[Top 15 Spel] Fan Flandrien - Bretagne Classic - Ouest-France

« 1 2
Arry1337

Opzet van het spel
Voor jullie (deelnemers) is het meedoen aan het spel heel eenvoudig. Stuur mij de top 15 die jij verwacht in een persoonlijk bericht voor de start van de wedstrijd – dus in dit geval in de ochtend op 25 augustus.
That’s it!

Iedereen kan altijd mee doen, ongeacht of je al in eerdere spellen hebt meegespeeld, of nog wilt meespelen.
Om mee te doen aan het klassement mag je over de 13 wedstrijden niet meer dan 2 spellen missen. Heb je nog niet meegedaan, dan is het nu te laat om nog mee te doen in het klassement. Maar je mag aan de individuele spellen nog wel gewoon deelnemen.

Doel
Het doel van het spel is om zo min mogelijk punten te verzamelen. Na de race krijg je namelijk punten voor de afstand dat jouw renners zijn geëindigd van de plek die jij hebt voorspeld, met een maximum aantal van 15 punten.
Op deze manier kun je in het slechtste geval (15 x 15 punten) 225 punten krijgen, en in het beste geval (bij exact de juiste top 15) 0 punten. Een niet deelname betekent alles fout, en dus 225 punten.

Voorbeeld
Verwacht je bijvoorbeeld Zdenek Stybar op 1, maar wordt hij 5e, dan krijg je 4 punten. Dit geldt ook andersom; voorspel jij iemand op plek 10 maar wordt hij 6e, dan krijg je ook 4 punten. Wanneer Stybar meer dan 15 plekken verwijderd is van je voorspelling, of wanneer hij niet finisht, krijg je voor hem 15 punten. Op deze manier krijg je van 15 renners individueel een score, waardoor je pech bij het uitvallen van een renner met iedereen die deze renner kiest deelt.

Startlijst
https://www.procyclingstats.com/race/bretagne-classic/2020/startlist

Let op!!

* Reserve renners kunnen op de plekken 16 en 17 doorgegeven worden.
Zij worden toegevoegd indien een renner uit de top 15 niet start. Maximaal 2 reserves dus.

* Graag minimaal de eerste letter van de voornaam met een volledige achternaam vermelden.
Bijvoorbeeld: “P. Sagan”.

* Vergeet je een renner (dus bij een lijst van 14), krijg je helaas 15 punten toegekend voor de laatste positie.

* Staat een renner twee keer in de top 15, dan telt zijn hoogste positie en schuiven alle renners lager dan de tweede keuze een plekje op naar boven. Heb je bijvoorbeeld Stybar op 5 én 11, valt de keuze op 11 weg. De renners op plek 12 t/m 17 worden dan 11 t/m 16. Reserves kunnen hierbij de reddende engelen zijn!

Bij nader inzien heb ik besloten toch vanaf dit moment de 2 schrapresultaten te verwerken. Dit is omdat ik met de vorige opmaak constant werd aangezien als spam door de server, en mijn berichten niet door kwamen. Zo hou ik het ook iets overzichtelijker denk ik.

De [x] staan voor het aantal gemiste wedstrijden. Mis je er nog 1 en sta je al op [xx], dan is jou poging tot het winnen van het klassement helaas voorbij. Maar je kunt nog steeds meedoen aan de spellen!
Klassement na Ronde van Lombardije 4/13 - optelsom van de 2 beste resultaten
1. 219 Jappe666 [MSR]
2. 223 Rijtje9 [x]
3. 228 Mathieu Moller
4. 229 BrackenRidgeCycling [RVL]
5. 232 Pacino
6. 238 Sjonge Jonge [x] [SB]
6. 238 hartstikkebedankt
8. 242 Rahimns [OHN]
9. 243 Krypton
10. 250 de Brigadier [xx]
11. 251 Rimenno
11. 251 Arry1337
13. 254 SvenVDB
13. 254 pirazzi [xx]
15. 260 Gerrit Glomser [x]
16. 262 Vernis [x]
17. 265 Pier Tol
18. 266 aardappeljager [x]
19. 267 Jsprunk [x]
20. 268 Homme[x]
21. 273 John Berger
22. 274 Secondant [x]
22. 274 zwartebroekengeletrui
24. 276 Mithrandir
25. 279 Waaier2020 [xx]
26. 281 Sjaspatat
27. 282 Teeke_de_Kapper [x]
27. 282 Sep0r [xx]
29. 284 iMrChris [x]
30. 289 Rawolf [xx]

Arry1337

Bump! Nog zo'n 24 uur! Ik heb nu 4 lijsten binnen (inclusief mezelf)

Arry1337

Ondertussen is er een voorbeschouwing gemaakt door Wielerflits, die je hier kunt vinden:

https://www.wielerflits.nl/nieuws/voorbeschouwing-bretagne-classic-ouest-france-2020/

Aangezien de startlijst nog steeds incompleet is, sta ik voor deze wedstrijd 3 reserves toe. Er zijn enkele lijsten binnen zonder reserves, reminder voor jullie om me er alsnog een aantal te sturen mocht je dat willen.

John Berger

Team ingediend

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vind dit wel heel lastig hoor... bepaalde ploegen gewoon nog helemaal geen selectie, nog steeds twijfel of TJV wel of niet aan de start staat.

sjaspatat

deelnemerslijsten laten idd lang op zich wachten , wie rijdt morgen wie ek en wie vol op welke wedstrijd ?

Arry1337

Het gaat voornamelijk om Jumbo Visma, Groupama, Arkea en Ineos. Ik zou zeggen, gooi er je favorieten van die ploegen tussen, en jou rekening met de extra reserve (3 ipv 2) en dan moet de kans toch aardig groot zijn dat je 15 startende renners hebt morgen middag.

Arry1337

In tegenstelling tot vorige keren zal het waarschijnlijk iets langer duren voordat ik alles heb verwerkt morgen. Normaal kon ik voor de start van de wedstrijd alles verwerken en was het daarna een kwestie van het invullen van de uitslag. Morgen moet ik alle lijsten die nog binnenkomen waarschijnlijk ná de race eerst in m'n bestand verwerken. Hopelijk kan ik in de avond de uitslag en het klassement delen.

Succes nog voor hen die er nog niet uit zijn!

sjaspatat

Tot hoe laat kunnen we aanpassen ?

SvenVDB

Mijn top15 is doorgestuurd.

Arry1337

'@sjaspatat tot 1 minuut voor de wedstrijd wat mij betreft. Ik kijk nog wel ter controle naar de tijd waarop het bericht is verstuurd. Ik weet niet precies hoe laat ze starten, maar volgens mij weet PCS dat wel ;).

sjaspatat

verstuurd gezien geen ineos of visma

Sjonge Jonge

team verstuurd

BrackenRidgeCycling

Ik stuur hem door voor 12 uur nldse tijd vandaag

pirazzi

Volgens andere spellen, bijvoorbeeld Sportpools eendagskoersen start deze wedstrijd om 10 uur.

Laatst gewijzigd
Arry1337

9:45 inderdaad ook te zien op PCS. Dus nog een kleine 2 uur te gaan.

BrackenRidgeCycling

team verstuurd

Arry1337

Bedankt allemaal voor jullie deelname. Ik heb een vraag aan jullie.

Wat vinden jullie ervan om deze wedstrijd niet verder te verwerken en niet te laten mee tellen met het klassement?

Het niet starten van Bora, Ineos en Jumbo Visma beinvloed de lijsten van veel van jullie op een heel negatieve manier. Zij die vanochtend tijd hadden om de volledige startlijst op het laatste moment te kunnen bekijken hebben een groot voordeel tegenover hen die de lijst eerder hebben verstuurd. Veel van hen zien bijna de helft eruit verwijdert worden.
Er zijn nog een hoop lijsten die ik moet verwerken, maar met diegene die wel een lijst hadden verstuurd lopen de punten hoog op. Dit betekent dus indirect dat we, als we dit resultaat meetellen, allemaal zo'n beetje een schrapresultaat kwijt zijn. Ik ben er voorstander van deze wedstrijd te vergeten en door te gaan met de grotere klassiekers in de rest van het jaar, daar zullen de startlijsten ook eerder bekend zijn.

krypton

Persoonlijk heb ik volgens mij wel relatief goed gescoord haha, dus ik ben niet zo objectief.

Kun je er dan (als je echt wil schrappen) misschien niet iets van maken dat bij gelijke stand de uitslag van de koers van vandaag de doorslag geeft?

Laatst gewijzigd
Arry1337

Daar sta ik wel voor open, maar momenteel heb ik hem nog niet verwerkt. Ik ben na de koers eerst eens gaan kijken welke renners ik al kon schrappen uit de lijsten van de deelnemers die ik op dat moment had verwerkt (dat zijn er 12/24 ofzo). En daarbij kon ik zowat om de renner alle lijsten gaan aanpassen en een plekje naar boven opschuiven. Hier ben ik een half uur mee bezig geweest (en nog niet klaar) en toen bedacht ik me dat dit ook niet echt een leuke situatie is.
Maar ik wil samen beslissen en ben wel bereid het eventueel alsnog uit te werken.

pirazzi

Tja, ik heb de wekker gezet om 7:30 uur vandaag dus ik zou wel graag mijn score willen weten, of het nu meetelt of niet. :)

SvenVDB

Voor mij mag het gewoon meetellen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Oke... kijk maar. Volgens mij had ik van de week hier al wat over gezegd. Het is verder jou spel dus jij bepaald.

Mathieu Moller

Is mij om het even. Het is wel leuker (en eerlijker) als iedereen uit kan gaan van één duidelijke startlijst, maar aan de andere kant zijn de reserves er juist voor om dat een beetje op te vangen.

Arry1337

Ik ga het gewoon verwerken en de score zal tellen.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.