Arry's 'CQ-Tourspel 2021'

1 2 ... 9 ... 14 15
elrio

Gezien de regels van het spel, gaat het volgens mij vooral om de sprinters (het eindklassement levert nl niet zo veel op), want te veel bergritten worden uiteindelijk betwist door ontsnappingen die erg moeilijk te voorspellen zijn. Daarom ben ik best blij met mijn team, hoewel het vullen van mijn ploeg wel een probleem lijkt te zijn... Maar met Ewan, Merlier en Bouhanni zou ik in 8 ritten goed moeten scoren. Wat de rest van mijn team gaat opleveren zullen we later wel zien.

Bode80

Ik heb mijn bod weer verstuurd...

aardappeljager

Als dat het geval is Elrio, dan zit ik goed met Matthieu misschien voor etappe 1 en 2 en verder geen sprinter nu Kristoff niet mee gaat

Noordbiker

'@Elrio

Dat idee kreeg ik ook, alleen kwam ik daar iets te laat achter. Na de switch bij QS maar vol ingezet op Cav, de enige die nog een beetje beschikbaar was op de 3e dag van de biedingen haha

jappe666

Of ik naast Ewan nog veel punten ga pakken valt nog te bezien, maar met die overige 6 hoop ik toch regelmatig op het puntje van mijn stoel te zitten tijdens ontsnappingen.

Noordbiker

Al mijn punten net op Froome ingezet.
Wie weet heeft hij ons 2 jaar lang voor de gek gehouden voor zijn 5e tourzege ;)

Arry1337

Dat moet je eigenlijk niet zo openbaar delen, het kan zijn dat je andere nu beïnvloed

Arry1337

Ik heb geen bod binnen van Erveedeeee, en een foutief bod van King Kelly waar ik niet op kan reageren door de PB - error.

Arry1337

Ik hoop dat morgen toch écht de laatste ronde voor iedereen is. De vraag aan de overgebleven spelers om zsm je bod te sturen. Ik werk morgen relatief vroeg en hoop de biedingen dan ook snel te kunnen verwerken. Op die manier is er (onverhoopt) eventueel nog tijd voor nóg een biedronde voor de start van de Tour, mocht dit nodig zijn.

De volgende spelers zijn nog incompleet:
Bode80 - 410 punten - 1 renner
Mithrandir - 700 punten - 1 renner
Hofsje - 260 punten - 1 renner
King Kelly - 1100 punten - 1 renner

Kijk voordat je een bericht stuurt nog even naar onderstaande lijst of je renner er nog wel bij staat!
De volgende renners zijn nog beschikbaar:

[2] Simon Geschke - 446
[2] Dylan van Baarle - 344
[2] Dries Devenyns - 338
[1] Xandro Meurisse - 296
[2] Davide Formolo - 291
[1] Simon Clarke - 271
[1] Nils Eekhoff - 245
[2] Tim Declercq - 244
[1] Ruben Fernandez - 221
[2] Loïc Vliegen - 218
[2] Lorenzo Rota - 217
[2] Jan Bakelants - 212
[2] Jonas Rickaert – 211
[1] Philippe Gilbert - 208
[1] Michael Valgren - 200
[2] Víctor de la Parte - 198
[1] Thomas de Gendt - 194
[1] Sergio Henao - 190
[1] Casper Pedersen - 182
[2] Kenny Elissonde - 178
[2] Petr Vakoc - 178
[2] Luke Durbridge - 171
[2] Carlos Verona - 168
[2] Kristian Sbaragli - 139
[1] Jasper de Buyst - 129
[2] Jasha Sutterlin - 127
[2] Jonathan Castroviejo - 124
[2] Silvan Dillier - 117
[2] Toms Skujins - 111
[2] Marco Haller - 108
[2] Anthony Delaplace - 104
[1] Hugo Houle - 97
[1] Julien Simon - 96
[2] Joris Nieuwenhuis - 93
[2] Michael Gogl - 93
[2] Roger Kluge - 92
[2] Robert Gesink - 88
[2] Luke Rowe - 80
[1] Tosh van der Sande - 71
[1] Cyril Barthe - 68
[1] Stefan de Bod - 63
[2] Omer Goldstein - 62
[2] Daniel Oss - 61
[2] Michael Schär - 61
[1] Mark Donovan - 58
[2] Jorge Arcas - 56
[2] Jean-Luc Perichon - 53
[2] Cyril Gautier - 51
[2] Imanol Erviti – 49
[2] Frank Bonnamour - 49
[2] Jacopo Guarnieri - 48
[2] Connor Swift - 47
[1] Julien Bernard - 47
[2] Cyril Lemoine - 45
[2] Reto Hollenstein - 45
[1] Jonas Koch - 44
[2] Sean Bennett - 44
[2] Miles Scotson - 42
[2] Jonas Rutsch - 37
[2] Guillaume Boivin - 35
[2] Jelle Wallays - 34
[2] Dmitriy Gruzdev - 30
[2] Clément Russo - 25
[2] Ignatas Konovalovas - 25
[1] Maxime Chevalier - 20
[1] Harry Sweeny - 17
[1] Boy van Poppel - 10

King Kelly

Excuses, Godon bleek niet te starten, net alsnog een bod gedaan.

Maillot à Pois

Godon start wel, maar zit al in 2 teams

hofsje

Met 4 spelers nog over ,kunnen we ook net zo goed doen wie als eerst reageert met een renner die heeft hem dan ook , aangezien we allemaal nog 1 renner moeten
Ik zal hem wel mailen 🙂

ivo001

Zo, eindelijk een vol team.
Best mooie namen, maar in een TDF met zo veel vlakke sprints volledig kansloos. Misschien zit middenmoot er nog in.
Helaas biedingen op Demare, Ewan, Colbrelli, Pedersen en Cavendish verloren.

Overigens is de 2020 CQ waarde van mijn team slechts 2985 punten, dus ik heb de dubbele prijs betaald ;)

Toch geleerde dat je bij dit spel het beste gewoon grof kan overbieden op een renner om die koste wat kost binnen te halen. Bij het CQ jaarspel was dit niet zo, en daar had ik ronde 1 veel te veel van mijn budget er doorheen gejaagd.

elrio

Mijn team is eindelijk compleet, vlak voor het einde hebben we Ruben Fernandez zo gek gekregen zijn ballen eraf te draaien in de sprinttrein, misschien niet wat hij normaal gewend is, maar het is niet anders voor hem. Even een voorstel rondje:

Chris Froome – 30
Absolute kopman! Die vijfde touroverwinning is eigenlijk slechts een formaliteit. Alle gekheid op een stokje, ik verwacht geen enkel punt van hem, maar heb uit betrouwbare bron gehoord dat hij een hele goed wegkapitein is en die heb je ook nodig (nou ja misschien niet in dit spel, maar toch...). Over zijn salaris doen de raarste verhalen de ronde, maar in onze ploeg rijdt ie rond voor een habbekrats!

Ruben Fernandez – 489
Op het laatste moment bij de ploeg gehaald nadat een aantal anderen blijk hadden gegeven dat ze liever hun heil zochten in een team waar ze niet vol voor de sprinters moesten rijden. We hopen dat ie na het aantrekken van de sprint nog wat energie over heeft in de overgangsetappes, al hebben we er weinig hoop op, maar ooit won ie de Tour de l'Avenir, dus hij zou wat moeten kunnen.

Bruno Armirail – 180
Eindelijk een renner die eventueel wat punten zou kunnen scoren. Goede tijdrijder en valt ook erg graag aan. Misschien geen overwinningen, maar een paar keer in de top 10 zou zeker mogelijk moeten zijn. Het enige waar we op hopen is dat hij niet te veel energie verspilt met het aantrekken van de sprint voor Demare want die zit niet in ons team.

Daniel Mclay – 200
Ooit een beloftevol sprinter, maar de laatste tijd niet zoveel meer van gehoord. We hebben met hem afgesproken dat als ie 4x top 15 sprint, hij een Dame Blanche mag bestellen bij het einddiner in Parijs, anders blijft het gewoon bij een raketje.

Nacer Bouhanni – 701
Nog een sprinter, eentje die zelf prijs kan rijden. En als dat niet lukt hopen we dat hij met zijn rare fratsen een deel van de concurrentie kan uitschakelen. Maar we hebben alle vertrouwen in hem!

Tim Merlier – 1501
Nog een sprinter (he ik begin een thema te ontdekken in ons team, zouden ze bij het management dan toch over het team hebben nagedacht ipv de hele dag te zitten candy-crushen?). Rijgt de ene overwinning na de andere aan elkaar dit jaar en we verwachten hem dan ook een paar keer op het podium te zien deze Tour de France.

Caleb Ewan – 2899
Zoals hij zelf zegt gaat ie voor 7 overwinningen, als hem dat lukt dan mag hij ook een Dame Blanche, misschien wel twee. Hoewel hij met zijn bijnaam misschien toch liever een raketje eet (dat spaart dan weer geld iig).

Erg blij met mijn team, we wilden voor sprinters, sprinters en nog eens sprinters gaan. In de eerste ronde jammergenoeg net Cees Bol gemist, maar je kan niet alles hebben. Hopelijk gooit Daniel zich er nog eens tussen hier en daar. Van de rest van het team verwachten we vooral een ondersteunende rol.

ivo001

Daniel Mclay is toch deel van de leadout van Bouhanni?

Al zal ik dit nooit van hem vergeten ;)
https://www.youtube.com/watch?v=sX1AZuHmxPc

Arry1337

We zijn zover! De teams zijn compleet en staan op de 1e pagina. Het is nu enkel wachten tot de Tour begint!
Veel plezier :)

elrio

'@ivo001 dan wordt het waarschijnlijk een raketje voor hem...

ivo001

Bedankt Arry voor de goede organisatie tot dusver!
De grootste pret van het spel zit er op, nu rest ons enkel af te wachten.

Favorieten voor het podium zijn volgens mij:
Elrio
Pier Tol
Rawolf

jefgodfather

Arry bedankt voor de organisatie. Ons werk van bieden is gedaan en kunnen we enkel maar supporteren voor ons 7 tal.

Ik verwacht een plekje in de middenmoot omdat ik maar één sprinter, Mads Pedersen, heb en er veel sprintkansen zijn
Maar het voordeel is wel dat bij Trek alle sprintkansen naar Pedersen gaan en er geen beurtrol meer is zoals vorig jaar.

In de bergen zal ik wel mijn mannetje staan met Richard Carapaz, Enric Mas en Bauke Mollema.
Kasper Asgreen mag zijn ding doen in de tijdritten en hij kan ook een vlucht tot een goed einde brengen.

Matej Mohoric en Nans Peters vervolledigen mijn ploegje en zijn vooral gericht om in de goede vlucht te geraken in een overgangsetappe.

Rawolf

Ik denk niet dat er nog renners zijn onder de 7 CQ punten? Dan moet ik met een team van 6 starten

ivo001

'@Rawolf

Enkel Gesbert (6) en Dlamini (0). Maar die zitten beide al in 2 teams.

pirazzi

Van de renners die niet gekozen zijn zullen er wel een paar bij zijn die toch in de top 20 van een etappe terechtkomen.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Is de puntentelling voor de top 5 van het puntenklassement en bergklassement ook per etappe?

Maillot à Pois

Niet slecht begonnen met de nummers 1 en 2 in de ploeg .

Maar Arry doet nog beter met Matthews, Gaudu en Kelderman!

aardappeljager

Waar MvdP voor binnen is gehaald (openingsweekend) is alvast mislukt vandaag

1 2 ... 9 ... 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.