Quiz: Vlaanderens Mooiste 21e Eeuw

1 2 3 4 5 6
pirazzi

Sėnėchal 1

Pikachu

Flecha 2
Staf Scheirlinckx 1
Bert de Waele 1
Bak 1
Michaelsen 1
Muraviev 1
Kopp 1
Zanette 1
Roesems 1
Laporte 1
Pieri 1
Aldag 1
Magnien 1
Mengin 1
Celestino 1

Laatst gewijzigd
jappe666

Mooie aanvulling weer: Aldag, De Waele, Muravyev, Pieri, Scheirlinckx en Zanette waren correct.

Belg 2
Deen 2
Fransman 1
Italiaan 5
Oekrainer 1
Spanjaard 1

Laatst gewijzigd
Gerrit Glomser

Kwam daardoor inderdaad bij de namen van Politt en Lampaert en wist ongeveer wat namen uit een groep die samen met hen binnenkwam. Het wordt nu wel erg lastig, want ben zo'n beetje door mijn namen heen.

Moet nu gewoon wat namen spuien die in voorjaar wel eens hoor(de).

Gardeijn,
Gaudin,
Zanetti
Ion of Gorka Izagirre

Percido

Vladimir Gusev 2

Pikachu

Flecha 6?

Pikachu

Ahnee, daar is geen plaats meer voor. Flecha 1 dan.

Gerrit Glomser

Flecha is al genoemd dus die kan het niet zijn.

Dan nog een paar pogingen.

Trentin, Felline, Gatto, Gallopin, Cort Nielsen, Planckaert??, Keukeleire, Verbrugghe, Horillo?, Ventoso, Turgot?, Bonnet?, Frank Hoj, Cassani,

jappe666

Gusev, Hoj, Cassani en Turgot zijn correct!
We zoeken nog 8 namen.

Ik zal enkele tips geven. We zoeken nog:

- 2 namen die in de recente geschiedenis een monument wonnen.

- Ploegmaat van de Belg die in allerijl aan een Tour de France mocht beginnen omdat hij toevallig vlakbij de startlocatie naar een rally was gaan kijken. Onderdeel van 'de 4 musketiers' bij Franse ploeg.

- Iemand die in zijn tijd de oudste renner uit de ProTour was. Won ritten in de 3 grote rondes, werd 2de in o.a. Milaan-San-Remo, Parijs-Roubaix en tot twee keer toe de Ronde van Vlaanderen. Werd ploegleider.

- Een ex-Deens kampioen van CSC

- Iemand die tijdens de Tour van 98 op de lijst stond van EPO-gebruikers. Snelle man die samenwerkte met topsprinters als Petacchi en Cipollini. Deelt zijn achternaam met een legendarische Italiaanse voetbalcoach.

- Huidig sportdirecteur bij Qhubeka Assos. Won telkens een rit in de rondes van Italië, Zwitserland, Baskenland en Catalonië. Werd ook derde in Classica San Sebastian en Amstel Gold Race en won de HEW Cyclassics.

- Ex-mountainbiker die een etappe won in de Ronde van de Toekomst van 2005. Was bij Saunier Duval ploegmaat van notoire dopeurs als Simoni, Millar, Mayo, Alarcon, Cobo, Piepoli en Ricco. Werd samen met die laatste 3 uit de enige Tour geflikkerd die hij ooit reed na hun obscure gedoe. Zijn naam is een mengeling van een godsdienstig figuur, een onaangenaam vrouwelijk persoon en een strip-/geschiedkundig figuur.

Wielerfan999

Jungels 1

hartstikkebedankt

Sorensen
Vansummeren
Hayman

Pikachu

Chris Peers en Bennati?

Pikachu

Er is precies nog plaats voor 9 renners in het overzicht.
Ciolek als winnaar van een monument?

jappe666

Chris Peers was correct.

En had inderdaad een foutje gemaakt.
Bettiol had ik verkeerd geplakt in m'n file, en Flecha was al gereden maar was ik vergeten toevoegen hier blijkbaar.

De nieuwe renner die we nog dus nog zoeken is een Fransman die zich heeft omgeschoold van sprinter tot knecht.

De winnaar van het monument die we nog zoeken is wel al genoemd eerder in het spel, maar met het foute aantal zeges.

Laatst gewijzigd
Gerrit Glomser

Huidig sportdirecteur bij Qhubeka Assos. Is dat niet Lars Michaelsen...

En die nieuwste renner klinkt als William Bonnet,

En die naam van die voetbalcoach lijkt me dan Sacchi.

En die voormalig oudste renner is wellicht Fabio Baldato.

Laatst gewijzigd
jappe666

Bonnet, Sacchi en Baldato zijn inderdaad namen die we zochten.

Lars Michaelsen is effectief ploegleider van Qhubeka, maar niet de man die we zoeken in deze lijst.

Nog 4 te gaan!

Laatst gewijzigd
Gerrit Glomser

Bij Qhubeka zit inderdaad een Italiaan achter het stuur, maar kan niet op de naam komen. En Redant heeft volgens mij niet meer gefietst in deze eeuw.

Die mountainbiker zal met de cryptische omschrijving iets zijn als Jesus del en dan nog wat, maar daar houdt het voor mij op.

De 4 musketiers zegt me alleen iets bij Lotto, maar dat is geen Franse ploeg. Moet overigens ook een renner zijn die zelf geen Fransoos is, want die is geraden. Zeer wilde gok is dan Kristsov of iets in die richting.

Die Deen gok ik dan op Blaudzun of Guldhammer

Pikachu

Het stripfiguur is Nero, dus dan heb je Jesus del Nero.
Chris Peers was de vierde musketier van bij Cofidis naast Mattan, VDB en Farazijn. Die hoef je niet meer te zoeken Gerrit.

Gerrit Glomser

Jasper Stuyven wellicht, won vrij recent Milaan-San Remo en Fuglsang won Lombardije en heeft ook LBL gewonnen.

jappe666

Jasper Stuyven en Jesus Del Nero zijn inderdaad correct.

Blijven nog de Italiaanse ploegleider van Qhubeka en de ex-Deens kampioen van CSC over.

Initialen zijn A.J. en G.M.

Pikachu

Allan Johansen

Laatst gewijzigd
jappe666

Die is correct, nu de laatste nog.

Lalsacien

Ghirotto Massimo? Anders voornaam Gianni of Gianluca of Gilberto...

jappe666

Alle 4 de voornamen zijn mis :-)

Gerrit Glomser

Guido, Guiseppe, Giulliano, Gaetano, Giacomo, Giovanni, Gabriele of Gianbatista wellicht als voornaam.

Achternaam Milanesi, Mori of Moser wellicht.

Er gaat in elk geval geen belletje rinkelen.

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.