Top 10 in jaren 10 van Amstel Gold Race

1 2 »
Gerrit Glomser

Kolobnev en Samuel Sanchez zijn goed.

Majka ging alleen in 2011 van start en werd toen 121e
Elmiger werd 35e in 2015. Hallde voor 2010 wel 2 keer de top 20.
Formolo wacht nog op zijn 1e deelname aan deze koers
LL Sanchez kwam tot plek 45 in 2016

Ietwat meer tips:
Nr 28 is inmiddels gestopt. Reed vrijwel zijn gehele carrière voor Landbouwkrediet. Finishte net naast het podium in de eerste Amstel Gold race van dit decennium.
Nr 29 is nog steeds op het hoogste niveau actief. Behaalde zijn beste resultaat in 2015. Toen hij in Belgische dienst reed. Rijdt inmiddels weer voor een ploeg uit eigen land. Won ooit de Classica San Sebastian.
Nr 30 Is eveneens nog actief. Zijn resultaat voor deze lijst stamt uit 2014, toen hij voor een Nederlandse formatie reed. Reed hier ook het grootste deel van zijn carrière maar stapte vorig jaar over naar een ploeg die debuteerde op WT niveau.
Nr 32 is ook nog actief. In 2018 behaalde hij zijn top 10 klassering. Begon zijn carrìère in eigen land, maar ging via Tinkoff naar een Amerikaans team. Daar reed hij ook toen hij de bewuste Amstel Gold Race reed. Is dit jaar weer vertrokken bij die ploeg. Rijdt ook nu nog steeds op het hoogste niveau rond.
Nr 34 is eveneens nog actief. Promoveerde vorig jaar met zijn ploeg naar het hoogste niveau, maar reed daarvoor al 8 jaar op het hoogste niveau rond. Verdeelde die periode keurig over twee teams. Is bij zij huidige ploeg vaak één van de kopmannen, maar moet die sinds dit jaar wel meer delen. Zijn top 10 klassering stamt overigens al uit 2011.
Nr 36 reed afgelopen jaar zijn laatste seizoen. Reed de laatste vier seizoen echter op continentaal niveau. Reed daarvoor 10 jaar op het hoogste niveau. Reed in 2010 zijn top 10 notering in de Amstel en zou daarna nog een grote ronde op zijn naam schrijven.
Nr 42 rijdt vrijwel zijn gehele carrière in Nederlandse dienst en doet dat ook nu nog. Haalde in 2011 de top 10 nadat hij een jaar eerder nog 11e was geworden. Is een gewaardeerde knecht als het gaat om vlak of heuvelachtig parcours.
Nr 44 stopte afgelopen seizoen met wielrennen. Reed de laatste jaren in Portugese dienst, maar reed daarvoor 9 jaar voor een Franse ploeg op het hoogste niveau. Is echter geen Fransman. Reed overigens met een tussenpauze van 2 jaar in totaal 15 jaar op het hoogste niveau. De reden dat hij hier genoemd wordt is vanwege zijn resultaat in 2012.

Gerrit Glomser

De landen die ik nu nog zoek zijn: België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk en USA

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Paul Martens lijk me de Duitser
Michael Gogl is volgens mij de Oostenrijker, maar iemand anders had hem al genoemd

Sagan=hulk

Nr.28: Die Belg van Landbouwkrediet ben ik al een paar dagen over aan het denken, kan maar niet op zijn naam komen.
Nr.29: Tony Gallopin
Nr.34: Ben Hermans
Nr.42: Paul Martens
Nr.44: Rinaldo Nocentini

Gerrit Glomser

Vijf keer goed, waaronder de door mij gemiste Gogl.

Sagan=hulk

Ik meen me vaag de naam De Waele te herinneren bij die Belg van Landbouwkrediet.

Sagan=hulk

Nr.30: Simon Geschke
Die Nr.36 die zowaar een frote ronde heeft gewonnen is nog de enige overblijver dan, maar ik kan er niet opkomen

hartstikkebedankt

Lijkt me dat de Amerikaan en grote ronde winnaar Chris Horner is

Gerrit Glomser

Alle drie zijn goed.

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.