Sportpools Giro 2021

« 1 2
Onbekende gebruiker

Heren (m/v) puzzelaars! We zijn live. De mooiste ronde van het jaar met op het oog niet de sterkste bezetting.

Aanmelden op sportpools.net en dan aanvinken dat je bij subleague Wielerflits wilt, wachtwoord= lippuner

Succes!

pirazzi

Evenepoel heeft 1 zwart punt gekregen met inbreng van dit forum. T. Pinot 0 maar die doet misschien ook niet mee aan de Giro.

Ab Normaal

Pinot doet niet mee, is al bevestigd door de ploegleiding.

Onbekende gebruiker

Hoezeer ik ook van Thibaut houd had ik hem waarschijnlijk voor -1 ook niet genomen.

Ab Normaal

Sportpools blijft toch ook een tof concept.
Ik nodig graag de scorito spelers (zeker diegene die balen van het gamecenter) van harte uit om dit spel ook eens te proberen.

pirazzi

Dylan Groenewegen vervangt Chris Harper bij team Jumbo-Visma
Naar verwachting krijgt hij minstens 1 zwart punt zoals de meeste sprinters al is het nog gissen naar zijn vorm.

MoedersMooiste

Hey allemaal, staan de eerste teams al? Ben benieuwd of mensen een beetje willen sparren over bepaalde keuzes.

Wat denken jullie van Emanuel "Bookiemann"? Die staat qua odds toch ferm vierde. Ik kan echter weinig nog over hem vinden qua berichtgeving en zijn prestaties zijn matig én wisselvallig dit jaar. Weet hem niet zo goed te plaatsen.

Daarnaast een hoop vergane glorie en matige vorm in de uitverkoop met 0 of 1 punt. Jongens die je niet zou meenemen die nu toch weer interessant worden. Wat te doen met een Gaviria bijvoorbeeld. Matige vorm, geen échte winnaar de laatste tijd en gevallen natuurlijk. Maarja, 0 punten..

Over sprinters gesproken, de vraagtekens druipen er vanaf. Een hoop links laten liggen lijkt verleidelijk, maar om te winnen zal je waarschijnlijk toch weer de juiste mee moeten nemen.

Kortom, ik ben benieuwd wat jullie denken!

pirazzi

Gaviria 0 is wel interessant. Vorig jaar 2x top 10 maar reed niet uit. Twijfelgeval.

Ajvenema

Ik vind Sportpools altijd heerlijk ontspannend. Je hoeft alleen maar te bedenken hoeveel punten je denkt dat iemand gaat halen, en vervolgens kun je achterover leunen terwijl je mannen het werk doen. Geen angst voor verkeerde opstellingen, of mislopen van punten:)

jappe666

'@MoedersMooiste: De selecties zijn natuurlijk nog niet allemaal binnen, maar met de voorlopige startlijst is Gaviria de 5de beste deelnemende sprinter op basis van de afgelopen 365 dagen, na Ewan, Merlier, Sagan en Nizzolo. Denk dat het ook wel iets zegt dat er in de top-10 zelfs 3 renners van Alpecin-Fenix staan en dat godbetert Mollema op plek 8 staat.

Denk dat hij met Molano en Richeze op papier ook een zeer sterke leadout heeft, dus als hij iets van vorm heeft zou hij toch wel wat punten moeten kunnen sprokkelen?

Denk dat in principe Ewan, Groenewegen en Merlier sneller zijn, maar bij de eerste is het de vraag hoelang hij zal meedoen want doet de 3 GT's, de tweede is een groot vraagteken hoe hij er fysiek en mentaal voorstaat en of ze zijn of Dekker's kaart zullen trekken, en voor Merlier is het zijn eerste GT, hij mist Rickaert en plaatsing voor de sprint is nog een groot probleem.

Jongens als een Nizzolo en Viviani schat ik vrij gelijkaardig in, maar die eerste heeft al een redelijk stevig voorjaar achter de rug, dus heeft die nog die vorm? En Viviani is bij Cofidis ook nog niet echt zichzelf geweest.

Dan kom je al uit bij de Moschetti's, Kanter's, Sagan's en Vendrame's. Mits die in topvorm zijn kunnen ze zich er wel tussengooien, maar in principe moet een Gaviria in goede doen hen toch altijd kunnen voorblijven.

Wat betreft Buchmann ben ik ook niet overtuigd. Als ik bv zijn aanloop vergelijk met die naar zijn 4de plaats in de Tour 2j terug is het toch een stuk minder indrukwekkend te noemen. Toen eindigde hij in alle voorbereidingsrondjes op het podium of vlak ertegen, terwijl hij nu in beide rondjes buiten de top-10 strandde. Met Fabbro, Grossschartner en Aleotti heeft hij wel een behoorlijke ondersteuning bergop. Ik denk dat, los van zijn eigen benen uiteraard, de prestatie van Buchmann ook voor een stuk zal afhangen van de verrichtingen van Bernal en/of Evenepoel/Almeida. Indien zij de roze trui zouden pakken denk ik dat er een strak tempo zal opgelegd worden bergop, wat in het voordeel is van de constante Buchmann. Bij de andere kanshebbers/outsiders zoals een Yates, Martin, Landa, Vlasov, Carthy,... is er toch eerder een voorliefde om te koersen met stroomstoten wat de Duitser al wel eens vaker zuur opbrak.

Ab Normaal

Dat is een uitstekende beschrijving van Buchmann Jappe!
Ik denk dat er bij heel veel renners vraagtekens zijn en redenen waarom je ze wel of niet moet meenemen.
Uiteindelijk is het toch je eigen gevoel.

pirazzi

Sportpools stuurde een mail ter herinnering aan de Giro.
Met daarin de tekst:

Het parcours in het kort
De Giro d'Italia 2021 wordt verreden van 8 mei tot en met 30 mei 2021. Twee individuele tijdritten, zes vlakke etappes, zes heuvelachtige etappes en zes bergetappes completeren het totaal van 21 etappes.

2+6+6+6=20. De vergissing is dat er 7 heuvelachtige etappes zijn: etappe 3, 4, 6, 8, 11, 12 en 15.

Laatst gewijzigd
Timvideo

Ik zou Buchmann eerder als kluns selecteren, maar zijn aanwezigheid maakt het wel lastig om Bora renners te kiezen. Als hij niet aanwezig was zou ik met glimlach Grosssschartner en Fabbro erin klikken, maar als ze lomp gaan doen en hen opbranden om een Buchmann uit vorm te steunen loont dat niet zo.

Verder vind ik grootste deels van de punt waardes goed beoordeeld. Ik had hier vorig jaar nog kritiek op, maar het is tamelijk scherp neergezet en niet veel renners met een prijskaartje buiten proportie. Zelfs voor kluns is er geen veilige punten optie aanwezig. Ik had vorig jaar Nibali en zelfs met alle uitvallers viel de schade nog te overzien, maar voor 2 punten ipv 4 is dat ook niet echt de moeite waard.

Komende dagen lekker puzzelen in ieder geval. Hopelijk kan ik mijn resultaat van de laatste grand tour evenaren.

ps. Iemand info over Evenepoel? Ik heb wat FOMO voor dat ene puntje, maar Joao is er ook al bij natuurlijk.

arjanhaan

Van de 4 punten renners wil ik er 2 nemen.
Voor nu neig ik naar Bernal en Almeida omdat ze ook punten pakken voor de jongeren trui.
Met Yates is het vaak alles of niets, maar was wel heel sterk in Tour of the Alps.
Tevens is drie weken vaak net te lang voor Yates behalve dan in Vuelta 2018.
Nog even door puzzelen...

Klaasd83

Blijft een mooie puzzel, aangemeld voor de subleague. Elk jaar is er een jong talent met 0 zwarte punten die verrast a la McNulty of Almeida afgelopen Giro, die ontbreekt dit jaar vooralsnog in mijn ploeg (of het moet Foss zijn). Mijn FOMO zit bij de sprinters, geen Ewan, Groenewegen en Merlier, kan verkeerd uitpakken

Timvideo

Er is nog een 22 jarige jongen uit Equador die pas geleden hoge ogen gooide in de tour van de alpen Klaas. En een ondergewaardeerde sprinter die vorige Giro nog met Covid uitviel en nu voor nul punten er bij staat.

Misschien is er ook nog een Australier van Team BikeExchange die de moeite waard is, al zal hij wel Yates voor zich moeten dulden.

pirazzi

Meest gekozen kluns is V. Nibali, logisch met zijn polsbreuk een paar weken geleden. Tweede J. Hindley (ook mijn kluns) want hoewel hij meedoet voor het jongerenklassement 1 zwart punt meer dan Nibali.

Poeksel

Ik had moeite om 20 punten op te maken, dus maar een nulpunterkluns genomen.

Ajvenema

Idem poeksel, volgens mij kon je ook een prachtig 0punten team maken:)

pirazzi

Dat kan als je zowel geen S. Yates en E. Bernal hebt.
Maar topfavorieten winnen ook niet altijd zoals vorig jaar G. Thomas.

pirazzi

De eerste uitvaller is Krists Neilands uit Letland: 0 zwart, 0 punten, 6x normaal, 1x secret weapon en 1x kluns.

hill

Toch benieuwd hoe een Nibali het gaat doen. Heb em overwogen als kluns maar toch vermoeden dat hij nog redelijk wat punten gaat sprokkelen en met 20 punten was het al goed te doen dit keer

pirazzi

Uitvallers
Laatste update vandaag 9 mei 2021 17:28
Zoeken
Positie Naam Etappe Zwart Normaal SW Kluns Punten
Geen renners gevonden

Wat is dit, niet meegekregen dat Neilands uitgevallen is?

aart-sportpools

Het is zojuist rechtgezet.

pirazzi

Oké, het is natuurlijk heel menselijk om het zielig te vinden dat iemand opeens zoveel minpunten krijgt, maar schaf dan die kluns-spelregel maar af! 😉

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.