Afvalkoers Klassiekers 2022

1 2 ... 19 20 21 22
BrackenRidgeCycling

Pogi and rota in de top 20. Hopefully genoeg om door te gaan

Ab Normaal

5 Italiaanse najaarskoersen gaan beslissen over welke twee teams de finale gaan rijden in Tours.

34 strijders zijn meer dan 7 maanden geleden begonnen aan dit avontuur en we zijn nog met 7 over.
4 onbeduidende koersjes in het land van de laars voordat we de koers van de vallende bladeren gaan betwisten.
Over het algemeen zijn deze 4 geen bonte stoet van topcoureurs die het startveld kleuren.
Een enkele topper. Sommige die een verloren seizoen goed willen maken, weer een die z'n goede vorm wil doortrekken, renners die nog wel wat kilometers voorbereiding richting het laatste monument kunnen gebruiken of zelfs een enkeling die hier specifiek naar toe piekt.

Maar het merendeel wat hier rijdt is toch subtop en middenmoot. Renners die allemaal in staat zijn maar tegelijkertijd ook hopeloos kunnen falen.

Dat maakt het voor ons spelers zo lastig kiezen. Wie wel, wie niet.
Dat hebben we vandaag (of eigenlijk gisteren) gezien.
Dat Pogacar zelfs als voorbereiding direct tot de toppers behoort hadden we allemaal wel door.
Maar verder bleek het toch een behoorlijke loterij.

Wie hadden dat in de smiezen? Juist, de mensen met een lage CQ.

Het is de doorgaans beroerde eendagsrenner Mas die iedereen zijn hielen laat zien, Pogey incluis.
Kijk de top 20 van de daguitslag door en je ziet stuk voor stuk prima renners waarvan je niet per se had verwacht dat ze hier zouden staan.

Dat betekent automatisch dat het close wordt bij ons.. Zeer close.
En dat bleek.

Vandaag winnen niet de mannen van de lange adem maar de mannen van de lange naam.
BRC en ZWBRGT winnen vandaag dankzij de man met de korte naam: Rota.
BRC wint op CQ en is na vandaag tevens de enige deelnemer nog aan dit spel die niet al een keer op de hotseat heeft gezeten.

De rest heeft slechts Tadej in de punten en eindigt ex aequo op de laatste plaats.
Het slachtoffer van deze ongelofelijke close call?
Juist, de man met het grootste gat in zijn CQ hand, Jori. Ludi neemt plaats op de hotseat en zal met weinig vertrouwen de Coppa Bernocchi ingaan.

Bedankt voor je deelname Jori, het was mij weer een genoegen en tot de volgende.

BrackenRidgeCycling 510 12.080
Zwartebroekengeletrui 510 13.537
SvenVDB 500 12.421
Ab Normaal 500 12.668
MensFaber 500 12.757
Ludi 500 13.052
Jori 500 13.901

Team Jori
VAN AERT Wout
MATTHEWS Michael
VAN AVERMAET Greg
TURGIS Anthony
HIGUITA GARCIA Sergio Andres
ALLEGAERT Piet
DEGENKOLB John
NAESEN Oliver
BETTIOL Alberto
ANDERSEN Søren Kragh
HERMANS Quinten
STANNARD Robert
THIJSSEN Gerben
BARBIER Rudy
DE LIE Arnaud
KEUKELEIRE Jens
POGACAR Tadej
EVENEPOEL Remco
GIRMAY HAILU Biniam
VANMARCKE Sep
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
CONSONNI Simone
AYUSO PESQUERA Juan
KAMP Alexander

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Vendrame, Livyns, Hermans and Moscon aan de start in Legnano.
We gaan het weer zien morgenochtend.

Bedankt voor de updates Ab

SvenVDB

Hier enkel Kron, maar zwbgtr volgens mij niets aan de start, wat dus al zekerheid is dat ik door ben op CQ?

Ab Normaal

Dat zou dan voor mij ook moeten gelden.
Ik heb Trentin en Hermans iig nog aan de start.

Ab Normaal

Zwartenroekengeletrui heeft sowieso de hoogste CQ waarde dus als hij echt niemand aan de start heeft is hij 100% het haasje.

Ab Normaal

Van der Poel rijdt geen wegwedstrijden meer. Ook een slechte wissel dus.
Opvallend dat al 3 van mijn wissels weggegooid zijn.

Dumoulin
Sagan
Van der Poel

Van de overige 5 was Pogacar een absolute must.

Blijven over:

Girmay
Cosnefroy
Demare
Bilbao

Benieuwd hoeveel van de 8 er nu echt goede wissels blijken te zijn.

Ab Normaal

De Coppa Bernocchi. Voor de sterke sprinters of toch voor de springveren?
Een koers die bij veel renners niet op de bucketlist staat.
Tot aan het tekenen van de startlijst vanochtend was het nog onduidelijk wie er op stonden.

Hoort deze koers dan thuis in de eindfase van de Afvalkoers? Eigenlijk een beetje een loterij dus, wie er aan het vertrek staan. Of kun je met wat uitzoekwerk van de afgelopen jaren en de reeds gereden programma's wel een goede inschatting maken wie hier starten?

Wie dat laatste in ieder geval niet kon was Zwartebroekengeletrui.
Geen enkele renner van hem prijkte vanochtend op de presentielijst. En als je dan ook nog de hoogste CQ score hebt, zorgt dat voor de minst spannende strijd ooit.
De uitslag stond al vast voordat er ook maar een meter gereden was.

SvenVDB vond dat fijn. Hierdoor hoefde hij "slechts" op de hotseat plaats te nemen.
Wel al voor de vierde (!) keer... Overleven is ook een vak.

Voor de statistieken wint Ludi in Legnano.

Ludi 440 13.052
Ab Normaal 320 12.668
MensFaber 320 12.757
BrackenRidgeCycling 190 12.080
SvenVDB 70 12.421
Zwartebroekengeletrui 0 13.537

Team Zwartebroekengeletrui
POGACAR Tadej
VAN AERT Wout
COSNEFROY Benoît
POLITT Nils
KRISTOFF Alexander
TEUNS Dylan
VANMARCKE Sep
CAPIOT Amaury
GUERREIRO Ruben Antonio Almeida
ANDERSEN Søren Kragh
BEULLENS Cédric
BOASSON HAGEN Edvald
SHEFFIELD Magnus
VADER Milan
MATTHEWS Michael
ROTA Lorenzo
GIRMAY HAILU Biniam
MOLLEMA Bauke
LOUVEL Matis
LEKNESSUND Andreas

Morgen finishen we alweer in Varese. Het gaat hard deze week en de rangen slinken zienderogen.

Persoonlijk hoop ik toch dat BRC of Sven er een keer uitvliegt. CQ score blijkt belangrijk. Al zie ik Sven juist als favoriet om morgen de race te winnen.

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Weer een ronde verder, morgen weer deftig ploegje aan de start.
MensFaber en ik doen het zonder Cosnefroy, baal wel dat ik hem eruit heb gedaan, maar wilde perse Matje in me team voor de Italiaanse koersen. Geen beste wissel.

mensFaber

Als ik het goed heb moet Quintin voor Cosnefroy eindigen of beide buiten de top20 finishen wil ik doorgaan naar de volgende ronde. 🫰🏻

SvenVDB

Ik had niet gedacht dat ik nog eens als favoriet ging aangeduid worden deze laatste koersen 😀

Je zal zien dat ik er dan net nu uitlig!

Al bij al toch al zeer tevreden om bij de laatste 5 te eindigen. Al maak ik mij zeker geen ilussies over eventuele eindwinst 😏

Ab Normaal

Dat ligt er aan Sven. Is er iemand die jij verwacht te verslaan in de finale?

SvenVDB

Ik kan in principe iedereen verslaan, behalve BRC op cq punten. Maar dat geluk zal heus niet blijven duren :)

SvenVDB

Hermans in de vlucht, ik weet niet of ik dit nu goed of slecht moet vinden. Dat is de renner die mij eruit kan kicken bij goed presteren.

Ab Normaal

Ik verwacht niet dat de vlucht stand houd, maar je weet het nooit.

mensFaber

Mmm, zou me verbazen als die groep het gaat redden.

Maillot à Pois

'@Ab
Ik vind niet direct een bron meer, maar ik meen me te herinneren dat Bilbao na Canada heeft aangegeven dat het seizoen erop zat voor hem - ondanks eerdere berichten over een focus op het Italiaanse najaar

Ab Normaal

'@Maillot
Dat zou ik dan volledig gemist hebben. Hij staat wel op de voorlopige startlijst van Lombardia.
Het was bij mij of Bilbao of Vlasov. Zou dus zuur zijn als Pello niet meer rijdt.

mensFaber

Voorsprong onder de 2min :-(

Ab Normaal

Pogi wint, Cosnefroy 5, Mollema 7.
Dan had ik het juist met Sven aan te wijzen als favoriet en wint hij.
Ludi en ik zijn veilig door Cosnefroy.

Dan gaat het tussen BRC en MensFaber. Aangezien de eerste de laagste CQ heeft betekent dat volgens mij einde oefening voor MensFaber omdat hij geen renner heeft in koers die BRC niet heeft.

Wordt wel knijpen zo op CQ waarde.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

En zo geschiedde.
Tot nu toe blijkt CQ waarde de belangrijkste factor in het Italiaanse najaar te zijn.
Gaan we dat in Piemonte overmorgen ook zo zien?

Ludi hoopt in ieder geval op een ander scenario, maar ook Piemonte is geen koers waar de grote kleppers van dromen.

Time will tell.

Vandaag valt het doek voor MensFaber. Weer een schil afgepeld van de CQ bol.

SvenVDB 1.020 12.421
Ab Normaal 860 12.668
Ludi 860 13.052
BrackenRidgeCycling 600 12.080
MensFaber 600 12.757

Team MensFaber
VAN AERT Wout
TRENTIN Matteo
VAN AVERMAET Greg
KRISTOFF Alexander
HOFSTETTER Hugo
ALLEGAERT Piet
NAESEN Oliver
BETTIOL Alberto
DE LIE Arnaud
POGACAR Tadej
GIRMAY HAILU Biniam
AYUSO PESQUERA Juan
WEEMAES Sasha
VAN DER POEL Mathieu
ALBANESE Vincenzo
HERMANS Quinten
HOOLE Daan

BrackenRidgeCycling

Nou ab, nu heb ik er ook op gezeten. De hotseat

Ab Normaal

Lekker he, warme billen.
Altijd nog beter dan heet onder de voeten. Dat worst het bij mij.

Ab Normaal

Inderdaad geen Bilbao. Gdvdgv. Had ik Vlasov maar laten staan. Dat kon wel eens een dure worden.

mensFaber

Echt heel jammer dit. Wel verwacht gezien de startlijst en de renners in de overgebleven teams.
Wist niet zo goed wat ik met de Italiaanse koersen aan moest en mede daardoor voor een lage CQ waarde gegaan. Blijken er deelnemers te zijn met een nog lagere CQ waarde en een nog beter uitgebalanceerd team. Daar is voor mij dus nog wat te winnen bij de volgende edities (als ik kan deelnemen).

Gezien de resultaten uit het verleden gegaan voor (joker) Albanese. Dat bleek dus een miskoop.
Zelfde geldt voor Matje, al hadden daar meer deelnemers last van.
Cosnefroy nooit overwogen. Blunder.

Kan leven met het resultaat. Ben erg content dat ik het zolang heb volgehouden tussen al die kenners van het Wielerflits forum.
Dank @Ab voor de organisatie en de vele geschiedenislessen tijdens deze aflevering van de afvalkoers.

Ook wil ik mede deelnemer @zeewolde van harte bedanken.
Hij was mijn klankboard tijdens de 2 wisselmomenten en heeft me voorzien van de nodige adviezen.
Mede door hem ben ik zover gekomen.

Ik wilde @Ab nog als een soort van feedback meegeven dat ik deze editie, met die "onbekende" Italiaanse koersen, erg leuk vond. Zorgt ervoor dat je nog meer moet puzzelen. Neem ik de gok om een Italiaan hiervoor op te nemen, ga ik proberen te overleven met een lage CQ. Leuk om hierover te moeten nadenken.
Wat mij betreft een blijvertje.

Als laatste wil ik de overgebleven deelnemers heel veel succes wensen!!

1 2 ... 19 20 21 22

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.