Zweeler Budget team

De Speedies

Hallo,

eerste post op het forum hier, al volg ik de site al jaren... Geen idee of het is toegestaan, maar ben benieuwd naar jullie mening over mijn zweeler budget team:

1 Contador, Alberto (45 mln.)
2 Porte, Richie (40.4 mln.)
3 Pozzovivo, Domenico (25.7 mln.)
4 Aru, Fabio (23.8 mln.)
5 Kreuziger, Roman (20.1 mln.)
6 Lobato, Juanjo (19.6 mln.)
7 Nizzolo, Giacomo (17.2 mln.)
8 Viviani, Elia (15.3 mln.)
9 Zakarin, Ilnur (12.5 mln.)
10 Belletti, Manuel (7.3 mln.)
11 Kangert, Tanel (3.5 mln.)
12 Küng, Stefan (3 mln.)
13 Henao, Sebastián (2.8 mln.)
14 Antón, Igor (2.7 mln.)
15 Herrada, Jesús (2.4 mln.)
16 Paolini, Luca (2.2 mln.)
17 Arndt, Nikias (2.1 mln.)
18 Vorobyev, Anton (1.8 mln.)
19 Rovny, Ivan (1.3 mln.)
20 Amador, Andrey (1 mln.)

Beetje erop gegokt dat Uran minder punten pakt dan een combi van pakweg Kreuziger en Viviani/Nizzolo. Matthews vond ik zelf te duur.. Hij zal zeker een ritje winnen, misschien wel 2, maar ik verwacht hem niet 5 x in de top 5.

Ik hoor t wel

pirazzi

De punten worden gehaald door de eerste 20 van elke etappe toch? Nog iets meer sprinters kunnen nemen en minder tijdrijders.

Het spel
U heeft een budget van 250 miljoen euro om een team van 20 renners bijeen te kopen, waarvan u denkt dat ze de meeste punten halen in het Giro d'Italia (budget) Spel 2015.

Punten worden verdiend per etappe en via het algemeen klassement. In beide gevallen gaat het om de top 20. Zo krijgt u 35 punten als een van uw renners derde wordt in een etappe. Wordt een andere renner uit uw team in dezelfde rit zevende, dan krijgt u er nog eens 18 punten bij.

De punten voor het algemeen klassement worden uitgedeeld aan het einde van de ronde. Het gaat dan om het eindklassement. Wordt bijvoorbeeld een van uw renners zesde in het algemeen klassement, dan levert dat 90 punten op. Wordt een andere renner tweede in het algemeen klassement dan levert dat nog eens 160 punten op.

De complete puntenverdeling kunt u op deze pagina vinden onder het kopje 'De punten'. De ploegentijdrit telt niet mee voor het Giro d'Italia (budget) Spel 2015.

Dat is wel leuk, ook punten voor het algemeen klassement. Maar Küng en Vorobyev verwacht ik niet hoog in het algemeen klassement.

Laatst gewijzigd
Noud89

Dit is mijn team:

1 Viviani, E. 15.3
2 Hofland, M. 10.8
3 Petacchi, A. 3.6
4 Aru, F. 23.8
5 Porsev, A. 6.3
6 Arndt, N. 2.1
7 Barbin, E. 1
8 Contador, A. 45
9 Herrada, J. 2.4
10 Intxausti, B. 13.2
11 Kruijswijk, S. 4.5
12 König, L. 14
13 Küng, S. 3
14 Modolo, S. 14.4
15 Paterski, M. 7
16 Porte, R. 40.4
17 Pozzovivo, D. 25.7
18 Szmyd, S. 2.5
19 Tvetcov, S. 2.5
20 Zakarin, I. 12.5

Ben voor de wat goedkopere sprinters + Modolo en Viviani gegaan omdat ik persoonlijk dacht dat Matthews, Lobato, Mezgec en Greipel te duur zouden gaan blijken. Verder voor Intxausti en Konig gekozen omdat ik denk dat die twee allebei top-10 kunnen rijden.

Gisteren een goede eerste etappe gehad met Viviani, Hofland en Petacchi. Jammer dat Nizzolo die kwak gaf aan Modolo.

De Speedies

Bedankt voor jullie reacties! Ook een mooi team Noud89. Het AK telt voor 4 etappes mee, dus het is mijns inziens wel een must om daar de juiste mannen voor te selecteren. Vandaar dat ik ook minder dure sprinters heb gekozen. Toch wel lobato omdat ik die wel verwacht 5-7keer top 5 te rijden, maar gisteren dus gelijk al een tegenvaller.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.