. (RUS)
29. (SWE) Sebastian Balck
30. (NOR) Vegard Stake Laengen

hartstikkebedankt

Matthews
Degenkolb
Démare
Kuznetsov
Jack Bauer of George Bennett
Bystrom
Bagdonas
Navardauskas
Swift
Oliveira
Preidler

Laatst gewijzigd
Wielervolger

Knap hartstikkebedankt. Op Bauer, Bystrom, Bagdonas en Swift na zijn ze allemaal juist.

Sagan=hulk

1. Matthews
2. Degenkolb
3. Piccoli
3. Phinney
5. Gallopin
6. Nizzolo
7. Keukeleire
8. Valgren Andersen
9. Ruben Fernandez
10. Ilner Zakarin
11. Luke Rowe
12. Sivstov
13. Polanc
14. Bagdonas
18. David De La Cruz
19. Rujano :p
20. Bagdonas
22. Vanmarcke
23. Nelson Oliveira
24. Konrad
25. Ulissi
26. Kwiatkowski
27. Archbold
28. Kuznetsov
30. Holst Enger

hartstikkebedankt

De Noor op nummer 30 is dan denk ik Vegard Stake Laengen. De Brit wellicht Adam Blythe. Voor Spanje gok ik op Ion of Gorka Izagirre, Mikel Landa valt ook in de leeftijdscategorie. Voor Rusland Chernetski

Laatst gewijzigd
Wielervolger

'@Sagan=hulk: Phinney op plek 3 en Rowe op plek 11 zijn juist. De rest is fout of al geraden.
@hartstikkebedankt: Laengen is inderdaad de Noor op plek 30 en Landa de Spanjaard op 18. Chernetski is fout.

De Italiaan op plek 6 en de Pool op plek 26 zijn nog heel bekend. Ook de Canadees op 3, de Belg op 7 en de Spanjaard op 9 moeten te doen zijn. Daarna wordt het moeilijker en zal ik wat tips geven.

Rawolf

Voor de Canadees

Ben Perry

De pool kan ook Majka zijn als ik naar de leeftijden kijk.

De Italiaan: Viviani, Puccio, Brambilla

Mathieu Moller

Guillaume Boivin?

Sagan=hulk

Canadees: Duchesne
Belg: Debusschere/Van Genechten/Boeckmans
Pool: Golas/Majka
Italiaan: Viviani/Trentin/Aru
Spanjaard: Jesus Herrada

hartstikkebedankt

De Belg misschien Tosh van der Sande of Jelle Wallays
De Pool zal dan Majka zijn inderdaad
De Deen wellicht Rasmus Quaade
Voor Spanje gok ik op Lobato

Laatst gewijzigd
Rawolf

Nog ff wat namen

Ramunus Navardauskas
Gorka Izagirre
Ion Izagirre
Ilnur Zakarin
Ivan Rovny
Pieter Serry
Magnus Cort Nielsen
Michael Morkov

hartstikkebedankt

Als het niet Trentin is dan zou de 'heel bekende' Italiaan misschien nog Colbrelli kunnen zijn. Bij de Sloveen schiet mij nog Marko Kump te binnen en voor de Litouwer probeer ik Siskevicius

Wielervolger

De Canadees op 3 is inderdaad Guillaume Boivin zoals Mathieu Moller dacht.
De heel bekende Pool is Majka zoals velen al dachten.
De bekende Italiaan is niet Viviani of Trentin maar wel die andere topper Colbrelli zoals hartstikkebedankt zei.
De Spanjaard op 9 is ook geraden met Lobato.

De Belg op 7 is nog niet geraden. Van de overgebleven renners is dat de enige die nog op WT-niveau rijdt.

hartstikkebedankt

De Belg:
Keukeleire
De Vreese
Declercq
Claeys

Imbatido

Van Asbroeck en Papok

Wielervolger

De Vreese is inderdaad de Belg en met Papok is ook de Wit-Rus geraden. Knap dat je die wist Imbatido.

Tips over de overgebleven 7 renners (dit zal echt voor de kenners zijn).
8. Deze Deen reed 2 jaar in de WT bij BMC. Zijn enige profoverwinning is wel een mooie: het NK van Denemarken in 2012. Is gestopt in 2018.
13. Deze Sloveen heeft ook maar 1 profoverwinning met de GP Zottegem 2013. Is het meest bekend van zijn periode bij NetApp. Gestopt eind 2014.
19. Venezolaan die gereden heeft bij Androni en Vini Fantini. Heeft tweemaal een HC-rittenkoers gewonnen in Azie. Een paar maand geleden is een niet zo positief artikel over hem verschenen op WF.
20. Litouwer die lang in Belgisch/Nederlandse loondienst gereden heeft bij o.a. Landbouwkrediet en 3M. Verder nogal een onbeschreven blad en gestopt eind 2015. Toch is hij bij mij bekend qua naam (ik weet niet waarom).
22. Deze Belg was ooit het grote klimtalent bij de Belgen door prima resultaten bij de jeugd. Heeft 4 jaar in de WT gereden bij BMC maar nooit iets fatsoenlijk gepresteerd. Gestopt midden 2016.
25. Italiaan die 100% knecht is geweest bij Tinkoff en Lampre en zelfs 2 jaar voor Parkhotel Valkenburg heeft gereden. Niets gewonnen en gestopt eind 2016.
28. Rus is helemaal een onbeschreven blad. Achternaam is wel bekend van zijn broer die wereldtitels behaalde bij de jeugd en zelfs een olympische titel op de baan.

Niet makkelijk haha, ik ben benieuwd of jullie er nog 1 zullen vinden zonder opzoeken.

Gerrit Glomser

Is die Litouwer Juodvalkis? Inderdaad een naam die om een of andere manier is blijven hangen.
En gok op Monsalve voor die Venezolaan
Die Belg lijkt me Yannick Eijsen

Voor de rest geen enkel idee

Sagan=hulk

De Sloveen misschien Jure Kocjan?

Verweggistan

Parkhotel had Zanotti, Graziato en Santoro (die laatste vorig jaar nog, dus die zal het niet zijn).

Verweggistan

Jarc de Sloveen?

Verweggistan

De Deen Lander?

Wielervolger

Wow heel knap Gerrit Glomser en Verweggistan. Juodvalkis, Monsalve, Eijssen, Graziato, Jarc en Lander zijn allen correct. Wie kent ze niet :p

Dan zoeken we enkel de nog de Rus van wie de broer vooral bij de jeugd een topper was.

Verweggistan

De broer van baanrenner en ooit supertalent Ignatiev?

Rawolf

Foliforov
Strakhov

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Verlos ons! :P

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.