Dus pendelen op een normale fiets van en naar werk telt wel als trainingskilometers, maar wanneer iemand de investering doet om op zijn wielrenfiets (geen hometrainer of spinningapparaat dus) tijdens de koude wintermaanden trainingsschema's te volgen op een Tacx oid is het oneerlijke concurrentie?
p.s. Overigens is het noemen van 'game kilometers' al een teken dat je geen flauw idee hebt wat het is...
Als het al iets is, dan is het zwaarder dan de kilometers op de normale weg. Zelfs wanneer je naar beneden rijdt moet je blijven trappen. Van freewheelen is in deze 'game' geen sprake.
Ik snap echt niet dat er discussie moet zijn over (training) lees fiets kilometers.
Ik ben van de generatie opgegroeid zonder schermen zoals tv of "indoor wielrennen". Dus ik kreeg ooit een fiets om kranten rond te brengen. In buitengebied en dus ook in weer en wind
Fietsen doe je toch gewoon buiten (binnen doe je maar wat anders en wat er op lijkt) want die fiets wil gewoon ook mee rond en weer thuiskomen. Beleef de wind de warmte of soms het nat en weet dat je echt gefietst hebt en ook nog wat heb gezien of heb mogen beleven. Nee niet die zoals vandaag Bora ongelukken. Daar hoeven wij krabbers/trimmers geen last van te hebben. En die profi's moeten trouwens ook gewoon het verkeer beter in de gaten houden.
Oplossing: doe wat je wilt maar als je van fietsen houdt, ga naar buiten, fiets de leuke en mooie rondjes en blijf galant tov je medeweggebruikers. Als je echt wil trainen zoek dan een geschikt circuit.
Als je veel op Wielerflits zit dan heb je wat minder tijd voor een mooi toerke, maar fiets dan vooral ook en dat mag zelfs naar de (je) of de JUMBO
Edit. Het aspect van beleving binnen / BUITEN - beleving hoeft niet toegelicht worden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.