QUIZ: Vacansoleil

1 2 »
Gerrit Glomser

'@wielerfan

Van Hummel is inderdaad een cultheld, maar ik ken hem minder goed dan bijvoorbeeld Wippert of Lammertink. Heb de carriere van Van Hummel dus niet zo heel scherp (dat bleek ook wel) En ondanks het feit dat Vacansoleil voor mij een speciale ploeg was heb ik ze gevolgd zoals ik ook andere ploegen volgde.

en weer enkele shots in the dark
Honig 2
Lindeman 1
Markus 1
Ochoa 1
Rujano 1

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Opnieuw aangevuld, enkel Rujano is correct. Hoewel zijn jaartje bij Vacansoleil bizar was, hij kondigde plots zijn afscheid aan in het midden van het seizoen, won hij toch een nationaal kampioenschap. De Nederlander met 2 zeges is al eens gegokt. De Nederlander met 1 zege reed na het stoppen van Vacansoleil nog enkele jaren op WT niveau. Voor de Italiaan was Vacansoleil zijn laatste ploeg, hij zat dan ook al in de herfst van zijn carrière.

Gerrit Glomser

Rujano wist ik niet eens maar Ochoa en Rujano zijn de enige Venezolaanse renners die ik ken, naast de huidige.

Wat betreft de Nederlander die genoemd is vallen Vierhouten en Lammertink dan af aangezien bij hen 2 al eens gegokt is.
Lindeman 2. Bij de andere twee tast ik in het duister. Alle Italianen die daar hebben gereden en die ik ken zijn al genoemd

Sagan=hulk

Lindeman staat al in de lijst met 1 overwinning. Van de reeds genoemde Nederlander had ik eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord. Naast Vacansoleil reed hij zelfs ook nog 2 jaar voor een andere WT ploeg, in 2013 stopte zijn carrière. De Nederlander met 1 overwinning werd na zijn Vacansoleil periode eigenlijk een onzichtbare renner, al zullen er ook zeggen dat het een goede knecht was. Hij stopte enkele jaren geleden. De Italiaan was gedurende zijn carrière een trouwe luitenant van een Italiaanse topsprinter en ging helemaal op het einde van zijn carrière naar Vacansoleil om nog een beetje voor zijn eigen kans te rijden en ook wel waarschijnlijk omdat hij daar wat meer geld kreeg. Of hij ging daar lead-out spelen voor Bozic en Feillu, ik vermoed dat dat de bedoeling was toen ze hem aantrokken.

Laatst gewijzigd
Gerrit Glomser

Van Leijen 2
Dekker 2
Löwik 2
Markus 2
Keizer 1???
Selvaggi 1???

Sagan=hulk

Van Leijen klopt, Keizer ook. Selvaggi is inderdaad een Italiaan die voor Vacansoleil reed, maar we zoeken een andere Italiaan. De sprinter waarvoor hij knechtte voor Vacansolei was Petacchi, o.a. bij Milram en Fassa Bortolo.

bosstime

die italiaan zal wel Ongarato zijn

Sagan=hulk

Klopt! Ongarato won de Ronde Van Drenthe.

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.