Fan Flandrien - Omloop het Nieuwsblad 1/12

« 1 2
Arry1338

Het is weer bijna zover! Het Vlaamse voorjaar kan beginnen, en dat doen we uiteraard met de Omloop het Nieuwsblad op 26 februari. Daarmee begint ook meteen de derde editie van het Fan Flandrien spel op het forum van Wielerflits! Vorig jaar was de Omloop de moeilijkst te voorspellen wedstrijd van het seizoen met een gemiddelde van 176 punten behaald door de deelnemers. Zien we dit jaar weer een verrassende uitslag of zullen we meer van de toppers vooraan zien dit keer? Voor meer speluitleg, lees vooral even verder hier onder!

Opzet van het spel
Meedoen aan het spel is eenvoudig.
Stuur mij de top 15 (+ eventueel 5 reserves) die jij verwacht in een mail uiterlijk op de avond vóór de start van de wedstrijd voor 23:59 naar ‘arrywielerflits[at]gmail.com’.

Startlijst
https://www.procyclingstats.com/race/omloop-het-nieuwsblad/2022/result/startlist/startlist

Doel
Het doel van het spel is om zo min mogelijk punten te verzamelen.
Na de race krijg je punten voor de afstand dat jouw renners zijn geëindigd van de plek die jij hebt voorspeld, waarbij je per renner maximaal 15 punten kunt krijgen. Op deze manier kun je in het slechtste geval (15 x 15 punten) 225 punten krijgen, en in het beste geval (bij exact de juiste top 15) 0 punten.

Voorbeeld
Verwacht je bijvoorbeeld Zdenek Stybar op 1, maar wordt hij 5e, dan krijg je voor hem 4 punten. Dit geldt ook andersom; voorspel jij Stybar op plek 10 maar wordt hij 6e, dan krijg je ook 4 punten. Wanneer je renner méér dan 15 plekken verwijderd is van je voorspelling (of wanneer hij niet finisht) krijg je voor hem de maximale 15 punten.

Spelregels
Iedere deelnemer mag tot aan 5 reserve renners toevoegen aan de top 15. Dit kan simpelweg worden gedaan door het sturen van een top 20. Dus wanneer jou renner op plek 2 niet start, wordt de nummer 3 de nieuwe nummer 2, en zo verder tot je eerste reserve (nr 16) jouw nummer 15 wordt. Hierbij vallen de onderste renners weg als de renners erboven gewoon van start gaan bij het starten van de wedstrijd.

Graag minimaal de eerste letter van de voornaam met een volledige achternaam vermelden in combinatie met een cijfer ervoor.

Voorbeeld
1. P. Sagan
2. M. v/d Poel

* Wanneer je niet aan de 15 renners komt aan het begin van de wedstrijd krijg je voor elke renner die je tekort komt de volledige 15 punten toegekend.

* Indien je per ongeluk een renner twee keer hebt toegevoegd aan je lijst, dan telt zijn hoogste positie en schuiven alle renners lager dan de tweede keuze een plekje op naar boven.

* Bij een gelijke stand wint de speler met de meeste renners op de juiste positie. Dit is enkel relevant wanneer het om een van de drie podiumplekken gaat. Indien beide spelers hetzelfde aantal renners precies juist heeft, wint de speler met de meeste renners op één plek van de juiste positie. Deze vergelijking blijft gemaakt worden totdat er een verschil is tussen de spelers met dezelfde score.

Iedereen kan ten aller tijde aan alle individuele spellen mee doen, ongeacht of je al in eerdere spellen hebt meegespeeld of nog wilt meespelen.

Klassement
Het klassement is een optelsom van de behaalde punten. Om deel te nemen aan het klassement mag je over het seizoen niet méér dan twee wedstrijden missen. De twee slechtste resultaten (of dus gemiste wedstrijden) tellen voor het klassement niet mee.

Kalender – Fan Flandrien 2022
1. 26/02 Omloop het Nieuwsblad
2. 05/03 Strade Bianche
3. 19/03 Milaan-San Remo
4. 25/03 E3 Saxo Bank Classic
5. 27/03 Gent-Wevelgem
6. 30/03 Dwars door Vlaanderen
7. 03/04 Ronde van Vlaanderen
8. 10/04 Amstel Gold Race
9. 17/04 Parijs Roubaix
10. 20/04 Waalse Pijl
11. 24/04 Luik-Bastenaken-Luik
12. 01/05 Eschborn-Frankfurt

King Kelly

Ingezonden vanwege vakantie iets eerder. Succes met de organisatie, mooi dat je dit regelt!

Arry1338

Nog 3 dagen en een paar uur om je top 20 te formeren en op te sturen!

BrackenRidgeCycling

Team verstuurd, bedankt voor de organisatie

jefgodfather

ook mijn selectie is verstuurd

arviidd

Ook hier mijn top 15 gestuurd.

Laatst gewijzigd
Bonorrie

Team Bonorrie aangemeld.

Arry1338

Let op! Nog tot vanavond 23:59 om je team op te sturen!

Laatst gewijzigd
Arry1338

Vanwege het momenteel nog beperkte aantal deelnemers besluit ik bij deze om de deadline EENMALIG te verschuiven naar morgenochtend 11:00!

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Team ingestuurd!

PietjeVH

Ik heb gisteren ook nog mijn team ingestuurd

Arry1338

Ik zie je team niet PietjeVH, misschien kan ik die later vanmiddag (waarschijnlijk na de wedstrijd) nog toevoegen.
Zou je hem nog eens kunnen mailen? Of ben je André? - dat is namelijk een team waarbij geen forumnaam is vermeld.

Verder spelen we (als Pietje zijn team nog moet worden toegevoegd) dit spel met 20 spelers.
De keuzes zijn verspreid over 46 verschillende renners, het gezamenlijk team is als volgt:

Gezamenlijk Team:
1. van Aert
2. Senechal
3. Colbrelli
4. Pidcock
5. Stuyven
6. Turgis
7. Trentin
8. Asgreen
9. Lampaert
10. van Avermaet
11. Coquard
12. Hayter
13. Aranburu
14. Dewulf
15. Kristoff

Gujanator

Genoeg kansen voor mij om flink te scoren! Of om dik laatste te worden :p

Arry1338

Ik ben vandaag/vanavond bij mijn ouders dus het is even wachten op de verwerking!

BlingSagan

Je mag hem ook wel overslaan hoor !

Arry1338

De winnaar van het eerste spel van deze jaargang is Arviidd vóór Jefgodfather en Sjonge Jonge!
Hij pakte enkel met Petit, Cortina, Benoot, Turgis en Lampaert de volle 15 punten en wist met zijn keuzes (en plaatsing) van onder meer Mohoric en Aranburu het verschil te maken, al was het nauw. Gefeliciteerd!

Zijn voorspelling was als volgt:

Team van Arviidd
1. Sonny Colbrelli (1p)
2. Wout van Aert (1p)
3. Jasper Stuyven (7p)
4. Florian Senechal (5p)
5. Anthony Turgis (15p)
6. Yves Lampaert (15p)
7. Greg van Avermaet (4p)
8. Tiesj Benoot (15p)
9. Matteo Trentin (2p)
10. Thomas Pidcock (8p)
11. Ivan Garcia Cortina (15p)
12. Alex Aranburu (1p)
13. Matej Mohoric (4p)
14. Nils Politt (13p)
15. Adrien Petit (15p)

Uiteraard is de uitslag van de eerste wedstrijd ook meteen het klassement voor de volgende. Nieuwe deelnemers kunnen nog slechts één andere wedstrijd missen. Na de Strade Bianche is de laatste kans om mee te dingen in het klassement en dan zal ik ook het eerste schrapresultaat invoeren bij de uitslag van de E3 prijs (4e wedstrijd), en het tweede schrapresultaat bij de uitslag van Gent-Wevelgem (5e wedstrijd). Vanaf dan tellen je twee slechtste (of gemiste) wedstrijden dus niet mee.

Uitslag
1. (121) - Arviidd
2. (123) - Jefgodfather
3. (123) - Sjonge Jonge
4. (124) - Gujanator
5. (130) - Kokkie1975
6. (132) - SvenVDB
6. (132) - NickV
8. (133) - Gezamenlijk Team
9. (134) - Jappe666
10. (143) - King Kelly
11. (144) - Bastaix
12. (145) - Bonorrie
13. (147) - Sep0r
14. (148) - Sjaspatat
15. (150) - Pier Tol
16. (151) - Arry1338
16. (151) - Zwartebroekengeletrui
18. (155) - Maillot a Pois
19. (157) - BrackenRidgeCycling
19. (157) - Pacino
19. (157) - PietjeVH
22. (168) - Mithrandir
23. (189) - BlingSagan

Laatst gewijzigd
jefgodfather

dit is een goed begin van het seizoen. Hopelijk kunnen we zo verder blijven presteren

Maillot à Pois

André is BrackenRidgeCycling, vermoed ik.

Verder niet bepaald goed begonnen, we zullen hier maar een schrapresultaatje van proberen te maken

sjaspatat

Arry mijn ploeg niet gekregen ? gisteren verstuurd rond 21u06

sjaspatat

Van: Sandra Hinninck
Verzonden: vrijdag 25 februari 2022 21:06
Aan: [email protected]
Onderwerp: flan flandrien omloop sjaspatat

1. Wout Van Aert
2. Sonny Colbrelli
3. Thomas Pidcock
4. Florian Senechal
5. Alexander Kristoff
6. Jasper Stuyven
7. Yves Lampaert
8. Bryan Coquard
9. Gianni Moscon
10. Matteo Trentin
11. Amaury Capiot
12. Sep Van Marcke
13. Kasper Asgreen
14. Ethan Hayter
15. Anthony Turgis

Reserves
16. Oliver Naesen
17. Nils Eekhoff
18. Stan Dewulf
19. Matej Mohoric
20. Tim Wellens

Sjonge Jonge

Ik heb mijn ploeg gisteravond ook opgestuurd om 20:33, maar sta ook niet in de stand?

BrackenRidgeCycling

Arry ik Ben Andre, dacht dat ik mijn forumnaam er bij had gezet, maybe not.
Schrap deze maar, moet er nog even in komen

Arry1338

Ik zie dat de teams van PietjeVH, Sjaspatat en Sjonge Jonge inderdaad in mijn Spamfolder zijn beland!
Morgen zal ik de tijd nemen om de teams alsnog in te voeren en in de uitslag hierboven te verwerken. Excuses!

Sjonge Jonge

Geen probleem Martijn, sowieso al super dat je het organiseert.

sjaspatat

no worries Arry !

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.