{Halve finale} WF-renner van het jaar 2021

« 1 2
Wielervolger

Beste wielerliefhebbers,
Met Il Lombardia en Parijs-Tours zijn de laatste grote wedstrijden van een fantastisch wielerjaar gereden. Sinds 2009 zijn we op het forum op zoek naar de WF-renner van het jaar en ook nu houden we die traditie in ere (als het forum het toelaat). Het speelschema is opgemaakt zoals in het tennis en gebaseerd op de top 64 van de CQ-ranking van 2021. De hoger geplaatste renners kunnen elkaar dus pas in de latere rondes tegenkomen.
Welke criteria je zal hanteren om een renner te kiezen boven een andere mag je uiteraard zelf beslissen. De verkiezing gaat over het hele wielerjaar 2021.
De voorbije 2 jaar won Roglic deze verkiezing, wie wordt zijn opvolger? We weten het binnen ongeveer 2 weken.

[B]Dit zijn de duels van de halve finale:[/b]
Tadej Pogacar - Sonny Colbrelli
Wout Van Aert - Primoz Roglic

[B]Deadline is maandag 25 oktober om 19:00[/b]

Bij gelijke stand op dat moment beslist de eerstvolgende stemmer. Stemmen mag uiteraard maar 1 keer per ronde.

Wielervolger

Tadej Pogacar
Primoz Roglic

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tadej Pogacar
Primoz Roglic

Ab Normaal

Pog en Rog

johannesA

Tadej Pogacar
Primoz Roglic

jefgodfather

Tadej Pogacar: logische keuze want hij won van de UAE Tour tot Lombardije, een heel seizoen winnen gewoon.

Wout Van Aert: na lang twijfelen toch voor van Aert gegaan. een indrukwekkende triptiek in de Tour, winst in Gent Wevelgem en Amstel GoldRace, mooie prestatie in de Tirreno, 2 keer top 10 op de OS en 2de op het WK TT halen het van winst in de Vuelta, Baskenland, OS TT, Milaan Turijn en Giro Emilia. En vooral in het nadeel van Roglic vind ik, dat hij weeral niet in slaagt om de Tour te winnen.

Maar ieder zijn keuze natuurlijk en zijn eigen redenen

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Tadej Pogacar
Wout van Aert

SvenVDB

Pog en Rog

Cintu

Tadej Pogacar
Wout van Aert

fudd

Tadej Pogacar
Primoz Roglic

Sjonge Jonge

Tadej Pogacar
Wout van Aert

simplex

Tadej Pogacar
Wout van Aert

rbc1912

1 makkie en een vrij onmogelijke keuze. Toch maar voor Wout gekozen omwille van zijn 3 zeer diverse overwinningen in de Tour

Tadej Pogačar
Wout van Aert

roburger

Tadej Pogacar
Wout Van Aert

Chasse_patate

Poga en wout.

aardappeljager

Pogacar duidelijk. Finale lijkt me ook niet nodig te spelen.

Van Aert. Deze was echt moeilijk. Deze keuze gemaakt omdat hij minder verwachte dingen heeft gedaan. Bergrit in de tour natuurlijk omdat hij de ruimte krijgt, anders wint hij die nooit, maar dan ook nog het laatste weekend. Genoten. Biede toprenners, maar het idee is nu eenmaal dat je een keuze maakt

xistnc

Primoz Roglic
Wout van Aert

dazzler2120

Tadej Pogacar
Primoz Roglic

@xistnc ik zou even opnieuw naar de duelkeuzes kijken als ik jou was

Laatst gewijzigd
ZwartebroekengeIetrui

Tadej Pogacar
Primoz Roglic

hartstikkebedankt

Pogacar
Roglic

Poeksel

2x Slovenië

zeewolde

Pogacar
Roglic

matwiel

Tadej Pogacar
Primoz Roglic

Bimbo Visma

Tadej Pogacar
Wout Van Aert

Jori

Tadej Pogacar – [s]Sonny Colbrelli[/s]
[s]Wout Van Aert[/s] – Primoz Roglic

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.