Spel: De Wielerflits Challenges 2021

1 2 3 4 ... 10 11
aardappeljager

Dat ben ik niet met je eens Jef.

Door de challenge restricties zijn teams niet goed te vergelijken. Dus de winnaar van zijn/haar challenge moet sowieso doorgaan lijkt me.

Flowtosti

Eens. Je speelt maar tegen 1 tegenstander. Iedereen wordt dus 1e of 2e in het betreffende duel. Vergelijken met andere challenges heeft geen zin. Er zal dus ook geen totaalstand komen lijkt me, maar allemaal verschillende tussenstanden

Rawolf

Ik denk wel een totaalstand, de kunst is toch ook welke challenge blijkt nu het makkelijkst? Als het allemaal goed gebalanceerd is kan het nog competitief worden.

hartstikkebedankt

Mijn idee is inderdaad om 2 standen te posten, want ook ik ben heel benieuwd hoe de challenges zich ten opzichte van elkaar verhouden. Ik durf op voorhand geen winnende challenge aan te wijzen, al zijn sommige wel net in het nadeel denk ik.

Dus challenge winnen is sowieso goud en zekerstelling voor 2022. Het AK winnen is een leuke bijkomstigheid, maar zal wellicht enkele challenges niet lukken.

Mithrandir

Niet elke challenge zal evenveel kans op een hoge notering in het klassement hebben.
Degene met dezelfde challenge heeft ook dezelfde keuzes moeten maken en is dus een eerlijke vergelijking.
Mss zou je een uitzondering voor de top5 van het algemene klassement kunnen maken dat die zowieso geplaatst zijn voor volgend jaar of ze hun challenge nu gewonnen hebben of niet.

BlingSagan

Kunnen we op voorhand een inschatting doen welke Challenges meer punten op gaan leveren dan andere ?
Lijkt me sowieso wel leuk om te doen.. !
Ik vraag me af hoe verschillend onze antwoorden zijn (-;

hartstikkebedankt

Iedereen heeft een ploeg van renners die in 2020 maximaal 7.750 punten heeft behaald, dus dat is het gelijke speelveld. Bij de ene challenge zijn er denk ik wel iets meer renners met opwaarts potentieel te vinden, maar hier moet je ook uit kiezen (dus de goede kiezen). In andere challenges is hier iets minder keuze in.

Inschattingen hoe de challenges het gaan doen kunnen gepost worden in de reacties!

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Even een update over de teams:

20 teams binnen, 269 renners gekozen
2 renners zijn 9 keer gekozen
1 renner is 8 keer gekozen
8 renners zijn 7 keer gekozen
138 renners zijn 1 keer gekozen

jefgodfather

OK dat is duidelijk voor mij. Ik wou gewoon maar zeker weten op voorhand dat iedereen op dezelfde golflengte zit. Niets beter daarvoor om een kleine discussie uit te lokken :)

SvenVDB

Heb mijn Dumoulin aanpassing doorgestuurd :)

Mithrandir

op het eerste gezicht lijken de challenges UCI United (renners onder de 600 cqpnt) en Netflix Ben en Jerry's (van elke ploeg max 1) de meeste kans te maken op een hoge notering.
Ook de ploegen met de geboorte data restricties kunnen heel gunstig uitpakken.
Het zal er uiteindelijk op neer komen dat je wel de juiste keuzes maakt.
Mercadona Coop lijkt de moeilijkste omdat de portugese wedstrijden veelal niet door gaan en bij de spaanse renners is de spoeling ook dun.
Verder zijn de Vodafone angelsaxian challenge en het Toyota rest of the worldteam behoorlijk in het nadeel omdat met name de koersen buiten het europesche vasteland niet door gaan.
Ik doe zelf de Vodafone angelsaxian en vond de keuze mogelijkheden niet al te groot.
Het budget is behoorlijk ruim voor deze challenge.

Rawolf

Ik denk dat de challenge die ik doe (ben en jerry) je een team kan maken dat het meest overeenkomt met het team dat je zou maken zonder extra challenge.

Maar juist bovenin kan je dan net een paar namen niet pakken die wel heel veel verschil kunnen maken.

KJP

Ik heb ook amper renners boven de 600 punten haha..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk ook niet dat we ons daar heel erg druk over moeten maken... het is een leuk en origineel concept. Ik vind juist dat onderlinge duel idee het leukste. Iets wat ik nog niet ben tegen gekomen tot nu toe. 1-1 duels in een spel. Wie dan uiteindelijke de meeste punten pakt van allemaal vind ik minder boeiend.

hartstikkebedankt

Het 1 vs 1 is inderdaad ook de hoofdmoot van dit spel. Aangezien het de eerste editie is, is doorlopende feedback ook gewenst zodat deze kan worden meegenomen in een volgende editie.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat ook daar de fixatie in dit spel op moet zijn... door dat meer in je openingsbericht te benadrukken.

Dus eigenlijk moet je deze zin omdraaien:

Je neemt het dus niet alleen op tegen andere challenges, maar je hebt ook een directe battle tegen de speler met dezelfde challenge

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Correct, heb het ook aangepast. Tegelijkertijd ben ik zelf ook benieuwd naar de verhouding tussen de challenges dus ik zal ook met interesse de ranglijst van 26 ploegen opmaken.

Maillot à Pois

Ploeg ingestuurd!
@KimJungPoels, als je al eens wil vergelijken, stuur je me maar een berichtje

Gerrit Glomser

Correct, heb het ook aangepast. Tegelijkertijd ben ik zelf ook benieuwd naar de verhouding tussen de challenges dus ik zal ook met interesse de ranglijst van 26 ploegen opmaken.

Ik denk dat de challenges waarbij je geen jeugdige talenten kunt kiezen (ik dacht challenge 2 en 3) het wel eens lastig kunnen krijgen aangezien daar vaak progressie is te verwachten. Voor de overige challenges lijkt dit een klein voordeel.

Ik verwacht dat de challenge met maximaal 600 punten (nummer 12) voor dit seizoen en mogelijk ook volgend seizoen wel eens de beste challenge kan zijn om goed te scoren. Zodra de meeste renners weer een volledig seizoen gaan draaien wordt het voor deze challenge iets lastiger, maar vind ik het nog steeds één van de favorieten om het totaalklassement te winnen.

Onbekende gebruiker

Een van mijn absolute darlings moeten killen om tot een team binnen de voorwaarden te komen. Ik ben heel benieuwd naar de brouwsels in sommige categorieën. Ben blij met mijn keuze voor de max 600 CQ punten challenge, ben het met Glomser eens dat het een van de makkelijkere is, cherry picking vanwege het magere jaar dat achter ons ligt. Maar daardoor geenszins eenvoudiger!

jappe666

Om een totaal-klassement te maken zou je eventueel ook rekening kunnen houden met het verschil tussen de punten van de winnaar en de verliezer van de challenge, in verhouding tot het totale behaalde aantal punten van beide.

Peter Post Forever

Team verstuurd

hartstikkebedankt

Ik ontvang hier alleen nog het team van Ab en Ben.

Ab Normaal

Ik probeer het vanavond af te maken

hartstikkebedankt

Doe rustig aan hoor, morgen of zaterdag is ook goed

1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.