Het Ploegenspel: Jaarspel 2021

1 2 3 4 5 6
Maillot à Pois

Ik doe ook graag mee!

hartstikkebedankt

De komende dagen sta ik trouwens nog wel open voor feedback op het budget. Als 80 punten door meerdere spelers veel te ruim wordt geacht dan wil ik wel een aanpassing doen. Laat het dan nog even weten.

Laatst gewijzigd
Teeke_de_Kapper

Ik doe ook graag mee

kokkie1975

Als er nog een plekje vrij is doe ik graag mee.

Onbekende gebruiker

Is er nog plek? Dan doe ik graag mee!

John Berger

Als er nog plek is doe ik graag mee

Teeke_de_Kapper

Ik zie hier boven, dat je bij PCT-renners ook "0-punters" kunt kiezen. Geldt dat ook voor renners uit een WT-ploeg?

hartstikkebedankt

'@Teeke, ja alle renners zijn te kiezen en die niet in de lijsten staan zijn gratis

De inschrijving is gesloten. Enkel rahimns en Gerrit Glomser kunnen nog bevestigen. Sammy en John zouden gewoon een ploeg kunnen indienen.

Laatst gewijzigd
jefgodfather

stout vraagje; waarom zijn er enkel maar 26 deelnemers ?
in mijn ogen toch een spel dat je meer dan 26 kan spelen, eigenlijk met iedereen die wil ?
als je je Excel zo opbouwt dat je gedurende het jaar enkel maar de rennerspunten van CQ-ranking moet inladen, is dat niet veel werk tijdens het jaar
Het is enkel druk begin januari als iedereen zijn ploegjes doorgeeft en jij die moet 'programmeren' in Excel en als je op de bonusvragen punten moet geven.

Glomser

Ik ben er graag weer bij.

Glomser

Sorry zit elders en op een gastaccount ingelogd. Zal anders vanavond laat onder eigen Gerrit Glomser naam reageren

John Berger

Jammer voor mij. Ga dit spel zeker volgen en ben benieuwd naar alle teams. Iedereen veel plezier met puzzelen en een fijne kerstdagen. Hartstikkebedankt veel su6 met de organisatie en wie weet tot volgend jaar

Gerrit Glomser

Ik meld ook nog even met de juiste naam dat ik graag weer meedoe

BlingSagan

80 punten voor 19 WT-renners ruim ? Als ik snel reken, moeten er nog wel een aantal lastige keuzes worden gemaakt. Op PCT-niveau is de keuze misschien wel bepalender: wel of geen Mathieu.

hartstikkebedankt

Het was al wat later op de avond dat ik de prijslijst had gemaakt en dat is nu aan te zien. Pier Tol wees me er op dat Valter en Badilatti bij de verkeerde ploeg stonden. Ik heb beide verplaatst naar GFC, de prijs is hetzelfde gebleven.

BlingSagan, dank voor de feedback. De budgetten lijken dan aardig oke.

Jefodfather, ik snap je punt maar een oneindig aantal inschrijvingen is niet helemaal mijn stijl. Ik houd het liever iets kleinschaliger.

erveedeeee

Klopt het dat je ook voor de PCT renners maximaal 1 per ploeg mag kiezen, of mag je daar ook twee uit dezelfde ploeg?

hartstikkebedankt

'@erveedeeee Mogen meerdere renners uit dezelfde 'echte' ploeg zijn. 'PCT' is hier gewoon één ploeg waar je vijf renners uit kiest.

Arry1337

Mijn lijstje is al opgestuurd :) Nu tijd vinden voor het volgende spel :P

jappe666

Geen idee of het voor iemand van toepassing zal zijn, maar toch even een vraagje:

Stel dat je een renner kiest die op dat moment officieel nog geen contract heeft, maar later bij een andere ploeg tekent.
Moet er dan opnieuw gepuzzeld worden, of heb je dan 2 renners van dezelfde ploeg?

Om maar even een onrealistisch voorbeeld te nemen:

Je wil Shotaro Iribe (NTT in 2020) aan je team toevoegen.
Je kiest hem als vertegenwoordiger van NTT (Qhubeka 2021), maar binnen 2 weken tekent hij een contract bij Alpecin-Fenix.
Moet je hem dan vervangen en een andere renner van Qhubeka kiezen?
Of start je dan met 6 PCT-renners?
Of mogen enkel renners die nu al een contract in 2021 hebben gekozen worden?

hartstikkebedankt

Het idee is wel dat je bij de deadline voor het indienen van het team (eind januari) 1 renner per World Tour ploeg hebt en 5 die op PCT niveau rijden. Dus 2 renners van 1 WT ploeg kan niet. En hoezo is Iribe onrealistisch, fantastische renner!

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Nog een mea culpa. Bij PCS staat de Vuelta a San Juan niet in de kalender. Deze start op 24 januari. De deadline voor het indienen van de ploegen wordt daarmee 23 januari en niet zoals eerder gecommuniceerd 27 januari.

Mithrandir

Ploeg vast doorgestuurd.
80pnt is zeker niet te ruim.
Knap in elkaar gedraait die prijslijst ik heb weinig renners zonder risico kunnen vinden die ik laag geprijst vind.
Vorig jaar vond ik Froome en Dumoulin te goedkoop om niet te nemen dat heb ik moeten bezuren.

Laatst gewijzigd
Arry1337

Been ik het helemaal mee eens, de balans is prima. Knap gedaan!

hartstikkebedankt

Dank, je kunt altijd discussiëren over pricing maar heb geprobeerd het midden te zoeken tussen score in 2020 (en 2019), talent en potentie van een renner, rol in de ploeg en verwachting. Er zullen er altijd wel 5 zijn die ik op de ene dag anders had geprijsd dan op de andere maar ach

hartstikkebedankt

Leknessund hoort bij Sunweb uiteraard, thanks Flowtosti

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.