Ritwinnaars Giro d'Italia 21e Eeuw

1 2 3 4 5 6 7 »
SprintMaster

Die van de laatste post van jappe666 staan er nog niet tussen.

jappe666

Sorry, was blijkbaar vergeten op verzenden te drukken vorige keer.
Weer enkele namen goed, nog 5 te gaan.

We zoeken nog 2 Italianen, een Australiër, een Spanjaard en een Colombiaan.

De eerste Italiaan was een snelle man die naast zijn giro-etappe ook 2 ritzeges wist te boeken in de Vuelta.
Hij eindigde ook 3de en 4de in Milaan-San-Remo. Hij kwam onder meer uit voor Liquigas en Saeco. Zijn naam doet denken aan scooters en een voetbaltrainer.

De tweede man die we zoeken is een Colombiaan. Hij was onder meer actief bij Kelme en Selle Italia. Het jaar van zijn ritzege werd hij ook 8ste in het eindklassement. Ook in de Vuelta en de Tour wist hij trouwens een keer bij de beste 20 te eindigen. Hij heeft een dubbele voornaam.

De Australiër van dienst wist 16 zeges te boeken, maar deed dat bijna uitsluitend in eigen land, in de Herald Sun Tour.
Zijn ritzege in de Giro boekte hij in dienst van het team van LindaMcCartney. Dance-liefhebbers zullen zijn achternaam waarschijnlijk al vaker gehoord hebben in retrolijstjes.

De Spanjaard die we zoeken was onder meer actief voor Kelme en Phonak en wist naast zijn succes in de Giro bv ook 3 ritten te winnen in de Vuelta waarin hij 2de eindigde na Roberto Heras. Jullie hebben al gevonden dat hij Perez heet met de achternaam, maar zijn voornaam was nog onbekend.

Tot slot zoeken we een illustere Italiaan die slechts 3 jaar in het peloton rondreed.
Eerst 2 jaar in dienst van Panaria, daarna vertrok hij naar CSF waar het eerder Penaria werd... Hij werd immers 4 jaar geschorst nadat Emanuele Sella hem aanwees als zijn dealer. Hij zou nooit meer terugkeren in het peloton.

Verweggistan

Contreras of Buenahora de Colombiaan? Is Priamo die Panaria renner. En wellicht Santi(ago) Perez?

Verweggistan

Envdie eerste Zanetti?

Wilkers

Colombiaan is dan Hernan Dario Munoz

jappe666

Prima aangevuld verweggistan, Contreras, Perez en Priamo zijn correct.
Nog 2!

Gerrit Glomser

qua scootermerken weet ik dat Malaguti volgens mij bestaat, maar die past niet in de twee openstaande plekken. De hints helpen me ook niet verder, dus ik pas.

Gerrit Glomser

die eerste kan Biaggio Conti zijn...
Las toevallig een artikel over de trainer Conti...

jappe666

Het was Biagio Conte, maar ik keur hem goed :-)

jappe666

De laatste die we nog zochten was de Australiër David McKenzie, die een rit won in 2000.

Verweggistan

Die naam komt mij wel bekend voor, maar wist niet dat hij ooit prof was en zelfs een Giro-rit won. Zag dat hij destijds voor het roemruchte LindaMcCarthy team koerste. Maar dat hele team was net voor mijn tijd. En daarna nog verzeild is geraakt bij kleine (prof)ploegen als Flanders, Navigators en Wismalak en vooral goede uitslagen reed in eigen land (vooral de Herald Sun Tour zie ik) daar ken ik de naam waarschijnlijk van.

1 2 3 4 5 6 7 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.