Beste Wielerliefhebbers,
Nu we hopelijk weer voor enkele maanden gaan koersen had ik het idee om van het bagagedrager-spel een versie te maken rond de WT-eendagskoersen.
Het spel werkt als volgt:
– Elke wedstrijd klim je achterop bij een renner
– Je krijgt qua tijd wat deze renner rijdt in deze koers
– Je moet elke eendagskoers een andere renner kiezen. Dus elke renner maar 1x.
– Dus als je Van Avermaet in de Strade Bianche kiest, dan kan je hem niet meer gebruiken in de Ronde van Vlaanderen.
Elke wedstrijd tel ik de tijden op, en zo hebben we een algemeen klassement.
Allemaal voor de eer en eeuwige roem.
Toelichting regels:
– Reglement: voor elke wedstrijd stuur je mij via PB de renner die je kiest voor de desbetreffende koers. Deadline is steeds een seconde voordat het startschot gegeven wordt.
Inzendingen per wedstrijd moeten (tegen die tijd) bevatten:
– deelnemersnaam (zoals hier op het forum gebruikt)
– wedstrijd
– voor en achternaam renner
Een inzending per eendagskoers ziet er dan bv. als volgt uit:
Wielervolger
Strade Bianche
Renner: Chris Froome
LET OP:
– Deelnemers met renners met DNF, DSQ of DNS in de uitslag krijgen in het spel de tijd van laatste renner binnen tijd, zodat de speldeelnemer wel in koers blijft.
– Inzendingen die te laat zijn krijgen ook de tijd van de laatste renner binnen de tijdslimiet. Je mag 1x missen, bij een 2e gemiste wedstrijd wordt je uit het klassement geschrapt.
De kalender (fingers crossed):
01.08 Strade Bianche
08.08 Milaan-Sanremo
15.08 Il Lombardia
25.08 Bretagne Classic Ouest France
27.09 WK
30.09 Waalse Pijl
04.10 Luik-Bastenaken-Luik
10.10 Amstel Gold Race
11.10 Gent-Wevelgem
18.10 Ronde van Vlaanderen
21.10 Driedaagse Brugge-De Panne
25.10 Parijs-Roubaix
Credits trouwens naar SvenVDB als uitvinder van dit concept. Hopelijk organiseer jij dit tijdens de grote rondes.
Wie wil deelnemen heeft nog tot zaterdag 1 seconde voor het startschot wordt gegeven om zijn renner voor Strade Bianche in te sturen via PB.
[B]Belangrijk is dat jullie op mijn accountnaam Wielervolger klikken en dan op 'bericht sturen', anders werkt het niet[/b]
PB ziet er als volgt uit:
– deelnemersnaam (zoals hier op het forum gebruikt)
– wedstrijd
– voor en achternaam renner
Vergeet niet dat je een renner maar 1 keer mag gebruiken in de 12 wedstrijden op de kalender. Kies je Van Avermaet nu voor Strade Bianche mag je hem niet meer kiezen voor Ronde van Vlaanderen.
Renner ontvangen van ezequiel, Mathieu Moller, vernis, jappe666, SvenVDB en Ab Normaal. Heb mijn eigen renner ook doorgestuurd ter controle naar ezequiel die mij als eerste een PB had gestuurd.
Als je nog wil meedoen, doe het dan op de manier zoals hierboven uitgelegd (zie vet gedrukte tekst in de eerste post).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.