QUOTES RADEN XXI

1 2 3 4 ... 21 22
WCEendT

Klinkt als een Movistar renner.

Soler

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kwiatkowski

Teeke_de_Kapper

Daniel Oss

Wielervolger

Boasson Hagen?

Julius9K

Het is een kleine renner die tot grootse prestaties in staat was, zij het niet in het hooggebergte.

Wheely

Cavendish?

hartstikkebedankt

Robbie McEwen

Laatst gewijzigd
Wielervolger

Samuel Dumoulin?

billi

Ewan

Julius9K

De gezochte renner was topsprinter noch rasklimmer, maar excelleerde op zowat elk terrein daartussenin. Ongeveer dezelfde leeftijd als Robbie McEwen.

billi

aha :)

wacht wat, heb een vermoeden

hartstikkebedankt

Paolo Bettini

RainbowJersey

DAvide Rebellin

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat die al geraden is maar dan toch maar mijn keuze: Michele Bartoli

Wheely

Ja wat kon die generatie Italianen fietsen he? Ik denk ook dat ie al geraden is maar toch voor de vorm:

Dario Pieri

billi

T Martin?

Julius9K

En we hebben een winnaar! Paolo Bettini is inderdaad de man achter volgende quote: "Knechten is moeilijker dan kopman zijn. Je verzet bergen werk en als de kopman verliest, heb jij het gedaan."

De jonge Bettini reed namelijk in zijn eerste jaren het snot voor de ogen in dienst van Michele Bartoli. Als een bijna Siamese tweeling klitten de twee Toscanen vier jaar lang samen. Waar Bartoli is, is Bettini en omgekeerd. Over de rolverdeling is geen discussie: alles voor Bartoli. Een straffe anekdote die dat illustreert, is dat de kleine Bettini zijn kopman de trap moest opdragen richting hotelkamer. De lift was namelijk stuk en Bartoli wou zijn benen niet onnodig vermoeien.

Uiteindelijk knapt hun gezworen band op het WK in Plouay in 2000. In de diepe finale weet Davide Rebellin te ontsnappen met Andrei Tchmil. Bartoli roept Bettini het gat te dichten, maar die weigert achter landgenoot Rebellin aan te gaan. Uiteindelijk wordt het duo alsnog tijdig ingerekend door het peloton. De regenboogtrui gaat, na een warrige sprint, voor het eerst naar Letland dankzij Romans Vainsteins. Een razende Bartoli eindigt net naast het podium. Hij snauwt zijn loyale meesterknecht toe dat hij hem de wereldtitel heeft gekost. "Toen ik je beval om te gaan, had je dat verdomme moeten doen."

In 2001 rijden de twee voor het eerst niet voor hetzelfde team. Bettini neemt, in het vacuüm die Bartoli achterliet, de scepter van het kopmanschap over. En wat voor een succesverhaal zou dat worden! Met onder meer vijf monumenten, twee wereldtitels en de gouden plak van Athene is Bettini zonder twijfel een van de allerbeste renners van het begin van deze eeuw. Toen hij van Patrick Lefevere aan het eind van 2008 geen contractverlenging meer kreeg, hing Bettini zijn fiets, vroeger dan gewild, aan de haak.

Punt dus voor @hartstikkebedankt, proficiat! Alle andere enthousiaste deelnemers hoeven niet te treuren, er is een mooie troostprijs voorzien! Een doldwaze fotoreeks met Bettini en Tom Boonen. Hoe ging dat spreekwoord ook alweer? Voor geld danst de krekel?

https://www.velonews.com/news/road/your-new-favorite-team-quick-step-floors/

hartstikkebedankt

Mooie quote Julius!

Stand:

1 Julius9K
1 hartstikkebedankt

"Ik denk dat hij de enige wielrenner is die tactisch heeft bedacht hoe hij me kan verslaan."

Extra credits als je de quoter plus degene waar de quote over gaat, raadt

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Chris Froome over Alberto Contador

Lalsacien

Fabian Cancellara

Julius9K

Bernard Hinault over Laurent Fignon

simplex

Fignon over Lemond?

WCEendT

Dumoulin over Froome, een gokje...

billi

Lance Armstrong?

Wheely

Contador over Nibali?

1 2 3 4 ... 21 22

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.