Wat wil jij lezen in Ride Magazine?

Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Medio maart verschijnt de eerste editie van ons eigen magazine, dat de naam Ride krijgt. Ride wordt niet alleen een blad voor jullie, maar ook met jullie. We zijn al druk bezig met de eerste verhalen, maar zijn ook benieuwd naar jullie ideeën. Dus deel op deze plek met ons wat jij graag in Ride zou willen lezen. Dan kijken wij of we dat kunnen realiseren.

hartstikkebedankt

'- Achtergrondverhalen uit het peloton, van renners maar ook begeleiding
- Gedetailleerde voorbeschouwingen op grote rondes, met goede kaartjes en profielen
- Reconstructies
- Begin van het jaar een rubriek over een stuk of 20 neo's
- Een rubriek over het juniorenwielrennen met een interview van één van de renners en/of de visie van een juniorenteam
- Iedere editie eens terugblikken op een oude koers
- Een bladzijde opinie van de forumleden?

Laatst gewijzigd
Etio

Ik zou ook graag de eerste twee dingen van hartstikkebedankt zien en ook (een aantal van) de volgende dingen als deze te realiseren zouden kunnen zijn:
- Relatief uitgebreide interviews met toprenners (bijvoorbeeld: Kelderman, Dumoulin, Froome), het liefst één of twee maanden voor een grote ronde en/of juist na een grote ronde of andere grote seizoensdoelen (als een soort evaluatie). Ik ben in het bijzonder geïnteresseerd naar hun voorbereiding op een grote ronde en hoe ze de wedstrijden ter voorbereiding (bijvoorbeeld: de Dauphiné, de Ronde van Zwitserland) zien: gaan ze hier voor de winst (is het een seizoensdoel) of wordt het vooral of zelfs alleen als voorbereidingskoers gezien?
- Interviews met wielerploegmanagers en ploegbazen (bijvoorbeeld: Ralph Denk, Sylvan Adams) waarin naar voren komt wat hun verwachtingen zijn van hun kopmannen en van de seizoensdoelen. Ook ben ik benieuwd naar de manier waarop er bepaald wordt welke koersen de kopmannen rijden (hoe wordt dit bepaald, hoe werkt zo'n proces?) en of de ploegbazen hierin een (grote) rol spelen.
- Interviews met koersorganisaties vlak voor een race (vragen over hun verwachtingen van de race en over de verwachte verhoudingen tussen de favorieten).
- Relatief uitgebreide voorbeschouwingen (parcoursanalyses en favorietenanalyse) van de WorldTourwedstrijden van een week (bijvoorbeeld: Tirreno-Adratico, Ronde van Zwitserland).

user27095

Op zoek naar een tweede (en derde?) VAM-berg in ons plat als een pannenkoekenland.
Reportage over veldrijders uit het buitenland die gedurende de winter in NL en BE logeren.
Het gezin van... om te lezen wat ouders hebben moeten laten en investeren om er voor te zorgen dat zoon-, of dochterlief prof hebben kunnen worden.
Waarom heeft fietsland Nederland amper aansprekende koersen en veldritten?

Groetjesaandevoetjes

Interviews/achtergrond over de staf (dokters, ploegleiders, mechaniciens, soigneurs)
Terugblik naar historisch legendarische etappes met beeldmateriaal
Logistiek en management achter het runnen van een wielerploeg

Wim Kruithof

Ik zou het persoonlijk mooi vinden als het ontstaan van koersen meer belicht wordt. Dat gebeurt soms bij voorbereidingen, maar vaak vooral de grotere wedstrijden.

Laatst gewijzigd
Hipnie

Wielercafés - Een kijkje bij de verschillende wielercafés van Nederland en België en de verhalen hierachter.

Charlie33

Interviews met reageerders op wielerflits

ProfrondeZevenbergen

Wat wel?
Gedetailleerde voorbeschouwingen op WT-wedstrijden met vooral veel aandacht voor de drie grote rondes. Het belangrijkste daarbij is per etappe een profiel en een gedetailleerde kaart.

Wat niet?
Geleuter over materiaal en artikelen m.b.t dames wielrennen. Beide zaken boeien me niet (zonder ook maar in enige vorm te willen discrimineren).

Laatst gewijzigd
brian de master7

Ik zou graag een column willen lezen van een secret pro. Een renner die dieper ingaat op verhalen uit het peloton. Wat wordt nou bijvoorbeeld allemaal besproken tijdens een wandeletappe... Of wat vindt de secret pro nou van de prestaties van renner X, is het wel geloofwaardig? Een onbevangen kritische blik van een renner zonder dat hij of zij zich druk hoeft te maken met restricties van uit de ploeg.

Luuuuuuukk

Ingestuurde wielerfoto's vanuit de community

Gerrit Glomser

In elk geval zo breed mogelijk belichten wat mij betreft. Dus naast de mannen elite weg ook de vrouwen espoirs en junioren, maar ook baan wielrennen, veldrijden en MTB'en.

Daarnaast is enige historie van koersen inderdaad wel mooi om mee te nemen. De organisatie mag ook wel maar verdieping geven over parcourskeuze en zo. En een goede voorbeschouwing op de belangrijkste koersen is ook interessant om te lezen. Mocht je ook buiten de periode dat er gereden wordt uitkomen , wat met een brede manier van belichten al niet voor gaat komen, dan zouden de ploegen en de transfers ook mooi onder de loep kunnen worden genomen.

Ik vind het minder interessant als het gaat over de hond van een renner of wel ander huisdier dan ook. Dat is minder van belang.

Laatst gewijzigd
Kelder is de Man

Jeugdverhalen van profs. Waarom ze zijn gaan fietsen, vanaf welke leeftijd. Hoe succesvol waren ze toen al of juist helemaal niet. De druk van ouders etc.. En het liefst met een paar foto's.

Laatst gewijzigd
JVD

Wat niet? In ieder geval niet wat het demoplaatje belooft: statistiekjes, nietszeggende beschrijvingen van renners. Wat wel? Verhalen! En die gaan altijd over mensen, hun tegenslagen en hun relaties met anderen. Wielrennen is eigenlijk alleen een ongelooflijk leuke context. Zet ze bij elkaar: de verzorger en de renner. Gesink en Mollema. Jacobsen en Groenewegen, ooit. Lefevre en Plugge. Valverde en zijn vrouw, die hem al meer dan 100 jaar steunt. Creëer een briefwisseling tussen Van Aert en Van der Poel. Zet vooral ook Tom, zijn zadel en een Jumbo Visma mechanieker bij elkaar aan tafel...

kartje

Zoals aangehaald op het nieuwsbericht ben ik een heel grote fan van Bahamontes, en daar gaat het inderdaad om (verrassende) verhalen. Interviews met vraag & antwoord zeggen me eerlijk gezegd niet zoveel, want dat kan je niet nog eens nalezen vind ik. Terwijl een Bahamontes ik wel vaak nog in mijn handen heb.

Wat wel:
- Heel mooie foto's van wedstrijden, wielrenners.
- Een geschiedenisartikel over vergeten feiten/wielrenners uit meer dan 130 jaar wielrennen.
- Artikels over "exotische renners" en hoe ze in het wielrennen gerold zijn.
- Het idee van een secret pro vind ik ook een goed idee dat hier al geopperd werd.
- wielercafés in Vlaanderen ook PRO! :)

- Hoe zou het nog zijn met,... Toffe kleurrijke figuren en wat ze nu nog doen. Ik denk maar aan een Oscar Sevilla die nooit ouder lijkt te worden, Floyd Landis (wordt weedboer), Wim Van Huffel.
Maar misschien ook een rubriekje met historische "dopingnemers" en wat er van hen geworden is: Stefan Schumacher, Cobo Acebo, Roman Vainsteins, Oscar Camenzind, Iban Mayo...
- Eendagsvliegen, al hun energie zit in één grandioze overwinning.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

Verder kijken dan het 'normale' wielrennen. Verhalen van Dirty Kanza, Red Hook Crit, NL Crit Series, mountainbiken, baanwielrennen. Maar ook verhalen van niche wedstrijden zoals Tro bro leon, of het afrikaanse circuit lijkt me erg gaaf.
Ik vermoed dat dit zowel qua tekst als qua beeld erg interessant is. ;)

Romāns Vainšteins

Wat wel : Drama, menselijkheid. Parcours- en landschapverhalen incl. fotorapportages
Wat niet : Opgeklopt posivitisme, duidelijk onder de tafel verhandelde 'we krabben elkaars rug' - verhaaltjes. Te veel geneuzel over aan ons te slijten shit.

bastaix

Het belichten van renners die minder of nauwelijks aan bod komen...
Bespreking beloftevolle renners,aanstormend talent en/of opmerkelijke prestaties.
Bespreking van neo-profs.
Aandacht voor vrouwenwielrennen: wie zijn de talenten van de toekomst? Blijft Nederland het vrouwenwielrennen domineren?
Continentale ploegen: vanwaar de rijke kweekvijver van Axel Merckx?
Of, bespreking van een persoonlijkheid, waarvan je niet goed weet, wat je er moet van denken: bv. Wat voor een man was Valverde? Hoe lag Vinokourov in het peleton?

FDJ

Er ligt in Nederland een gat in het berichten over dameswielrennen. Wereldtop op de weg, maar ook in het veld en over baanwielrennen. Wereldtop. Daar berichten de twee andere tijdschriften minimaal over.

Johan54

Hopelijk wordt dit het eerste echt goede koersmagazine in NL.
Vraag is wel hoe vaak het gaat verschijnen, ik heb abonnement gehad op Wielerrevue (redelijk goed maar erg alleen Tour georïenteerd) en Procycling NL (Goed, maar verschijnt maar 6x per jaar, waarbij er te weinig aandacht gegeven kan worden aan bv het voorjaar, ook erg Tour geörienteerd) en nu heb ik Procycling UK (verschijnt10x per jaar, goed blad).
Dus allereerst hoop ik op een frequente verschijningsvorm (10x) en natuurlijk is de Tour belangrijk, maar is niet de enige etappe koers....
- Aandacht voor de klassiekers en grote en middelgrote rondes in min of meer dezelfde mate voor zowel M/V(Tour zal altijd meer aandacht gegeven worden maar meer in balans hopelijk), met name een terugblik op het tactisch koers verloop.
- Aandacht voor de geschiedenis van wedstrijden en retro over ex-coureurs (M/V.)
- Diepte interviews met renners/rensters, ploegleiders, verzorgers etc én sponsors, niet alleen van de grote ploegen maar in de breedte
-Sponsors en koersorganisatorendiepte interviews.
-Ook Bestuurders nationale/internationale bonden.
-Veldrijden en baanwielrennen , ook hier aandacht voor geschiedenis, wedstrijden, renners, rensters, ploegleiders en sponsors
-Kijk naar de toekomst van de koers zowel op de weg als in het veld.
-Niet alleen NL georiënteerd maar wereldwijd.
_ Mooie foto's horen er zeker in, maar het moet niet overheersen zoals in een ander tijdschrift, de informatie is belangrijker.
-Niet alleen de heroïsche verhalen, ook indien nodig, kritische noten én interviews met verantwoordelijke van wielerploegen of nationale/internationale bonde.
Ik ben niet zo'n fan van Mountainbiken, mss ook omdat het zelden te zien is, dus daar heb ik minder belangstelling voor.
Ook minder interesse voor verhalen over materiaal, daar zijn andere tijdschriften voor, of het moet zijn dat het een "game changer" is.
A.u.b. geen pagina's vol met meningen van forumleden, daar is dit medium beter geschikt voor.

FDJ

'@Johan grotendeels met je eens. Lees zelf de Duitse Procycling. Komt 12 keer plus tourgids. Leest prima en is echt wel wat ik in een wielerblad zoek.

Niet helemaal met je eens mbt forumberichten. Ik zou een bladzijde met lezersbrieven juist een meerwaarde vinden. Passend bij het medium dat WF nastreeft te zijn. VI is er helaas mee gestopt, maar absoluut leuke meerwaarde.

lo squalo dello Stretto

Moet niet per se in het magazine maar ik zie soms opvallende namen bij CT teams rijden. Voorbeeld: de Nederlander Kenny Nijssen rijdt voor het Continentale SNC Cycling Team uit Maleisië. Als enige Nederlander tussen een team met 6 Maleisiërs, een Spanjaard, Sloveen en een Oezbeek. Hoe komt hij daar terecht of hoe verlopen de koersen in dat Aziatische circuit? Zo zijn er nog Belgen/Nederlanders met avontuurlijke keuzes waar ik graag meer over wil weten en die wellicht makkelijk te strikken zijn voor dergelijke interviews.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.