WIELERMASTER TOUR DE FRANCE CQ-SPEL 2020

1 2 3 4 ... 9 10
Mithrandir

Nog een vraag over de puntentelling: Krijgt de top 5 van het punten en berg klassement na elke etappe punten of alleen aan het einde van de tour?

elrio

Ik wil ook wel meedoen, lijkt me een leuk concept dat met bieden en zo :). Als je wilt zou ik je kunnen helpen met de automatisering van het geheel.

jappe666

De knoop is doorgehakt, we spelen met max 20 managers en vormen teams van 7 renners, voor een totaal budget van 7000€.

Er is nog 1 plekje vrij, wie neemt de laatste plaats in?!

@Mithrandir: Als een renner niet zou starten, krijg je het gespendeerde budget gewoon terug. De bonuspunten voor eindklassement, groen en bollen telt enkel na de laatste etappe.

Mithrandir

Dankjewel Jappe wat mij betreft kunnen we beginnen.

zeewolde

Nog een vraagje. Volgens de regels bieden we dus elke ronde op het aantal renners zoveel als je open plekken hebt. Dus in ronde 1 biedt iedereen op 7 renners ? Dan weet je zeker dat alle toppers er in 1 keer uit zijn. Degenen die achter het net vissen hebben dan wel heel veel pech. Als je max 3 zou doen dan zouden er nog wat toppers over kunnen blijven voor een volgende biedronde, omdat veel mensen op dezelfde renners azen. Mogelijk krijg je dan iets gelijkwaardiger teams.

jappe666

Dat is mijns inziens net het leuke van het bieden? Ga je vol risico voor de verwachte namen, of probeer je enkele goedkope pareltjes binnen te halen? Bied je op enkele renners heel hoog, of spreid je net je budget maximaal uit?

Hoe had je het anders willen doen?
In de eerste ronde moet je bieden op 7 renners, waarvan max 2 uit de top-100 van de CQ-ranking ofzo?
Dan verlies je volgens mij net grotendeels de factor van het bieden?

ezra

Ik wil ook wel meedoen!

zeewolde

Je hebt gelijk Jappe666 . Laat maar hoe het is. Ik ga eens goed over de eerste biedronde nadenken.
Als ik zie dat jij in de Dauphine Roglic voor 1 euro had kunnen ophalen, achteraf gezien, omdat je de enige bieder was, dat maakt het wel interessant.

WIDMollema?

Mooie opzet, Jappe. Ik heb er zin in!

hartstikkebedankt

Leukleuk

Nog 1 speler gezocht!

jappe666

Met Ezra erbij hebben we de kaap van de 20 managers gerond.
Eventuele verdere aanbiedingen zullen het moeten stellen met een reserveplaats die inspringt wanneer iemand toch niet zou meebieden.

Willen jullie nu al beginnen bieden, of wachten op (zoveel mogelijk) definitieve selecties?
Als jullie elke keer minstens 2-3x kunnen inloggen kan het best snel gaan qua bieden, dan kunnen we iets langer wachten.

Mithrandir

Bij een aantal ploegen zullen er nog een paar afvallen maar dat zijn wss de minder interessante namen.
Alleen Astana moet nog een aantal namen toevoegen.
Als je nu begint en elke ronde 24u laat duren moeten we een heel eind komen.

M@thijs

'@zeewolde, vorige keer bij de dauphine heb ik biedronde 1 en 3 gemist en alleen in 2 en 4 geboden. Hartstikke genaaid zou je zeggen maar kwam er heel goed mee weg, Mijn kapmannen waren bardet masnada en WVA toch de alternatievere namen.

@Jappe ik zou zeggen begin maar langzaam kun je lekker 1 ronde / dag doen. Met 20 man zul je ook iets meer rondes nodig hebben.

elrio

Is het minimumbod 1 of 0?

jappe666

1

En ok, de deadline voor de eerste biedronde is morgen 21/08 om 23:59:59.
Ik verwacht van alle 20 managers dus een PM met 7 boden voor een totaal van 7000€.

SvenVDB

Ik zou ook de biedingen al starten.

Rawolf

Dus vanaf nu is het mogelijk te bieden?

Aan de slag (:

Hoeveel biedrondes komen er totaal?

Laatst gewijzigd
zeewolde

'@rawolf Totdat ieder 7 renners heeft.

In de laatste paar biedrondes ben je dan misschien nog met 2 of 3 teams over.
In de Dauphine was 1 team welke in 1 biedronde klaar was. Ikzelf had in de eerste biedronde 1 renner, in de tweede ronde 2 en in de derde ronde ook 2.(totaal was 5)
Toen is het nog 1 of 2 rondes doorgegaan.

elrio

Geboden

jappe666

Voorlopig een bod ontvangen van:

Elrio
Erveedeeee
Jappe666
M@thijs
Mithrandir
Rawolf
Silent Hill
SvenVDB

Laatst gewijzigd
vernis

Ik doe ook graag mee!

jappe666

Als de rest het goed vindt wil ik je nog wel opnemen in het spel.

Stuur alvast een PM met je bod met 7 renners voor in totaal 7000€ in voor morgen 21/08 om 23:59:59 en dan bekijken we nog wel wat de meerderheid beslist.

M@thijs

bij 20*7 heb je 140 renners al gekozen, is denk ik wel de max. maar als de rest hier anders over denkt is het goed.

SvenVDB

20 deelnemers is inderdaad al ruim voldoende in dit spel. Misschien als reserve voor iemand die niet geboden heeft vanavond?

WIDMollema?

Eens met Mathijs en Sven.

1 2 3 4 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.