Honden

user26878

Ik heb een hekel aan honden. Dit was niet altijd zo: ik heb zelf altijd honden gehad. Maar hoe meer ik fiets, hoe meer ik een hekel aan honden krijg. Ik ben gelukkig nog nooit gebeten, maar die beesten duiken vanuit het niets voor m’n fiets, blaffen, rennen me achterna... ik schrik me iedere keer helemaal de pleuris.
Als ik in de verte een loslopende hond zie ben ik gelijk op m’n hoede: vaart minderen, kijken wat dat beest van plan is en of zijn baasje een beetje oplet. Jammer, gemiddelden naar de knoppen ;)

Ben benieuwd wat hier de ervaringen met honden zijn tijdens het fietsen, en hoe jullie er mee omgaan.

KJP

Ik kom ook wel eens honden tegen. Soms met de mountainbike op plekken waar ze los mogen lopen. Ik vind dat ik dan meer rekening moet houden met de honden dan die baasjes met mij, omdat er veel plekken zijn waar ik mag fietsen en maar weinig plekken waar honden los mogen lopen.

Op dijken e.d. Is dat anders en kan het wel eens irritant zijn, al houden de meeste hondenbaasjes in mijn beleving vrij veel rekening ermee. Oude mensen die naast elkaar fietsen en niks horen hebben over het algemeen een veel groter effect op mijn toch al niet al te indrukwekkende gemiddeldes.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nooit last van gehad en om daarom een hekel te krijgen aan honden. Die beesten volgen gewoon hun natuur en het gedrag ligt dan aan de eigenaar.

Binda

Ik begin er ook steeds meer een hekel aan te krijgen. Vooral aan de excuses van de eigenaren achteraf. "Heet beet toch niet", ja maar ik lag wel bijna op mijn bek toen ik je hond moest ontwijken die vervolgens grommend met mij meerende. Ok die dooddoeners van dat het gedrag van de honden altijd aan de opvoeders van de eigenaars ligt. Dat kan mij dus helemaal niets schelen! Of het de hond of de eigenaar is, ik wil gewoon geen beest dat in mijn kuiten bijt wat voor reden dan ook.
Zo'n 6 jaar geleden nog een aanvarig gehad met een blafkonijn. Dat beestje sprong in mijn wielen op een plek waar ze aangelijnd moeten lopen. Poot flink geblesseerd van de mormel natuurlijk en de eigenaar was woedend op mij en eistte dat ik de doktersvergoeding wel zou betalen. Net zo'n blafkeffer als zijn huisdier natuurlijk. Uiteraard geweigerd, maar ik vind het bizar dat je met een hond gewoon de natuur in mag. In principe zijn al die gedegenereerde wolven gewoon jagende carnivoren en horen net zo min in de natuur thuis als ander zwerfafval.

Ab Normaal

Ik heb zelf een hond en ben het geheel met Rahimns eens.
Het ligt aan de eigenaar, niet aan de hond. Die volgt zijn instinct.

Klootje Kriekeljon

Wielrenners moeten ook deze discussie eens beginnen met de vraag of er wel plek voor ze op het fietspad is met die snelheden. Daar gaat het namelijk vaak fout.
Niet altijd, maar vaak.

KJP

Mannen als Binda zijn waarschijnlijk precies de reden dat veel mensen een vele grotere hekel hebben aan wielrenners dan aan honden. :)

Landeirovic

Will Barta breekt zijn been na het vallen over een hond.

FritsvanHoefelen

Ik dacht dat dit topic aangemaakt was vanwege de avondklok

Wheely

Jullie zouden het topic over wielrenners eens moeten lezen op hondenflits.nl.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@landerluypaert ja dat kan gebeuren, dat is het risico wat je loopt bij een sport dat niet op een afgesloten parcours of stadion afspeelt. Is het leuk nee... maar wel iets wat kan gebeuren. Dan nog vind ik nogal wat omdat dan meteen te linken aan een hekel aan honden. Dan neem je je hobby misschien iets te serieus of had je sowieso al weinig met die beesten. Ik ben ook eens aangereden door een auto maar om nu meteen te zeggen dat ik een hekel heb aan voertuigen op 4 wielen.

Gerrit Glomser

https://www.youtube.com/watch?v=UOup23RB7lA&ab_channel=JustinHoornweg

Gerrit Glomser


Jullie zouden het topic over wielrenners eens moeten lezen op hondenflits.nl.

LOL

Stoempie

Pardon lul. U staat op mijn hond...je 🐕

Kelder is de Man

Op de Teide vorig jaar 2 meerennende honden. De 1 was een herderpup, de ander een angstaanjagend grote vuilnisbak met een dikke, meeslepende stalen ketting. Steeds laverend voor de fietsen langs en kwijlend langs onze kuiten. Toen de eigenaar ze met de auto, minstens 2 km verder, oppikte met de auto, vond ik het wel jammer. Die meerenners begonnen gezellig te worden en het deed goed afleiden van die oneindige klim.
Verder.. een hond kan er idd niet zoveel aan doen. Die is alleen maar gefocused op het snuffen van geurtjes op zoek naar pisplekken. Gewoon alert zijn en wat afremmen. Als je gemiddelde daar vanaf moet hangen.

Landeirovic

'@Rhaimms, ik heb helemaal geen hekel aan honden! Ik dacht ik zet het in dit toppic omdat het net een nieuw bericht was.

Stoempie

Nou, ik verdenk je ervan meer te houden van katachtigen, Lander.

Wheely

Ik ken er hier ook nog een paar die een hekel hebben aan wolfjes.

Wheely

'@Michiel ik dacht dat hij juist een voorliefde had voor hele luie paarden.

La Primavera

Zolang iedereen rekening met elkaar houdt is er niks aan de hand. Of je nou een hondenbezitter bent, oma met een elektrische fiets of al hakkend de gabber aan het uithangen bent op straat. Dat je je gemiddeldes gebruikt als argument vind ik lachwekkend. Je bent niet alleen op de wereld en je hebt evenveel recht op de openbare weg als een ander.

Doe gewoon even wat rustiger aan. Op de fiets geldt hetzelfde als in de auto, kan je niet op tijd remmen dan rij je te hard of let je niet goed op.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.