Op zoek naar een fragment Nederlandse wielrenner.
Hallo,
Ik kreeg vandaag het nieuws mee dat Mollema weer een etappe heeft kunnen winnen in de Tour. Ik heb wielrennen een tijdje gevolgd maar doe dat inmiddels minder.
Maar ik denk heel vaak aan een moment wat ik me kan herinneren, wat volgens mij ook een overwinning van Mollema was. Maar kan hem toch niet vinden. Het was namelijk een moment waarop hij en 1 andere renner voor de ritzege gingen (volgens mij de ritzege iig).
Een moment waarop Mollema zijn ritzege-concurrent gewoon uit zijn eigen achterwiel wist te rijden. Wat vrij moeilijk is schijnbaar. Omdat die persoon altijd vanuit luchtweerstand het voordeel heeft, en daardoor echt niet te lossen is over het algemeen. Mollema kreeg het voor elkaar. Niet met demarage of zo of iets. Of iets als explosiviteit. Nee gewoon zo hard een gemiddelde(!) snelheid fietsen dat diegene niet kon volgen, ook niet vanuit zijn achterwiel (Mollema's achterwiel). Het werd benadrukt hoe moeilijk zoiets is.
Het zou ook nog kunnen dat het niet eens meer om winst ging maar om een tweede of derde plaats misschien. Ik weet anders niet waarom ik hem niet zou kunnen vinden O_o
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.