QUIZ: Het vaakst niet finishen in een grote ronde

1 2 3 »
Gerrit Glomser

Moreni is eveneens goed...

Dan nog wat extra info over de diverse renners

Nr 13 is weinig over bekend. De enige koersen die hij reed zijn de 10 Tour de Frances, die hij dus nooit uitreed, en 1 keer Parijs -Bourges waarin hij 8e werd... Ikzelf had nog nooit van hem gehoord en ik verwacht dat ik niet de enige ben. Voornaam is overigens Robert.
Nr 22 werd in 1977 5e in de Vuelta. Een jaar daarvoor won hij een etappe in de Vuelta, wat ook zijn enige etappewinst zou blijken in een grote ronde.
Nr 23 won 3 etappes in de Vuelta, 2 in de Giro en 1 in de Tour. Stond in 1993 ook op het eindpodium in de Vuelta, Wist daarnaast ook een keer 4e en 6e te worden in deze koers.
Nr 25 won tussen 1993 en 1998 4 etappes in de Giro. Won verder in wat kleinere koersen zoals GP Cerami, Giro della Provincia di reggio Calabria en Paris-Camembert. Haalde verder 4 keer de top 10 in een monument, maar nooit het podium.
Nr 34 is viervoudig kampioen tijdrijden van zijn land. Won 1 etappe in de Tour van 1994. Reed voornamelijk voor Franse ploegen die op 1 na allemaal niet meer bestaan.
Nr 40 won maar liefst 15 etappes in de Giro. In de Tour en Vuelta won hij elk 6 etappes. Zijn belangrijkste overwinning buiten deze ritten is zondermeer het Wereldkampioenschap op de weg.
Nr 41 heeft zowel in de Tour als de Vuelta een etappe gewonnen. Startte zijn carrière bij St Raphael, maar reed voornamelijk voor BIC, waar hij voornamelijk knecht was, die zo nu en dan een etappe won. Dit deed hij verder onder andere in de Daupin;e Libéré en parijs - Nice.
Nr 46 werd in de allereerste Tour 20e, waarmee gelijk al zijn resultaten genoemd zijn. Ook deze renner kende ik niet van naam. Voornaam is Pierre.
Nr 48 is wederom een totale onbekende voor mij. Dat blijkt ook wel uit zijn palmares die blanco is. Haalde zelfs nooit de top 10 in een etappe en kwam nooit verder dan de 37e plek in het algemeen klassement van de Tour, wat hij als enige grote ronde zou rijden. Voornaam Adrien.
Nr 50 is vergelijkbaar met nr 48. nooit top 10 in een etappe en niets gewonnen. Best plek is 35e in de Tour. Ook hij reed geen andere grote ronde. Voornaam is François.
Nr 51 is ook al geen veelwinnaar, maar pakte wel etappezeges in oa. de Ronde van Zwitserland, Vierdaagse van Duinkerken en Tour de Georgia. Reed in zijn loopbaan onder andere voor Brescialat, Liquigas, Gerolsteiner en Tinkoff. Bij die laatste ploeg sloot hij zijn carrière af.
Nr 52 De Belg is een onbekende voor mij, maar won toch een etappe in de Tour en werd ooit 5e en 6e in het Eindklassement. Pakte verder de zege in Parijs - Roubaix.
Nr 53 was een zeer verdienstelijk knecht, die in kleine ronden vaak in de top 10 wist te eindigen. Kwam in de grote ronden echter duidelijk te kort en haalde nooit de top 50. Is nog ploeggenoot geweest van de nu nog actieve Davide Rebellin en Heinrich Haussler.
Nr 54 Wederom een renner die geen belletje deed rinkelen bij mij. Is dan ook weer een renner die geen overwinningen heeft staan, maar wel tot 2 keer toe in de top wist te eindigen van een etappe.in de Tour. Ook voor hem was dit de
Nr 57 een sprinter die ooit de puntentrui won in de Giro. Heeft verder diverse etappes gewonnen in kleinere rittenkoersen. Verder won hij 2 keer de Classica Almeria.
Nr 62 werd ooit 12e en 15e en twee keer 16e in de Tour. Zou verder ook geen andere grote ronde rijden. Heeft geen individuele overwinningen op zijn palmares staan.
Nr 63 won 15 etappes in de Giro en 11 in de Tour. Dit zijn wel zijn grootste overwinningen, want won verder in kleinere Italiaanse koersjes zoals GP Industria.
Nr 65 won 2 etappes in de Vuelta en werd ook twee keer 3e in die koers. Daarnaast werd hij ook een keer 4e in de Vuelta. In de Tour kwam hij niet verder dan plek 17.
Nr 67 won 4 etappes in de Vuelta en 1 in de Giro. Won ook de bergtrui in de Vuelta, Is verder tweevoudig nationaal kampioen op de weg.
Nr 68 won 3 etappes in de Vuelta en 1 in de Giro. won verder wat etappes in oa Ronde van Zwitserland, Tirreno - Adriatico en Vuelta a Murcia.
Nr 71 won 3 keer de GP d'Europe. Werd verder 1 keer tijdritkampioen van zijn land. Reed zijn hele loopbaan in Italiaanse dienst. Begon bij Amore & Vita en eindigde bij Acqua & Sapone
Nr 73 De Belg won 1 etappe in de Tour. Haalde een 14e plek in de Giro en een 15e plek in de Vuelta, Won verder kleine koersen zoals Omloop der Vlaamse Gewesten, Ronde van Brabant en GP des Ardennes.
Nr 77 is een pure knecht, die geen enkele overwinning heeft staan. Reed altijd voor Italiaanse ploegen en was ploegenoot van oa. Cunego, Di Luca, Garzelli, Simoni, Scarponi en de nu nog actieve Cataldo, Capecchi, Cimolai, Gasparotto, Kreuziger, Nibali en Ulissi
Nr 89 Beëindigde zijn carrière vanwege een schorsing. Verloor daardoor ook een etappewinst in de Vuelta en 1 in de Giro.
Nr 98 Won 3 etappes in de Vuelta, Won in die koers ook 1 keer de puntentrui. In de Tour haalde hij 1 ritoverwinning. Stond maar liefst 4 keer op het eindpodium van de Vuelta en 1 keer in de Tour. Haalde in totaal 10 keer de top 10 in het algemeen klassement.

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Van Hooydonck, Jesper Skibby, Willy Planckaert

Lalsacien

Angel Casero
Max Sciandri
Eric Vanderaerden
Battaglin
Costante Girardengo

Gerrit Glomser

Op Van Hooydonck na alles goed.

Van Hooydonck reed 8 grote ronden en viel slechts 2 keer uit.

Wielerfan999

Wederom Rik van Linden, had die gisterenavond ook al geplaatst, maar ik denk dat je die over het hoofd hebt gezien door je lange post met hints

Gerrit Glomser

Rik van Linden inderdaad over het hoofd gezien. Was de hints bij elkaar aan het zoeken en toen direct geplaatst en niet meer gekeken of er nieuwe posts waren. Maar hij is correct...

Harris

D.P. Dario Pieri ??

Lalsacien

Jeanphilippe Dojwa?

Gerrit Glomser

Dario Pieri is correct

Dojwa reed slechts vier grote ronden, waarvan hij er oveirgens maar één uit reed.

Gerrit Glomser

Alle voornamen zijn ingevuld

Sagan=hulk

Leonardo Bertagnolli is nog eentje die ik eruit kan halen

Maillot à Pois

mijn euro valt voor Laudelino Cubino, Sven Montgomery en Eddy Seigneur

Lalsacien

Marino Basso
Roberto Petito

Harris

Allesandro Spezialetti

Maillot à Pois

Edgar Suyckerbuyck? Massimo Strazzer??

Gerrit Glomser

de juiste namen heb ik toegevoegd.

Roberto Petito reed 9 grote ronden en haalde maar 4 keer niet het einde.
Edgar Suykerbuyk is waarschijnlijk de broer van Luc Suykerbuyk of een zoon van Adri Suykerbuyk. Die laatste reed 3 grote ronden en viel 1 keer uit terwijl Luc 7 grote rondes reed en ook 1 keer uitviel.

Heb als laatste aanwijzing met puntjes de lengte van de achternaam aangegeven.

Maillot à Pois

oeps
niet suykerbuyk, maar sorgeloos?

Lalsacien

Fabiano Fontanelli

Gerrit Glomser

Sorgeloos en Fontanelli kloppen....

Laatste info die ik nog niet heb gegeven en die hopelijk nog iets oplevert

Dan nog wat extra info over de diverse renners

Nr 13 is weinig over bekend. De enige koersen die hij reed zijn de 10 Tour de Frances, die hij dus nooit uitreed, en 1 keer Parijs -Bourges waarin hij 8e werd... Ikzelf had nog nooit van hem gehoord en ik verwacht dat ik niet de enige ben.werd op 17 augustus 1894 geboren en stierf op 27 april 1932
Nr 22 werd in 1977 5e in de Vuelta. Een jaar daarvoor won hij een etappe in de Vuelta, wat ook zijn enige etappewinst zou blijken in een grote ronde. Reed voor Kas en Teka. Won in 1972 de Ronde van Polen. Zijn etappeoverwinning in de Tour staat nog steeds te boek als de grootste voorsprong van een solo-ritwinnaar sinds de 2e wereldoorlog. Hij had destijds 22 minuten voorsprong op Gerben Karstens
Nr 41 heeft zowel in de Tour als de Vuelta een etappe gewonnen. Startte zijn carrière bij St Raphael, maar reed voornamelijk voor BIC, waar hij voornamelijk knecht was, die zo nu en dan een etappe won. Dit deed hij verder onder andere in de Daupin;e Libéré en parijs - Nice. Hij was helper van onder meer Jacques Anquetil, Lucien Aimar, Roger Pingeon en Luis Ocaña. Werd in 1973 19e in de Vuelta
Nr 46 werd in de allereerste Tour 20e, waarmee gelijk al zijn resultaten genoemd zijn. Ook deze renner kende ik niet van naam. Geboren 16 april 1867 en gestorven op 16 januari 1933
Nr 48 is wederom een totale onbekende voor mij. Dat blijkt ook wel uit zijn palmares die blanco is. Haalde zelfs nooit de top 10 in een etappe en kwam nooit verder dan de 37e plek in het algemeen klassement van de Tour, wat hij als enige grote ronde zou rijden. {b]geboren 12 september 1889 en gestorven 19 december 1950[/b]
Nr 50 is vergelijkbaar met nr 48. nooit top 10 in een etappe en niets gewonnen. Best plek is 35e in de Tour. Ook hij reed geen andere grote ronde. geboren 13 maart 1893 en gestorven op 10 januari 1983
Nr 51 is ook al geen veelwinnaar, maar pakte wel etappezeges in oa. de Ronde van Zwitserland, Vierdaagse van Duinkerken en Tour de Georgia. Reed in zijn loopbaan onder andere voor Brescialat, Liquigas, Gerolsteiner en Tinkoff. Bij die laatste ploeg sloot hij zijn carrière af. Startte zijn carrière in 1995 bij Brescialat. Stopte in 2007. In zijn laatste seizoen won hij etappes in de Tirreno Adriatico en de Tour of Georgia.
Nr 52 De Belg is een onbekende voor mij, maar won toch een etappe in de Tour en werd ooit 5e en 6e in het Eindklassement. Pakte verder de zege in Parijs - Roubaix. Volgens wikipedia is zijn achternaam één letter langer. Won in 1923 de 4de etappe van Brest naar Les Sables-d'Olonne. In 1920 was hij derde in Parijs-Tours en werd tweede in het eindklassement van de Ronde van België en tweede in de Ronde van Vlaanderen. In 1922 won hij Parijs-Roubaix.
Nr 54 Wederom een renner die geen belletje deed rinkelen bij mij. Is dan ook weer een renner die geen overwinningen heeft staan, maar wel tot 2 keer toe in de top wist te eindigen van een etappe.in de Tour. Werd in 1921 laatste in het eindklassement van de Tour. In 1926 werd hij 4e in de etappe naar Dijon en 8e in de etappe naar Bayonne.
Nr 62 werd ooit 12e en 15e en twee keer 16e in de Tour. Zou verder ook geen andere grote ronde rijden. Heeft geen individuele overwinningen op zijn palmares staan. Ook verder niets meer dan geboren 22 april 1885 en gestorven 13 oktober 1963
Nr 63 won 15 etappes in de Giro en 11 in de Tour. Dit zijn wel zijn grootste overwinningen, want won verder in kleinere Italiaanse koersjes zoals GP Industria. Zijn naam is in een andere quiz al eens genoemd. Haalde alle etappezeges in de jaren 30.
Nr 65 won 2 etappes in de Vuelta en werd ook twee keer 3e in die koers. Daarnaast werd hij ook een keer 4e in de Vuelta. In de Tour kwam hij niet verder dan plek 17. Won in 1959 de ronde van Andalucië. In 1960 en 1963 haalde hij de 3e plek in de Vuelta. In 1962 werd plek 4 behaald.
Nr 67 won 4 etappes in de Vuelta en 1 in de Giro. Won ook de bergtrui in de Vuelta, Is verder tweevoudig nationaal kampioen op de weg. De bergtrui won hij in 1980, toen hij ook voor het eerst nationaal kampioen was geworden. In 1988 haalde hij zijn 2e nationale titel. Andere overwinningen zijn 3 keer de GP Navarra en een etappe in de Ronde van Duitsland
Nr 68 won 3 etappes in de Vuelta en 1 in de Giro. won verder wat etappes in oa Ronde van Zwitserland, Tirreno - Adriatico en Vuelta a Murcia. was ploeggenoot van Moreno Argentin, Mathieu Hermans, Sean Kelly, Abraham Olano, Pascal Richard en Christophe Rinero.
Nr 71 won 3 keer de GP d'Europe. Werd verder 1 keer tijdritkampioen van zijn land. Reed zijn hele loopbaan in Italiaanse dienst. Begon bij Amore & Vita en eindigde bij Acqua & Sapone. Was tijdritkampioen in 1997. Won verder 2 keer de GP Europe, de GP Rubinette en een etappe in de Ronde van Polen. Was verder 7e in de Brussels Cycling Classics in 2008. Zou in 2010 zijn fiets aan de wilgen hangen.
Nr 98 Won 3 etappes in de Vuelta, Won in die koers ook 1 keer de puntentrui. In de Tour haalde hij 1 ritoverwinning. Stond maar liefst 4 keer op het eindpodium van de Vuelta en 1 keer in de Tour. Haalde in totaal 10 keer de top 10 in het algemeen klassement. Haalde in de Vuelta vier keer het podium In 1961 plek 3, een jaar later plek 2 en in 1964 weer plek 3 en tenslotte 2e in 1968.. Daar tussendoor werd hij in 1963 3e in de Tour. In dat jaar werd hij ook Spaans kampioen. Reed twee keer de Giro en werd daarin 5e en 6e.

Laatst gewijzigd
Woody Wilson

Robert Asse

Harris

Juan Fernandez

Gerrit Glomser

Allebei zijn correct... Heb helaas geen nieuwe informatie. Wacht nog evn tot ik de ontbrekende in ga vullen.

Gerrit Glomser

Heb inmiddels de ontbrekende namen ingevuld. Stonden een paar namen tussen die ikzelf wel kenden in tegenstelling tot een Asse die dan weer geraden is.

1 2 3 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.