{Kwartfinale} WF-renner van het jaar 2021

1 2 »
mms

Tadej Pogacar
Sonny Colbrelli
Wout Van Aert
Primoz Roglic

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@lo squalo Bernal piekte alleen maar in de Giro... Van Aert was bijna het hele jaar goed. Pakt meer overwinningen en ook die je niet meteen van hem verwacht.

Ab Normaal

'@lo squalo
Ik snap je punt wel. Maar als Nederlander zeg ik toch Van Aert om de redenen die ik opgenoemd heb.
De Giro zege van Bernal had meer glans gehad met een Pogacar of Roglic aan de start.
Evenepoel heeft zich nog niet bewezen in een grote ronde, Landa viel, Vlasov blijft hangen in zijn ontwikkeling, Yates zakte er in het begin door, dus de vraag blijft voor mij hoe sterk de tegenstand nu echt was.

Bij Wout weet ik dat wel.

fudd

Tadej Pogacar
Julian Alaphilippe
Wout Van Aert
Primoz Roglic

rbc1912

Tadej Pogacar
Julian Alaphilippe
Wout Van Aert
Primoz Roglic

Cintu

Tadej Pogacar
Sonny Colbrelli
Wout Van Aert
Primoz Roglic

xistnc

'@squalo
Ik moest opzoeken wat Bernal buiten de Giro dit jaar presteerde. En van die Giro herinner ik me vooral de strijd tussen Almeida en Evenepoel.

dazzler2120

Tadej Pogacar
Sonny Colbrelli
Wout van Aert < even opletten op de juiste spelling/capitalisering van zijn achternaam ;)
Primoz Roglic

aardappeljager

Pogacar
Colbrelli
van Aert
Roglic

bastaix

Tadej Pogacar
Sonny Colbrelli
Wout van Aert
Primoz Roglic

Rawolf

Buiten alle argumenten die je voor van Aert kan maken blijven de twee hoofdredenen toch wel, het is een belg en een nederlandse ploeg.

Bernal heeft zn absolute hoofddoel van dit seizoen met 2 vingers in z'n neus gewonnen ondanks een rugblessure en ik vond zijn prestatie in Strade Bianche ook heel verrassend. Dus daarom toch Bernal de voordeel vd twijfel tov vAert die meer overwinningen behaald heeft en daartussen ook hele mooie. Maar z'n 4 hoofddoelen (PR, RVV, WC, OS TT) zonder wins daardoor mist van Aert z'n seizoen de toef slagroom die Bernal wel heeft met de Giro.

Rawolf

Buiten alle argumenten die je voor van Aert kan maken blijven de twee hoofdredenen toch wel, het is een belg en een nederlandse ploeg.

Bernal heeft zn absolute hoofddoel van dit seizoen met 2 vingers in z'n neus gewonnen ondanks een rugblessure en ik vond zijn prestatie in Strade Bianche ook heel verrassend. Dus daarom toch Bernal de voordeel vd twijfel tov vAert die meer overwinningen behaald heeft en daartussen ook hele mooie. Maar z'n 4 hoofddoelen (PR, RVV, WC, OS TT) zonder winst daardoor mist van Aert z'n seizoen de toef slagroom die Bernal wel heeft met de Giro.

Sjonge Jonge

Waarom zou je iemand kiezen op basis van nationaliteit of ploeg?
Het is toch de wielrenner van het jaar?

Dat iemand een andere mening heeft dan jullie wil toch niet zeggen dat hun beweegredenen niet kloppen?

johannesA

Tadej Pogacar
Julian Alaphilippe
Wout van Aert
Primoz Roglic

jefgodfather

Tadej Pogacar
Sonny Colbrelli
Wout Van Aert
Primoz Roglic

ZwartebroekengeIetrui

Tadej Pogacar
Sonny Colbrelli
Wout Van Aert
Primoz Roglic

gerben0808

Tadej Pogacar
Sonny Colbrelli
Wout van Aert
Primoz Roglic

Silent Hill

Tadej Pogacar
Sonny Colbrelli
Wout van Aert
Primoz Roglic

Gerrit Glomser

Opvallend dat niemand voor van der Poel gaat. Is toch een Nederlander in Belgische dienst en bij een andere tweestrijd schijnen die aspecten doorslaggevend te zijn volgens bepaalde managers.

Gerrit Glomser

Tadej Pogacar
Sonny Colbrelli
Wout van Aert
Primoz Roglic

Al lijken alle duels al beslist te zijn.

Tom Cockpid

Tadej Pogacar
Sonny Colbrelli
Wout van Aert
Primoz Roglic

Drossard Kudus

Tadej Pogacar
Sonny Colbrelli
Wout Van Aert
Primoz Roglic

ezequiel

Tadej Pogacar
Julian Alaphilippe
Wout Van Aert
Primoz Roglic

Franco Bitossi

Pogacar
Alaphilippe
Van Aert
Roglic

Wielervolger

Pogacar, Van Aert en Roglic hebben hun duel heel makkelijk gewonnen en stoten vlot door naar de halve finale. Het duel Colbrelli vs Alaphilippe was wel best spannend en uiteindelijk haalt de Europese kampioen het van de Wereldkampioen met 21-17. De nummers 1,2,3 en 5 van de CQ-Ranking zijn dus de halve finalisten.

Tadej Pogacar 37 - Mathieu Van Der Poel 1
Sonny Colbrelli 21 - Julian Alaphilippe 17
Wout Van Aert 34 - Egan Bernal 4
Jasper Philipsen 0 - Primoz Roglic 38

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.