Scorito Klassiekerspel 2021

1 2 ... 12 ... 85 86
Starlynk

'@Condor: Yes, en als PCS een API zou hebben, dan kan ik die prima aanroepen, maar die kan ik dus niet vinden, dus als jij weet waar ik die kan vinden dan kan ik het waarschijnlijk wel toevoegen (mits het niet te veel werk is om de renners van Scorito te mappen aan renners bij PCS). In theorie is het ook mogelijk om die gegevens via webscraping van de website van PCS te plukken, maar 1) dat kost veel tijd/werk, 2) dat vind ik niet zo netjes, 3) als PCS vervolgens de site een beetje aanpast dan werkt het niet meer.

TrEb

Ik zie hier wat reacties over WvA, als hij op 85% zit doet waarschijnlijk wel leuk mee in de finale, maar.... zal hij niet een knecht zoals Mike Teunissen missen? Wie zal hem diep in de finale nog kunnen helpen? Zelf twijfel ik over WvA. en dan is 6 miljoen veel geld...

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Starlynk

Ik droomde vanacht dat je een "donate" button aan je interface toegevoegd had 😉

Puur het labeltje bedoel ik inderdaad, de sterren zijn me om het even. Die lijken toch vaak door Stevie Wonder toebedeeld te zijn. Het labeltje wil me nog wel eens helpen met sorteren

Westland95

Alsof WvA niet gewoon goed gaat zijn in Strade en MSR. Die staat er gewoon.

Treenert

En hebben jullie al beslist of het Scorito blijft heten als de tent is overgenomen? 🤪🤪

Stijn Lemmens

Er staat toch gewoon dat, Wout Van Aert zeker in vorm is maar nog 2kg verwijdert van zijn Tour gewicht van verleden jaar. Waardoor hij niet in staat is Tirreno adriatico te winnen omdat hier een bergrit in zit

Grtz

Risje89

WvA maakt met 3 kilo extra ook gewoon nog kans in vrijwel elke voorjaarskoers, dus niet zo druk over maken allemaal.

Hartelijk dank aan de technische heren, handige donders zijn jullie.

JellevanderLinden

Zal van der Poel dit jaar ook aan de start verschijnen van de Waalse klassiekers (of laat die deze achterwegen). Op dit moment staat er nog maar weinig op zijn kalender.

Hangtieniedanstaatie

Welke koersen rijdt Sénéchal dan?

Jasperdewaal11

Even invoeren op PCS dan krijg je een idee

Hangtieniedanstaatie

Daar lijkt me niet veel van te kloppen.

Starlynk

'@nasibal: ga je nou ook nog van me dromen na je eerdere huwelijksaanzoek?! :p Maar ik heb het type renner toegevoegd, en gelijk ook maar ff snel een filtertje op Team & Type toegevoegd.. Filter voor prijs moet ik even anders aanpakken, dus die komt later nog. http://starlynk.nl/Scorito/

EDIT: hahaha mijn LinkedIn profiel is zojuist bekeken door een developer van Scorito :p

Laatst gewijzigd
Jori

Nouja, er zijn dus verschillende manieren om een renner te onderzoeken:
1) gewoon via PCS, vaak erg nauwkeurig, maar afhankelijk van wat de andere gebruikers aandragen qua materiaal.
2) Voorspelling maken op basis van eerdere jaren: Kijk naar 2018, 2019, 2020, hou rekening met de groei/afname of constantheid van de renner zelf. Sénéchal reed kleinere klassiekers in 2018, maar werkte zich wel omhoog. Italiaanse klassiekers zie ik niet echt gebeuren, maar E3, RvV, PR en mss nog iets als DDV en GW zie ik nog wel gebeuren. Beetje mazzel staat hij ook nog voor teampunten op de startlijst in De Panne of Scheldeprijs, hij is immers vaak wel deel van een treintje zoals ook het plan was in Almeria met Hodeg.
Manier 2 is normaliter cruciaal om voorspellingen te maken met niemendalletjes als Scheldeprijs en EF, waar de voorgaande deelnemerslijst vaak een beter vergelijk geeft dan wachten tot pcs enkele namen vindt. Wel natuurlijk rekening houden met het bizarre 2020 jaar, waar bepaalde koersen niet werd gereden, waardoor juist andere koersen ook opeens aantrekkelijker werden of simpelweg een gunstigere datum hadden zoals Scheldeprijs bijv.
3) Specifieke interviews zoeken. Zelf zoek ik veel met namen in google, dan bij tools "custom range" en dan vul ik in van ongeveer 1 december tot 31 januari (beetje de winterstop periode, waar veel renners aangeven wat ze willen rijden.
4) sporza bouwt ook een lijst, vaak is die al verwerkt door pcs, maar kan nooit kwaad om het te vergelijken:
https://sporza.be/nl/2021/02/15/sporza-wielermanager-komt-er-weer-aan-denk-alvast-na-over-je-ploeg~1613409357890/

en mss nog wel meer methodes, dit is iig wat ik vaak doe. Ook heb ik nu de 16 startlijsten van pcs als bladwijzer opgeslagen en check ik nu eens in de 3 dagen - 7 dagen de wijzigingen ("changes") om te zien om er interessante namen bij worden gezet of afgehaald. Ik had bijv. Cort Nielsen vast in mijn team, totdat ik dus opeens zag dat hij overal werd geschrapt. Geen idee wat er precies aan de hand is, maar dat hoeft ook niet echt als hij toch al zijn interessante koersen niet rijdt.

@Starlynk: krijgen we ook nog een filter om te zien welke koersen ze rijden? :p Zonder grappen, heel erg fijn dit, dank je wel!

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@Starlynk haha die voelt concurrentie

De Condor van Echt

'@starlynk Volgens mij voelen ze al nattigheid en willen ze je 'wegkopen' :)
Door enorme drukte op het werk deze week nul tijd gehad om me te verdiepen in de API van PCS. Ik probeer er nog tijd voor te maken, maar iemand anders mag zich rustig geroepen voelen ;)

Starlynk

Haha ik ben geen professioneel programmeur, dus ze hoeven niet bang te zijn ;) Maar hee, Scorito, als jullie dit toch blijkbaar stiekem lezen, een digitaal kopje koffie kan altijd hoor, dus stuur maar een berichtje! :p

En @Jori, vind het eigenlijk nog wel een grappig idee om filter op race deelname toe te voegen, maar ik doe idd ook altijd die research die jij noemde en om dat nou zomaar met iedereen te delen....

nasibal

'@Starlynk

ga je nou ook nog van me dromen na je eerdere huwelijksaanzoek?!

Jij denkt dat het iets nieuws is, maar stiekem konden je traditionele 'optimale teams' me ook altijd wel bekoren ;)

Fijn werk weer geleverd, thnx! Wel knap dat een scoritodeveloper je linkedin weet te achterhalen. Dan moet hij toch bijna wel eerst je scoritonaam opgezocht hebben en toen gebruik gemaakt hebben van je profielgegevens. Zijn die openbaar? Of heb je jezelf met naam en toenaam nog elders op het web genoemd in cobinatie met 'starlynk'?

Laatst gewijzigd
Baiskeli

Om Starlynk zijn naam te vinden is niet zo lastig, staat gewoon openbaar op zijn Scorito profiel.

Ik heb inmiddels voor mezelf een scriptje gemaakt wat voor renners die ik geselecteerd heb ook hun voorlopige startplekken van Scorito afhaalt, dat is nog wel prima te doen. Excel wordt heel lelijk als je dit voor elke renner gaat doen, dus ik kan niet echt nog een file delen helaas.
Als iemand hetzelfde wil doen kan ik wel delen welke code correspondeert met welke klassieker, dat was nog het grootste uitzoekwerk.

Iets meer on topic: heb het idee dat een team maken niet zo lastig is dit jaar, je klikt de grote 3 (Wout, MvdP, Flip) erin, dan een paar subtoppers waar je vertrouwen in hebt en tot slot wat opvulling. Normaal gesproken moest je toch een beetje kiezen tussen toppers, maar omdat Sagan het totaal niet waard lijkt is de puzzel heel makkelijk geworden.

De Tourminator

MvdP, WvA en JA zullen een must zijn dit seizoen. Zeker met zo'n kopmanfactor.

Vooral de categorie 2M-4M daar zullen de juiste keuzes gemaakt moeten worden.

Ben benieuwd naar de Tour des Alpes. Eens kijken welke klassieker mannen daar al iets laten zien.

Jori

'@Starlynk: Klopt inderdaad. Grootste bron van goed scoren in het klassiekerspel zijn de schema's weten van de renners, net de mannen in vorm hebben (kasseien kon je vaak wel via voorbereidingen zien, heuvels moest je beetje mazzel mee hebben, en sprinters moest je net mazzel hebben dat het schema gunstig uitpakte en ze ook echt aan sprinten toekwamen en niet ingesloten/DSQ zijn) en het uitbuiten van de doorgeslagen kopmannen regel. Ik vind het niet erg om mijn info te delen met anderen die ook een uitgebreid onderzoek hebben gedaan, om zo de kennisbron te vergroten, maar als die info vervolgens openbaar is en mensen daar enkel van profiteren en niet aan bijdragen, dan is dat in mijn ogen inderdaad een flink stukje minder. Al betwijfel ik wel hoe Scorito die info heeft. Scorito weet nu al dat er bijv. maar 5 man in GW van DQS van start gaan en dat het uitgesloten is dat daar anderen nog bij komen (of het moeten transfer zijn, maar waarom heeft scorito die dan nog niet in het spel verwerkt? :p).

Ik denk wel overigens dat je prima aan de bak kan als professioneel programmeur. De info heb je immers al en er zijn genoeg die zoiets in een iets meer fancy format kunnen gooien dan Scorito nu.

@Baiskeli: en nu nog uitbreiden met PCS erbij? Cyclingfever had voorheen trouwens ook altijd wel uitgebreide startlijst informatie.

Qua team in elkaar zetten ben ik eens dat het redelijk eenvoudig is. Maar dan komt het optimalisatie probleem van de (geschatte) startlijsten, overal toch nog minstens 1 of 2 back-up kopmannen hebben, en een goede renner met weinig races vs een mindere renner met meer races. Bijv. Senechal vs Lampaert, hoeveel koersen zou Lampaert meer/minder rijden, hoeveel punten per race zou je van Lampaert meer/minder verwachten. En ben je tevreden met je huidige scala kopmannen of zou Senechal/Lampaert daar ook nog een extra (benodige) optie voor kunnen worden.
En vanaf hoeveel races is bijv. Schachmann het waard om te nemen? Als hij SB/MSR + ardennen 3-luik rijdt? of enkel Ardennen 3-luik voldoende? Veel heuvelmannen rijden nu toch wel een wat uitgebreider programma, maar durf je die lui wel te vertrouwen met mogelijk kopmanfactor? Bardet, Barguil, Wellens bijvoorbeeld

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Sinds wanneer hebben ze bij die Tour des Alps eigenlijk ook een VAR?

nasibal

Fijne mindfuck ook trouwens van Scorito:

In de app kan je ook renners sorteren op 'koersen' door bovenaan eerst het blokje 'prijs' te selecteren. Daaronder kan je bij sorteer opties kiezen tussen 'scorito pt.', 'koersen' en 'type'

"Oh, tantoe handig!" dacht ik, dat zal wel het aantal bevestigde koersen van dit jaar zijn. A.k.a. het aantal 'groene bolletjes'. Maar nee hoor, dat is het aantal koersen dat de renner vorig jaar gestart is. Kan je dus mooi mee gefopt worden. Matthews heeft bijvoorbeeld '1 koersen' achter zijn naam staan, maar heeft 6 groene bolletjes als je op 'meer info' klikt.

Scorito heeft alles onder controle.

Laatst gewijzigd
KV

Over Matthews gesproken: ik zou hem sterk overwegen als hij naast Brabantse ook Eschborn zou rijden maar de voorbije jaren reed Mitchelton blijkbaar nooit Eschborn. Kan natuurlijk dit jaar anders zijn, maar zonder Eschborn vind ik 3milj wat prijzig... iemand die hier wat meer info over heeft? Op hun website vind ik geen programma terug.

Starlynk

'@nasibal: mijn naam stond idd gewoon op mijn Scorito profiel, dus de Scorito medewerker hoefde geen Sherlock Holmes te zijn of AVG te overtreden om me te vinden ;)

En ik zat idd ook 2x te koekeloeren naar dat aantal races.. daar hebben ze zelfs ook nog een aparte api voor, maar gaat dus idd om het aantal races van vorig jaar... sowieso al niet de meest interessante info, maar voor 2020 al helemaal niet, dankzij de totaal andere kalender.....

@baiskeli: de namen van de races stonden ook weer in een andere api, dus die had je niet zelf hoeven uit te zoeken! ;)

elstupidoloco

Dat Game Center... man man man. Na alle lovende commentaren op de voorgaande pagina's dacht ik, laat ik er eens open minded ingaan. Ik ben afgehaakt toen ik NA het inloggen op de website, opnieuw in moest loggen in het game center. laat maar!

1 2 ... 12 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.