Fan Flandrien - Editie II (2021)

« 1 2 3
Arry1337

Dit topic is voor de uitleg van de spelregels en om je aan te melden voor het spel.
Ook zonder aanmelding kun je meedoen, maar zal ik je geen reminder sturen voor de wedstrijden.
Eventuele op- of aanmerkingen op de regels of vragen kun je hier uiteraard ook stellen.

Opzet van het spel:
Meedoen aan het spel is eenvoudig.
Stuur mij de top 15 (+5 reserves) die jij verwacht in een persoonlijk bericht vóór de start van de wedstrijd.

Doel:
Het doel van het spel is om zo min mogelijk punten te verzamelen.
Na de race krijg je punten voor de afstand dat jouw renners zijn geëindigd van de plek die jij hebt voorspeld, waarbij je per renner maximaal 15 punten kunt krijgen.
Op deze manier kun je in het slechtste geval (15 x 15 punten) 225 punten krijgen, en in het beste geval (bij exact de juiste top 15) 0 punten.

Voorbeeld:
Verwacht je bijvoorbeeld Zdenek Stybar op 1, maar wordt hij 5e, dan krijg je voor hem 4 punten. Dit geldt ook andersom; voorspel jij Stybar op plek 10 maar wordt hij 6e, dan krijg je ook 4 punten. Wanneer je renner méér dan 15 plekken verwijderd is van je voorspelling (of wanneer hij niet finisht) krijg je voor hem de maximale 15 punten.

Spelregels
Iedere deelnemer mag tot aan 5 reserve renners toevoegen aan de top 15. Dit kan simpelweg worden gedaan door het sturen van een top 20. Dus wanneer jou renner op plek 2 niet start, wordt de nummer 3 de nieuwe nummer 2, en zo verder tot je eerste reserve nummer 15 wordt. Hierbij vallen de onderste renners weg als de renners erboven gewoon van start gaan.

Graag minimaal de eerste letter van de voornaam met een volledige achternaam vermelden in combinatie met een cijfer ervoor.

Voorbeeld:
1. P. Sagan
2. M. v/d Poel

Wanneer je niet aan de 15 renners komt aan het begin van de wedstrijd krijg je voor elke renner die je tekort komt de volledige 15 punten toegekend.

Indien je per ongeluk een renner twee keer hebt toegevoegd aan je lijst, dan telt zijn hoogste positie en schuiven alle renners lager dan de tweede keuze een plekje op naar boven.

Bij een gelijke stand wint de speler met de meeste renners op de juiste positie. Dit is enkel relevant wanneer het om een van de drie podiumplekken gaat. Indien beide spelers hetzelfde aantal renner precies juist heeft, wint de speler met de meeste renners op één plek van de juiste positie. Deze vergelijking blijft gemaakt worden totdat er een verschil is tussen de spelers met dezelfde score.

Iedereen kan ten aller tijde aan alle individuele spellen mee doen, ongeacht of je al in eerdere spellen hebt meegespeeld of nog wilt meespelen.

Indien je aan een spel hebt deelgenomen zal ik je een reminder sturen vóór de deadline van de volgende wedstrijd. Mocht je deze reminders niet meer willen ontvangen, laat me dit dan even weten middels een berichtje terug en dan laat ik je voor de rest van het seizoen weer met rust.

Klassement
Het klassement is een optelsom van de behaalde punten. Om deel te nemen aan het klassement mag je over het seizoen niet méér dan drie wedstrijden missen. De drie slechtste resultaten (of dus gemiste wedstrijden) tellen niet mee.

Vanaf Milaan-San Remo verwerk ik één schrapresultaat, vanaf Gent-Wevelgem de tweede en vanaf de Amstel Gold Race de derde. Op deze manier hoop ik een zo realistisch mogelijk beeld van het klassement te kunnen blijven geven in de loop van het seizoen. Uiteraard verschuiven de geschrapte resultaten indien er een slechter resultaat wordt behaald later in het seizoen. Zo kan het dus goed zijn dat een resultaat een tijdje niet mee telt, maar op termijn wel.

Kalender
1. 27/02 Omloop het Nieuwsblad
2. 06/03 Strade Bianche
3. 20/03 Milaan-San Remo (slechtste resultaat geschrapt)
4. 24/03 Driedaagse de Panne
5. 26/03 E3 Saxo Bank Classic
6. 28/03 Gent-Wevelgem (2 slechtste resultaten geschrapt)
7. 31/03 Dwars door Vlaanderen
8. 04/04 Ronde van Vlaanderen
9. 18/04 Amstel Gold Race (3 slechtste resultaten geschrapt)
10. 21/04 Waalse Pijl
11. 25/04 Luik-Bastenaken-Luik
12. 31/07 Classica San Sebastian
13. 22/08 EuroEyes Cyclassics Hamburg
14. 29/08 Bretagne Classic – Ouest-France
15. 10/09 GP de Quebec
16. 12/09 GP de Montreal
17. 19/09 Eschborn-Frankfurt
18. 26/09 WK Leuven
19. 03/10 Parijs Roubaix
20. 09/10 Ronde van Lombardije

Winnaars
2020 - Sjonge Jonge

Gerrit Glomser

Wil wel meedoen...

Sjonge Jonge

Super dat je het weer organiseert Arry!
Uiteraard ga ik mijn titel verdedigen.

SvenVDB

Ik doe ook opnieuw mee.

Mithrandir

Ik doe weer mee

BrackenRidgeCycling

Leuk, ik doe weer mee

jappe666

Ik doe graag weer mee :-)

vernis

Ik doe ook graag mee

Teeke_de_Kapper

Ik doe weer graag mee. Merci voor het organiseren van het spel. Vind het een leuk concept. En je blijft puzzelen, he?

Pier Tol

Top, gaaf spel Arry! Ik doe dit jaar ook graag weer mee. Hopelijk gaan de koersen allemaal door.

Maillot à Pois

leuk concept, ik doe graag mee

bastaix

Eerste editie gemist,deze keer wil ik er graag bij zijn

ZwartebroekengeIetrui

Ik doe ook weer graag mee.

aardappeljager

Ik vind dit een van de betere concepten. niet welke renners komen er in de top 10, maar op welke plek gaan ze eindigen. Vorig jaar wat toppers er buiten gelaten, maar die gokjes vielen vaak verkeerd uit, Kijken of het dit jaar beter gaat

Arry1337

Fijn om zoveel positieve reacties te krijgen! Hopelijk kunnen we er een spannende competitie van maken.

Overigens heb ik ook een nieuwigheidje dat ik ben vergeten te vermelden. Zoals ik ook vorig seizoen deed zal ik bij het begin van de wedstrijd onze gezamenlijke top 15 posten in het topic van elke wedstrijd. Dit stel ik samen door de gemiddelde gekozen positie en het aantal keer dat een renner is gekozen tegen elkaar af te wegen. Deze top 15 zal dit jaar meespelen. Het lijkt mij een leuk extra gegeven omdat je zo kunt zien óf je het eigenlijk wel beter weet dan de gemiddelde speler. Ook kan het misschien voor extra statistieken zorgen, daar moet ik me even over buigen.

Laatst gewijzigd
BlingSagan

Leuk concept. Ik doe graag mee.
Vanwaar komt de naam Fan Flandrien?

Arry1337

Het bekt lekker, de winnaar is de Flandrien onder de Fans. De kenner der eendagskoersen, hij die over 20 koersen de meeste (voor)kennis heeft en het best kan inschatten wie waar goed is, en hoe goed.

Het idee is dat je minimaal 15 keuzes maakt in 20 wedstrijden, dus 300 keer de kans om te laten zien dat je het beter weet dan de rest. Het is onvermijdelijk dat je zo nu en dan een renner kiest die uit- of tegenvalt, maar met 300 keuzes en een maximaal puntenverlies van 15 punten per keuze hoop ik geluk zoveel mogelijk de kop in te drukken. En daarmee een winnaar te krijgen die met recht kan zeggen dat hij (of zij?) er verstand van heeft, en niet simpelweg een keer geluk heeft gehad met het juiste lijstje.

Dat dus ;)

Laatst gewijzigd
Gerrit Glomser

Wil wel meedoen. Ben wel veel drukker dan vorig seizoen, dus ga trachten wel steeds in te sturen, maar zou zo maar kunnen dat ik er een paar ga missen.

BlingSagan

Helder verhaal Arry1337 !
Ik ben nu wel iets minder fier op mijn prestaties in de afgelopen Vuelta ;-)

Arry1337

Dat is nergens voor nodig ;)

krypton

Ik doe graag mee!

kokkie1975

Ik doe graag mee.

jefgodfather

ik doe ook mee.

Pacino

ik ook

Onbekende gebruiker

Poah, dat is een vet spelletje! Ik doe graag mee!

« 1 2 3

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.