Megaflits Wielerspel Tour 2020

jappe666

Het Megaflits Wielerspel Tour 2020!
Nog ongeveer een week en dan begint misschien niet de mooiste koers, maar ongetwijfeld wel de grootste: de Tour de France. Uiteraard is er ook dit keer een Megaflits-variant. Wie volgt Ab Normaal op op de erelijst?

Het spel
Eigenlijk heel eenvoudig: je krijgt 8000 punten van de CQ ranking 2019, en hiermee maak je een ploeg aan van maximaal 12 renners. Deze kunnen vervolgens in elke rit van de Tour punten pakken. Na de laatste rit komen daar nog eens punten bij voor de verschillende klassementen.

De link naar CQ ranking:
http://www.cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingRider.asp?year=2019

De puntenverdeling
De eerste 20 renners verdienen punten, als volgt verdeeld:
Top 20: 600 – 500 – 400 – 320 – 260 – 200 – 160 – 140 – 120 – 100 – 80 – 70 – 60 – 50 – 40 – 30 – 20 – 10 – 6 – 2
x4 voor algemeen klassement
x2 voor puntenklassement
x2 voor bergklassement
x2 voor jongerenklassement
x1 voor etappe
Geen punten voor de strijdlust, alsook geen punten in de ploegentijdrit of extra punten voor een dagelijkse gele trui.
Bij een gelijkspel wint het goedkoopste team.

Team posten
Je kan me je team doorgeven via een Persoonlijk Bericht hier op WF, en dit tot vrijdag 28 augustus 23u59:59.
Een PB, met als achterliggende gedachte dat men moet rekenen op eigen ideeën, strategieën, kennis … niet beïnvloed door reeds geposte teams. In het voordeel van de echte kenners? Nog meer eer voor de winnaar dus. Een reden te meer om zeker mee te spelen!
Om het duidelijk en overzichtelijk te houden, zou het handig voor me zijn om de naam te kopiëren uit de CQ-ranking.
vb. VALVERDE BELMONTE Alejandro (2884)
Wil je je team wijzigen? Geen probleem, kan en mag tot aan de deadline. Stuur me een nieuw PB met je nieuw team.
Eindverantwoordelijkheid om te zorgen voor een team dat aan de spelregels voldoet, ligt bij jezelf.
Alvast veel succes en puzzelen maar !

Graag je renners doorsturen op volgorde van CQ-punten, van hoog naar laag. DIt maakt het updaten van de excel-file een stuk eenvoudiger!

jappe666

Het Megaflits Wielerspel Tour 2020!
Nog ongeveer twee weken en dan begint misschien niet de mooiste koers, maar ongetwijfeld wel de grootste koers: de Tour de France. Uiteraard is er ook dit keer een Megaflits-variant. Wie volgt platje op op de erelijst?

Het spel
Eigenlijk heel eenvoudig: je krijgt 8000 punten van de CQ ranking 2019, en hiermee maak je een ploeg aan van maximaal 12 renners. Deze kunnen vervolgens in elke rit van de Tour punten pakken. Na de laatste rit komen daar nog eens punten bij voor de verschillende klassementen.

De link naar CQ ranking:
http://www.cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingRider.asp?year=2019

De puntenverdeling
De eerste 20 renners verdienen punten, als volgt verdeeld:
Top 20: 600 – 500 – 400 – 320 – 260 – 200 – 160 – 140 – 120 – 100 – 80 – 70 – 60 – 50 – 40 – 30 – 20 – 10 – 6 – 2
x4 voor algemeen klassement
x2 voor puntenklassement
x2 voor bergklassement
x2 voor jongerenklassement
x1 voor etappe
Geen punten voor de strijdlust, alsook geen punten in de ploegentijdrit of extra punten voor een dagelijkse gele trui.
Bij een gelijkspel wint het goedkoopste team.

Team posten
Je kan me je team doorgeven via een Persoonlijk Bericht hier op WF, en dit tot vrijdag 28 augustus 23u59:59.
Een PB, met als achterliggende gedachte dat men moet rekenen op eigen ideeën, strategieën, kennis … niet beïnvloed door reeds geposte teams. In het voordeel van de echte kenners? Nog meer eer voor de winnaar dus. Een reden te meer om zeker mee te spelen!
Om het duidelijk en overzichtelijk te houden, zou het handig voor me zijn om de naam te kopiëren uit de CQ-ranking.
vb. VALVERDE BELMONTE Alejandro (2884)
Wil je je team wijzigen? Geen probleem, kan en mag tot aan de deadline. Stuur me een nieuw PB met je nieuw team.
Eindverantwoordelijkheid om te zorgen voor een team dat aan de spelregels voldoet, ligt bij jezelf.
Alvast veel succes en puzzelen maar !

Mag ik ook vragen de selectie door te geven gesorteerd op CQ-waarde, van hoog naar laag. Dit maakt het updaten van de Excel een stuk eenvoudiger en minder tijdrovend!

Laatst gewijzigd
jappe666

Statistieken

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.