Spel: World Tour Manager 2021

1 2 ... 6 ... 11 12
Arry1337

Dit zijn de mijne :)

1. Van der Poel, Mathieu (1264)
2. Kelderman, Wilco (913)
3. Hirschi, Marc (826)
4. Sagan, Peter (767)
5. Yates, Simon (705)
6. Matthews, Michael (639)
7. Gaudu, David (484)
8. Bernal Gomez, Egan Arley (450)
9. Thomas, Geraint (408)
10. Mohoric, Matej (302)
11. Viviani, Elia (261)
12. Bol, Cees (178)
13. Buchmann, Emanuel (157)
14. Laporte, Christophe (136)
15. Jungels, Bob (136)
16. Groenewegen, Dylan (116)
17. Politt, Nils (89)
18. Sarreau, Marc (70)
19. Vanmarcke, Sep (70)
20. Moscon, Gianni (69)
21. Kruijswijk, Steven (57)
22. Latour, Pierre (49)
23. Jansen, Amund Grondahl (35)
24. Wallays, Jelle (34)
25. Froome, Chris (30)
26. Lawless, Christopher (25)
27. De Plus, Laurens (5)

Neo's:
28. Arensman, Thymen (65)
29. Pidcock, Thomas (57)
30. Jorgenson, Matteo (55)
31. Van Wilder, Ilan (26)
32. Vansevenant, Mauri (15)

Ab Normaal

Heb alle teams verwerkt.
Slechts 3 teams hebben nog Dumoulin in hun team.
Gerrit Glomser, Hofsje en Joske47.
Zij hebben nog een klein uur de tijd om hem om te ruilen.
Morgenochtend zal ik op pagina 1 alle volledige teams posten en morgen hopelijk ook al een aantal statistieken.
Voor nu tollen de cijfertjes voor mijn ogen en ga ik eerst maar eens een welverdiend biertje naar binnen werken.

Koekebakker

Zeker verdiend; proost!

Mithrandir

Goed bezig Ab.
Laat het seizoen maar beginnen.
Zin in!

Laatste man

Klasse gedaan Ab. Zin in.

John Berger

Ab, alvast bedankt voor al het werk.
Ben benieuwd naar alle ploegen, ik ben blij dat er weer gereden wordt en dat we weer met veel spanning de (wieler)spellen kunnen gaan volgen.
Bij de NEO renners zie je tot nu toe veel dezelfde namen, ik heb Pidcock zelf niet genomen omdat ik het beeld had dat hij nog niet veel op de weg ging rijden. Ben zeer benieuwd of hij na het zware veldritseizoen nog potten kan breken, maar misschien is hij ook uit hetzelfde hout gesneden als v/d Poel en v Aert.
Wordt een leuk seizoen als CORONA niet teveel wedstrijden van de kalender laat verdwijnen.

Ab Normaal

Teams gepost op de eerste pagina en tegelijk alvast een paar stats.

aardappeljager

Straf werk Ab

aardappeljager

Leuke eerste stats.

Opvallend aan de ploegen vind ik dat er ploegen zijn met plekken over, waarom geen 0 punten renners. En ook ploegen met punten en plekken over. Kun je verlies maken op het kiezen van renners?

Ook zijn er ploegen bij die meer dan 200 hebben betaald voor de neo's. Of was dit een bedrag per neo en heb ik dat verkeerd begrepen? Had voor mijn team vermoedelijk niet uitgemaakt hoor

pirazzi

Nu heb ik 14 neo's, bij een team van 32 konden dat maar 5 zijn.
Nog een verzoek aan Ab: de teams in alfabetische volgorde zetten.🙂

Ab Normaal

'@pirazzi
Goed, zal ik wel doen, maar niet vandaag.
Overigens heb jij de meest afwijkende ploeg van iedereen. Was dat ook je idee?

@aardappeljager
Het was max. 200 per neo, dus niet totaal voor alle neo's samen.
Je had ook 32 neo's mogen nemen.

Ja, teams met minder renners was mij ook opgevallen. Een paar ploegen hebben bewust voor 27 renners zonder neo's gekozen dus dan snap ik dat die maar 27 renners hebben, maar er zijn ook ploegen die inderdaad nog gratis renners hadden kunnen opstellen.
In mijn ogen zitten er geen echte puntenkanonnen in, hoewel ik, toen ik het team van Silent Hill binnen zag komen, Justin Jules zag staan. Die heb ik over het hoofd gezien en had ik anders zeker in de plaats van Quinten Hermans genomen.

Maar desondanks zitten er een paar leuke 0 punters in en is het juist leuk die dan extra te supporteren.

Ben benieuwd naar jullie conclusies en bevindingen. Ik zie er eigenlijk allemaal goed teams tussen zitten met veel renners die mijn eigen selectie niet gehaald hebben, maar die ik op zijn minst zeer serieus overwogen heb.

Voor veel renners valt veel te zeggen, maar in mijn ogen waren Buchmann en Kruijswijk echte must haves voor dit budget, en dat bleek ook wel toen de teams binnen druppelde.

Laatst gewijzigd
John Berger

Mijn afwegingen:
- geen nulpunters als opvulling (in 2020 was dit voor mij geen succes bij wat spellen);
- bewust geen hele dure renners, ter voorkoming weinig punten door blessure/ziekte/doping;
- bewuste keuze voor een kern met klassementsrenners (in 2020 bij veel spellen terugval door grote rondes);
- veel vertrouwen in jonge renners (bijv. Simmons, Vermeersch en Vansevenant);
- veel vertrouwen in renners die in 2020 iets minder hebben gescoord (bijv. Politt, Sosa, Rivera en Vanmarcke);
- verwacht heel veel van Vlasov;
- gokje met Kooy als vervanger Groenewegen in de sprint;
- kan Bayer voor verrassing zorgen in klim wedstrijden;
- verrassing 2021 Tejada?
Iedereen suc6 dit wielerseizoen met alle koersen en spellen.

pirazzi

Dat je ook 32 neo's kon nemen haal ik niet uit de spelregels, misschien anders formuleren de volgende keer. Maar met 32 neo's kom je natuurlijk nooit aan 8500 punten. Mijn idee was om te beginnen met neo's, toen dat er meer dan 5 werden heb ik dat aangevuld met renners uit de top.
Edit: Net pagina 2 gelezen, dat verduidelijkt veel. Had het niet eerder gezien omdat ik me op 4 december had aangemeld op pagina 3.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@pirazzi

Net als een echte WT ploeg mag je maximaal 27 “normale” renners hebben. Daarnaast mag je de ploeg aanvullen tot 32 maar die laatste 5 moeten dan allemaal neoprofs zijn. Geboren na 01-01-1999. Deze 5 neoprofs mogen niet meer dan 200 CQ punten hebben behaald in 2020.
Als voorbeeld: Remco Evenepoel telt dus niet mee, ook al is hij geboren na 01-01-1999. Omdat hij meer dan 200 CQ punten heeft behaald in 2020 komt hij niet in aanmerking.
Het minimum aantal renners in je ploeg is 27.

Er staat: maximaal 27 normale renners, er staat nergens een minimum.
De enige "moetjes" zijn:
- maximaal 8.500 CQ punten
- minimaal 27 renners
- maximaal 27 "normale" renners
- maximaal 32 renners
- neo's moeten geboren zijn na 01-01-1999 en mogen maximaal 200 CQ punten hebben

Daarbinnen staat alles dus vrij. Dus ook dat je 32 renners had mogen selecteren die toevallig ook voldoen aan de neo criteria. En er staat ook nergens een minimum budget, al had je 32 renners met 0 CQ punten geselecteerd, dan was het nog altijd goed geweest.

In de beschrijving staan de vereisten. Ik kan moeilijk allemaal beschrijven welke omstandigheden daar dus allemaal binnen vallen, dan wordt het een wel heel uitgebreid verhaal.

jefgodfather

'@Ab het was voor iedereen duidelijk wat de spelregels waren, ze waren duidelijk verwoord.
Maak je geen zorgen en als Pirazzi een vraag had of iets niets duidelijk was, had hij het maar moeten vragen tijdens zijn puzzeltocht
Voor mij moet je de ploegen niet alfabetisch rangschikken. Er bestaat ook zoiets als een zoekfunctie; CTRL+F

Flowtosti

Haha. Blijkbaar heb ik mn team opgestuurd van een oudere opgeslagen versie zonder de neo’s. Waren zoveel cq-spelletjes tegelijk op gegeven moment.

aardappeljager

Ik vond de omschrijving ook duidelijk, heb mij alleen vergist in deze zin: Deze 5 neoprofs mogen niet meer dan 200 CQ punten hebben behaald in 2020, maar daar maak ik me geen zorgen over.

Ik zie toch wel veel mooie teams voorbij komen hier. Voordeel van deze set-up is natuurlijk dat iedereen dezelfde renners kan kiezen. Ik hoop voor een ieder dat er geen blessures en schorsingen komen en dat alle koersen gewoon plaatsvinden dit jaar. Ik kijk er naar uit

Ab Normaal

Ik had eerst het idee om het budget te verkleinen tot 7.000 punten, maar ben toen met Hartstikkebedankt teams gaan maken en zag juist dat de teams nog meer op elkaar gingen lijken. Toen pakte we allemaal de goedkope, goede renners.
Vandaar een wat ruimer budget.
De variatie zit nu juist meer in de toppers.

John Berger

Nu ik de teams gescand heb, heb ik spijt van het niet kiezen van
- Demare: door niemand gekozen dus kun je met hem het verschil maken
- Pidcock: lang over getwijfeld maar denk dat hij na een zwaar veldrit seizoen nog net iets tekort om op de weg mee te kunnen
- Pedersen: vloek van de regenboogtrui of gaat hij de lijn van 2020 doortrekken.
Er zitten zekers hele leuke teams en verrassende renners tussen, die ook op mijn shortlist hebben gestaan maar die ik heb laten afvallen zoals Brenner, Colleoni of Aleotti.

Ook opvallend dat Vendrame niet heel vaak gekozen is.
Ik denk dat de keuze voor 8000 punt ipv 7000 een goede keuze is geweest op grond van jou toelichting Ab.
Zelf vond ik de regels zeer duidelijk, twijfelde alleen over 5 neo renners voor in totaal 200 punt of per individuele renner, deze vraag ook gesteld aan Ab en netjes beantwoord gekregen

Laatst gewijzigd
pirazzi

Oké, achteraf had ik even kunnen vragen of een team van 32 meer dan 5 neo's mocht hebben. @ Jef: Hoe doe je CTRL+F op een smartphone?

Laatst gewijzigd
vernis

'@pirazzi
instellingsmenu van browser -> zoeken op pagina -> trefwoord ingeven

pirazzi

Aha, thnx vernis. Als ik pir gebruik als trefwoord kom ik bij mijn eigen team en met teek bijvoorbeeld bij het team van Teeke de Kapper.

Koekebakker

Dank voor al het werk, Ab!

Hoeveel deelnemers zijn er in totaal? Zijn dat er 47 of zijn er ook deelnemers zonder Buchmann?

Ben het ermee eens dat het budget van 8500 waarschijnlijk heel verstandig was, want er zitten inderdaad veel verschillen in de dure renners. Zelf heb ik daar wat risico's genomen met Alaphilippe en Evenepoel, die hopelijk fors meer punten dan vorig jaar halen, maar nu allebei nog niet volledig fit zijn.

Complimenten aan de mensen die Grondahl Jansen hebben gekozen. Aan hem heb ik jammer genoeg niet gedacht.

Laat het seizoen maar beginnen!

Al hebben we waarschijnlijk al 4 koplopers? Aardappeljager, Mithrandir, Theeke de kapper en Pirazzi hebben Fisher-Black.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Corbin Strong heb ik ook, met dank aan de vraag van Maillot à Pois, die hem overigens zelf niet heeft.

Laatst gewijzigd
Milsen

Ackermann en Bennett kan wel eens leuk worden hopen op veel sprintzeges dan maar. Niet vaak gekozen :-) Overigens MaL ook niet heel vaak gekozen.

1 2 ... 6 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.