{Ronde 2} Wielrenner van het jaar 2020

1 2 3 »
Cintu

Primoz Roglic
Remco Evenepoel
Richie Porte
Peter Sagan

Guillaume Martin
Mathieu van der Poel
Tao Geoghegan Hart
Jakob Fuglsang

Wout van Aert
Filippo Ganna
Marc Hirschi
Julian Alaphilippe

Arnaud Demare
Richard Carapaz
Sam Bennett
Tadej Pogacar

ezra

Primoz Roglic
Remco Evenepoel
Richie Porte
Peter Sagan

Jai Hindley
Mathieu van der Poel
Tao Geoghegan Hart
Jakob Fuglsang

Wout van Aert
Filippo Ganna
Marc Hirschi
Enric Mas

Arnaud Demare
Richard Carapaz
Sam Bennett
Tadej Pogacar

dazzler2120

Primoz Roglic
Wilco Kelderman
Richie Porte
Peter Sagan

Jai Hindley
Mathieu van der Poel
Tao Geoghegan Hart
Jakob Fuglsang

Wout van Aert
Filippo Ganna
Joao Almeida
Julian Alaphilippe

Arnaud Demare
Richard Carapaz
Sam Bennett
Tadej Pogacar

matwiel

Je moet wel een bloedhekel aan Evenepoel hebben als je Kelderman van hem laat winnen...

Javier

Primoz Roglic
Remco Evenepoel
Richie Porte
Peter Sagan

Jai Hindley
Mathieu van der Poel
Tao Geoghegan Hart
Jakob Fuglsang

Wout van Aert
Filippo Ganna
Marc Hirschi
Julian Alaphilippe

Arnaud Demare
Richard Carapaz
Sam Bennett
Tadej Pogacar

ezequiel

Edit: ik heb al gestemd.

Laatst gewijzigd
Wielervolger

Oke haha we zitten met een gelijkspel (26-26) in 1 van de duels, ik zeg nog niet welke. Graag iemand die nog niet gestemd heeft die zijn stemmen uitbrengt en indien dat om 12:00 nog niet gebeurd is wint de renner die het eerst 20 stemmen had.

Landeirovic

Ulissi Sagan is het gelijkspel denk ik. Sagan is een grote naam en fantastische renner. Maar als we puur kijken naar dit jaar zonder palmares. Dan vond ik Ulissi indrukwekkender. Voor Sagan is 1 overwinning gewoon te weinig.

fudd

Primoz Roglic
Wilco Kelderman
Daniel Martin
Diego Ulissi

Jai Hindley
Mathieu van der Poel
Tao Geoghegan Hart
Jakob Fuglsang

Wout van Aert
Filippo Ganna
Marc Hirschi
Julian Alaphilippe

Arnaud Demare
Richard Carapaz
Sam Bennett
Tadej Pogacar

fudd

'@Matwiel: volgens sommige media (rode lantaarn) is dat kiezen tussen de man die niet bestond en de man die niet genoemd mag worden.
Maar goed, de man die niet genoemd mag worden werd hier toch erg vaak genoemd.

Wielervolger

De uitslagen van de 2e ronde. Het duel Sagan vs Ulissi is tot het laatste moment spannend gebleven met een decider maar uiteindelijk heeft Fudd de beslissende stem aan Ulissi gegeven. G.Martin en Hindley waren ook best aan elkaar gewaagd maar Hindley won toch relatief makkelijk met 7 stemmen verschil. In de andere duels nam een renner steeds duidelijk de bovenhand.

Primoz Roglic 54 - Florian Senechal 0
Wilco Kelderman 13 - Remco Evenepoel 41
Richie Porte 42 - Daniel Martin 12
Peter Sagan 26 - Diego Ulissi 27

Guillaume Martin 23 - Jai Hindley 30
George Bennett 0 - Mathieu van der Poel 54
Hugh Carthy 8 - Tao Geoghegan Hart 45
Giacomo Nizzolo 12 - Jakob Fuglsang 42

Wout van Aert 54 - Mads Pedersen 0
Filippo Ganna 46 - Aleksandr Vlasov 6
Joao Almeida 8 - Marc Hirschi 46
Enric Mas 4 - Julian Alaphilippe 50

Arnaud Demare 52 - Nairo Quintana 2
Soren Kragh Andersen 12 - Richard Carapaz 41
Maximilian Schachmann 11 - Sam Bennett 43
Daniel Martinez 0 - Tadej Pogacar 54

De keuzes voor ronde 3 kunnen uitgebracht worden in dat topic.

pirazzi

Hoe kan het dat bij de meeste duels het totaal aantal punten 54 is en bij een paar niet, dan is het 53?
Bij skippah050 werd er geen keus gemaakt tussen Peter Sagan en Diego Ulissi. Ab Normaal en Joachim hadden ook afwijkend stemgedrag.

Laatst gewijzigd
Corné 't Glansarm

'@matwiel, misschien er mee te maken dat Kelderman podium in de Giro haalde in plaats van zeges in Kleinschubbekuttegem, uiteindelijk als renner meer tot de verbeelding kunnen spreken dit jaar. Als volgend jaar geen jaar wordt twitterend uit bed van Evenepoel zal het ongetwijfeld anders zijn

M@thijs

Kan iemand me vertellen hoe flugltje in gods naam van nizzolo wint?

matwiel

'@corne. Als bijna alle ronderenners niet meedoen of uitvallen in de Giro en je kan vervolgens niet winnen van Hart en een Hindley, dan kun je toch niet zeggen dat die derde plaats tot de verbeelding spreekt?

Ab Normaal

'@matwiel
Is net hoe je het bekijkt.
Je kunt ook zeggen dat hij Nibali, een meervoudig rondewinnaar en Fuglsang, winnaar van meerdere momenten heeft verslagen.
En wat heef Evenepoel gepresteerd? Een paar voorbereidingskoersjes gewonnen waar het deelnemersveld beperkt was of niet alle toppers al voluit gingen omdat ze in nog in opbouw waren?

Silent Hill

Goed Ab, maar draai het eens om: laat Kelderman rondrijden in Kleinschubbekuttegem, ik durf er mijn huis op verwedden dat Kelderman zelfs niet in de buurt komt van de resultaten van Evenepoel, laat staan elk rondje wint waaraan hij meedoet.

Ab Normaal

'@Silent Hill
Eens.
Als je kijkt naar mijn stemresultaten zul je ook zien dat ik voor Evenepoel heb gestemd, het gaat er om dat matwiel het persoonlijk maakt. Dat je wel een hekel aan Evenepoel moet hebben als je voor Kelderman stemt.
En dat is onzin. Ik geef alleen maar aan dat er meerdere percepties zijn.
Van der Poel wint met 54-0 van George Bennett.
Voor iedereen een uitgemaakte zaak dus. Ik vermelde dat ik het een close call vond. Kennelijk was ik de enige.
Waarom? Omdat ik van Van der Poel meer verwacht had dit seizoen. Hij wint dan de Ronde, maar verder eigenlijk best een teleurstellend seizoen. Bennett daarentegen wordt 2e in Lombardije en heeft boven verwachting gepresteerd.
Kijk je dus naar absolute cijfers of naar verwachting.

Dan zijn twee verschillende manieren.
Kijk je naar verwachting dan heeft Kelderman beter gepresteerd.
Evenepoel is namelijk niet door pech, zoals een Buchmann, uitgeschakeld maar op zijn zwakke plek gesneuveld. Zijn stuurmanskunsten.
En had je vooraf gezegd dat dit de palmares van Evenepoel dit seizoen zou zijn geweest, dan weet ik zeker dat iedereen, Remco incluis, dit als teleurstellend zou hebben aangegeven.

Net zoals het missen van de Girozege van Kruijswijk destijds niet kwam door pech, maar door druk van Nibali en daardoor falen van Steven.
En Matwiel laat het overkomen alsof zijn mening de enige is die je mag hebben.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Zo is het.
En net dat is de opzet van deze verkiezing: iedereen bepaalt zijn eigen criteria bij het kiezen van zijn renner.

Corné 't Glansarm

Ik vond ook George Bennett - Mathieu van der Poel dichter bij elkaar liggen dan je misschien op het eerste gezicht zou zeggen en heb grappig genoeg gewoon over Kelderman - Evenepoel ook wel degelijk na moeten denken. Maar net als toch een aanzienlijk groter deel van de stemmers hier voor Kelderman gekozen, dat heeft niets in mijn geval niets met een ten onrechte veronderstelde aversie tegen Evenepoel te maken.

1 2 3 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.