Afvalkoers Klassiekers 2022

1 2 ... 12 ... 21 22
Bonorrie

'@arjenzvob Ik denk dat Teunissen me gaat redden, wel net met de hakken over de sloot, ten koste van @Vernis. Die heeft alleen Pidc#ck in de punten als ik het goed gezien heb. Maar ik juich nog niet, eerst het verdict van Ab Normaal maar eens afwachten.

Ab Normaal

Vlaanderens mooiste, de Hoogmis, de Ronde.
Vandaag was het weer de nationale wieler feestdag in Vlaanderen. Heel het land liep uit. Vandaag de climax van het Vlaamse voorjaar.
De Molenberg, Koppenberg, Taaienberg en de Oude Kwaremont. Iedere wielerliefhebber kent ze.
Deze race is niet voor watjes maar voor echte kerels.

Voordat het 'Heeren vertrekt' klonk was de Vlaamse hoop reeds onthoofd. Lokale held Wout van Aert was in extremis geveld door Corona. Alle gedegen voorbereiding, planning, training, allemaal, hup de vuilbak in.

Gelukkig waren de Hollanders als goede buur graag bereid een handje toe te steken om de overwinning Nederlandstalig te houden. Maar dan moest er eerst afgerekend worden met alleskunner Tadej.

Wat een koers hebben we gezien. En wat is hij allemachtig goed. Ta-dej Po-ga-car.
Half renner half brommer. Wat-een-versnelling op de Oude Kwaremont. Hij reed het hele peloton naar de vaantjes.
Het hele peloton? Nee, één renner bleef heldhaftig weerstand bieden en hing zijn karretje krampachtig aan maar bleef het wiel houden.
Samen reden ze naar de finish. Na een adembenemende race werd het een adembenemende sprint. Behalve wielrenners bleken de heren ook liefhebbers te zijn van het pokerspel.
Wie had de beter kaarten? We zagen een prachtige sur place terwijl Van Baarle en Madouas rap naderden.

Over stalen zenuwen leken de heren te beschikken. Madouas leek er op en over te gaan. Totdat onze held besloot uit de startblokken te schieten op een moment dat hij nog weg kwam maar de Nieuwe Kanibaal ingesloten raakte.
Een beginnersfout waar Pogacar ongetwijfeld van gaat leren en sterker terug gaat komen.
Hij zat klem en zag Madouas en Van Baarle naar plaats 3 en 2 sprinten achter Neerlands Nationale Trots.
2-voudig winnaar van Vlaanderens mooiste, de Hoogmis, de Ronde.

Mathieu van der Poel!

106e editie Ronde van Vlaanderen:
1 VAN DER POEL Mathieu
2 VAN BAARLE Dylan
3 MADOUAS Valentin
4 POGAČAR Tadej
5 KÜNG Stefan
6 TEUNS Dylan
7 WRIGHT Fred
8 PEDERSEN Mads
9 LAPORTE Christophe
10 KRISTOFF Alexander
11 MATTHEWS Michael
12 TRATNIK Jan
13 BENOOT Tiesj
14 PIDCOCK Thomas
15 VAN AVERMAET Greg
16 VAN POPPEL Danny
17 LOUVEL Matis
18 DEGENKOLB John
19 TEUNISSEN Mike
20 ARANBURU Alex

Billen knijpen vandaag. Dat was het voor veel van onze deelnemers. Het ontbreken van Wout was voor een aantal van onze mannen een Godsgeschenk.
3 managers scheiden zich ruimschoots af van de rest.
"Ons" podium wordt bevolkt door Ivo001 op plek 2, Danusz1986 op plek 3 maar op het hoogste schavotje staat Zwartebroekengeletrui die beloond wordt voor zijn gedurfde keuze voor de duurste renner van allemaal.

Onderaan was het dringen geblazen. De 10 plek van Kristoff maakte de eerste schifting en zorgde voor veel blij gezichten.
De Afvalkoers wordt beslist op details en dat laat deze race weer eens zien. Bonorrie dreigde roemloos ten onder te gaan wordt op de valreep gered door Mike Teunissen die Bonorrie met zijn 19e plek en 6 schamele puntjes in veilige haven fietst. Anders was het over en uit voor onze vriend. Nu rest de Hot Seat. Bijna een hoofdprijs voor de doodgewaande ploeg van Bonorrie.
Het ultieme slachtoffer van Teunissen's dadendrang?

Vernis. Alsnog gesneuveld aan Corona. Aan die van Wout welteverstaan.
Met slechts Pidc#ck in de gelederen vandaag de zwakste schakel. Tot ziens!

Onze uitslag:
1 Zwartebroekengeletrui 620 13.985
2 Ivo001 510 13.737
3 Danusz1986 410 13.969
4 Jori 280 13.204
5 Ludi 280 13.781
6 Pier Tol 270 13.935
7 Ab Normaal 240 13.651
8 Sammysosa 240 13.723
9 PeterPostForever 232 13.836
10 Maartenfct1965 220 13.698
11 JDV21 210 12.736
12 Zeewolde 196 13.082
13 Mithrandir 190 13.226
14 MensFaber 190 13.860
15 Nick Vermeulen 190 13.908
16 SvenVDB 168 13.693
17 Arjenzvob 158 13.989
18 BrackenRidgeCycling 150 12.966
19 Poeksel 150 13.339
20 Kievit 150 13.781
21 Bazing 110 12.994
22 Bonorrie 56 13.989
23 Vernis 50 13.966

Team Vernis:

VAN AERT Wout 2.780
ALAPHILIPPE Julian 1.874
COLBRELLI Sonny 1.823
LUTSENKO Alexey 803
LAMPAERT Yves 739
PIDC#CK Thomas 708
POLITT Nils 630
TURGIS Anthony 540
HOFSTETTER Hugo 508
HOELGAARD Markus 444
ALLEGAERT Piet 374
NAESEN Oliver 324
VERMEERSCH Florian 311
STEWART Jake 264
BETTIOL Alberto 257
PLANCKAERT Baptiste 255
GARCIA CORTINA Ivan 247
CLAEYS Dimitri 213
HAUSSLER Heinrich 210
ANDERSEN Søren Kragh 203
WARLOP Jordi 164
RUTSCH Jonas 149
BOASSON HAGEN Edvald 89
DE LIE Arnaud 57
Totaal 13.966

Bonorrie

OEF, 😅 Kantje boord, sorry Vernis.

Maar snel vergeten en op naar de Schelde prijs. Met alleen Jakobsen en Meeus aan de start zal het hier woensdag weer billen knijpen worden. Maar we doen nog steeds mee 😎

Laatst gewijzigd
Teeke_de_Kapper

Telkens weer mooie teksten @Ab

Ab Normaal

Vandaag de Scheldeprijs.
Wordt het een massaprint zoals vaak of gooit het slechte weer roet in het eten?
Slechts twee deelnemers zonder Jakobsen.
Die zullen beiden hopen dat Fabio zijn dag niet heeft.

SvenVDB

Ik voel me vandaag safe met o.a. Jakobsen, De Lie, Allegaert, Politt en Kristoff in de ploeg!

Bonorrie

Beetje een beter gevoel gekregen na het bekijken van de actuele startlijst.
Philipsen, Jakobsen, Meeus, F Vermeersch, B. Planckaert en Laas mogen het voor mij nu gaan doen.

Heb er iets meer vertrouwen in, zeker nu bij Alpecin de kaart Philipsen wordt getrokken.
Maar vertrouwen dat had ik zondag ook en toen was de Hot-Seat mijn deel.
Dus gewoon weer afwachten hoe de koers gaat verlopen en of iedereen op de fiets blijft zitten in de hectische finale.

Dit spel (afvalkoers klassiekers) geeft echt een extra dimensie aan het volgen van de koers. Complimenten Ab Normaal, voor de organisatie opzet en uitvoering hiervan. Het brengt voor mij meer beleving voor de buis en je verslagjes zijn altijd leuk.
Hopelijk mag ik dan ook nog lang meespelen.
Veel kijkplezier allemaal straks.

BrackenRidgeCycling

Jakobsen Kristoff meeeus De Lie en Vermeersch hier, hopelijk genoeg om door te gaan.

SvenVDB

Ik denk dat het nagelbijten zal worden voor zwartebroekgeletrui vandaag!

Mithrandir

Ik waan mij 'safe' met Jakobsen, de Lie, Meeus, Groenewegen, Dupont, Waerenskjold en een redelijk lage cq waarde.

Poeksel

Bijna iedereen met Jakobsen, alleen Jori en Zwartebroekengeletrui niet als ik het goed zie. De laatste moet hopen op eh... Laas?

Ab Normaal

Of De Lie.

Poeksel

Of Kristoff :)

Ab Normaal

Ja :)
Situatie volledig anders nu. Slechts een paar mensen zonder Kristoff.

zeewolde

Ja ik ben het haasje denk ik. De meesten zonder Kristoff hebben dan nog Merlier of Philipsen die ik ook beide niet heb.

Ab Normaal

De Scheldeprijs. Een sprinterskoersje, ooit gezien als het WK sprint, maar na toetreding van De Panne tot de World Tour, eigenlijk een overbodige race geworden waar je als ploeg eigenlijk je neus voor op haalt. Saai en altijd hetzelfde.
Tot vandaag....

Kou, regen en wind en langs de kust. Dan weten we het wel. Waaier alert!! En die flut koers bleek ineens een echte klassieker. En de bevestiging dat het met Quick Step echt niet lekker zit. De koningen van de waaiers vielen vandaag ook hier van hun troon. Dit was weer een koers voor echte kerels. Daarom was het ook zo verrassend dat Sam Bennett mee zat.

En als het slecht weer is, wie kun je dan opschrijven? Precies, onze Beer uit Noorwegen. De eerste 100 km in 1uur en 50 minuten, er zijn dagen dat ik ze niet rij.
Alexander wel, maar het leek vanmiddag wel of de kou en regen op zijn berenvel uiteen spatte. Terwijl zijn mede vluchters meer dood dan levend op de fiets konden blijven zitten stapte hij na de finish af en wandelde doodleuk naar de microfoon alsof hij net een trainingsritje er op had zitten en voor de lol nog even de beentjes had getest.
Voor de rest van het peloton was het één grote lijdensweg. Slechts 30 man gefinished.
De Scheldeprijs, een flutkoersje.

Zou me niets verbazen als Kristoff over anderhalve week de regendans gaat doen.

Scheldeprijs:

1 KRISTOFF Alexander
2 VAN POPPEL Danny
3 WELSFORD Sam
4 VAN UDEN Casper
5 THEUNS Edward
6 VANBILSEN Kenneth
7 MCLAY Daniel
8 PHILIPSEN Jasper
9 MERLIER Tim
10 MULLEN Ryan
11 SELIG Rüdiger
12 MEEUS Jordi
13 BENNETT Sam
14 DE LIE Arnaud
15 JAKOBSEN Fabio
16 POLITT Nils
17 ANDRESEN Tobias Lund
18 MOZZATO Luca
19 SAJNOK Szymon Cofidis
20 LIEPIŅŠ Emīls Trek - Segafredo

Ja, leek het vooraf te gaan tussen Zwartenbroekengeletrui en Jori, beiden zonder Jakobsen, dat was zeker.

Ook bij ons was het een survival of the fittest.
Na een fotofinish mocht SvenvdB de bloemen en de kussen in ontvangst nemen. Hij versloeg met minder dan 100 CQ punten Kievit. De eerste van de lange groep achtervolgers die ook het podium op mocht hopsen heet JDV21.

Onderin 4 man zonder Kristoff.
Mithrandir waande zich deze morgen nog safe maar zal na het passeren van de winnaar in zijn broek gepiest hebben.
Gelukkig voor hem mocht hij op de hot seat zitten en was zijn broek zo weer droog.
Ook Bonorrie en Bazing redden het vege lijf dankzij de shampoo sprinters die vandaag ineens niet meer konden sprinten.
Hij dacht zelf al het (paas)haasje te zijn en je kunt van Zeewolde in ieder geval niet zeggen dat hij geen zelfkennis heeft.
Nu nog leren van je fouten. Neem altijd onze grote Beer uit Noorwegen. Altijd.
Ik zie je volgend jaar terug!

Uitslag Afvalkoers Scheldeprijs:

SvenVDB 790 13.693
Kievit 790 13.781
JDV21 760 12.736
BrackenRidgeCycling 760 12.966
Poeksel 760 13.339
Ivo001 760 13.737
PeterPostForever 760 13.836
MensFaber 760 13.860
Danusz1986 760 13.969
Ludi 750 13.781
Sammysosa 730 13.723
Pier Tol 730 13.935
Jori 710 13.204
Maartenfct1965 710 13.698
Ab Normaal 690 13.651
Arjenzvob 690 13.989
Zwartebroekengeletrui 680 13.985
Nick Vermeulen 640 13.908
Bazing 350 12.994
Bonorrie 250 13.989
Mithrandir 160 13.226
Zeewolde 110 13.082

Team Zeewolde

VAN AERT Wout 2.780
TRENTIN Matteo 914
SENECHAL Florian 791
COSNEFROY Benoît 710
PIDC#CK Thomas 708
JAKOBSEN Fabio 635
PEDERSEN Mads 589
HIRSCHI Marc 577
MEEUS Jordi 535
COVI Alessandro 520
HOFSTETTER Hugo 508
EWAN Caleb 482
CHAMPOUSSIN Clément 478
TEUNISSEN Mike 445
PASQUALON Andrea 435
CAMPENAERTS Victor 378
VAN DER HOORN Taco 320
PADUN Mark 314
DE GENDT Aimé 217
ANDERSEN Søren Kragh 203
EEKHOFF Nils 171
VAN MOER Brent 169
PEDERSEN Casper Phillip 145
ZABEL Rick 58
Totaal 13.082

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Dit weekend de Gold Race, de meest onvoorspelbare koers die we nog hebben tot het eerste wisselmoment.

zeewolde

Bedankt voor de organisatie Ab, en je vermakelijke commentaren. Volgend jaar: klik 1 : deelname Afvalkoers, klik 2: Kristoff. Succes voor de rest.

Mithrandir

Zo een na laatste.
Tijdens de koers heb ik me geen moment zorgen gemaakt.
Met Meeus en Waerenskjold in de 1e waaier en Jakobsen, de Lie en F Vermeersch in de 2e dus 5 man bij de 1e 30.
Toen viel Waerenskjold weg en zag Meeus er steeds slechter uit.
Na de finish zag ik pas hoeveel ploegen Kristoff hebben.
Toen ben ik me pas zorgen gaan maken.
Gelukkig kom ik met de schrik vrij.
Laten we hopen dat de zon snel weer gaat schijnen.

Ab Normaal

Dit weekend de Amstel.
Iemand al een idee wie zich zorgen moet gaan maken?

Poeksel

Zwartebroekengeletrui heeft een probleem als Pidc#ck het goed doet. Hij zal hopen op een goed resultaat van Benoot. Maar ik denk dat de meeste teams niet echt een goede selectie hebben voor deze koers, zo heb ik zelf van de door WF genoemde favorieren verder alleen nog SKA.

Laatst gewijzigd
JDV21

Voor het eerst op het podium volgens mij bij de Scheldeprijs, dat is in ieder geval leuk meegenomen. Geef Poeksel gelijk dat Zwartebroekengeletrui een probleem heeft als Pidc#ck het goed doet. En verder gaat Amstel denk ik een loterij worden en dat het al dan niet hebben van Fuglsang, Cosnefroy, Matthews en SKA het verschil gaan maken

BrackenRidgeCycling

Hier moeten Pidc#ck, Fuglsang, Cosnefroy, Bettiol, Livyns en Capiot het voor mij doen.
We zullen het zien op Maandagochtend of het genoeg is om naar Roubaix te gaan.

ivo001

Ik heb Benoot, Laporte, Sénechal, Pidc#ck, Kwiatkowski, Bettiol, van Avermaet, Trentin, Clarke, Turgis voor de Amstel.

Nick Vermeulen

Ik moet het zondag hebben van
Senechal,pidc#ck,wellens,bettiol,allegaert,ska,b. Planckaert,greg van avermaet,trentin,turgis,

Denk en hoop dat het wel voldoende gaat zijn.

Veel succes iedereen(op 1iemand na dan) 😉

1 2 ... 12 ... 21 22

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.