Ronde van Vlaanderen bezoeken

tempo789

Dag Wielervolgers,

Het weekend van 1-3 april vertoef ik met een paar vrienden in Antwerpen. We willen de Ronde graag van dichtbij bekijken op bijvoorbeeld de Oude Kwaremont. Ik kan echter weinig informatie vinden over het bezoeken van de koers. Is het überhaupt mogelijk om daar te kijken of zit het vol met VIP tenten? Is er ergens parkeergelegenheid georganiseerd? Kun je daar überhaupt in de buurt komen met een auto? Hoe vroeg moet je daar zijn om een plekje te bemachtigen?

Ook over de start en ploegenpresentatie kan ik maar weinig vinden. Wat is er op zaterdag bijvoorbeeld al te beleven in de stad?

Jullie horen het al, tips om de koers van dichtbij te bekijken zijn hartstikke welkom.

Groet,
Robert

Rad

Er staan inderdaad wel vip tenten op de kwaremont, maar je kunt er prima staan. Op de top is een groot scherm aanwezig waar je (tussen de passages door) kunt kijken. wij staan vaak redelijk onderaan de kwaremont en parkeren dan ongeveer 1 km eerder. Parkeren wordt wel aangegeven met borden als je vanuit het noorden komt dacht ik (wij parkeren al jaren op dezelfde plek)

M@thijs

Om hier even op in te haken, is er iemand die weet of de wegen in die regio zijn afgesloten in de dagen voorafgaand aan de ronde. Of waar hierover informatie te vinden is?

Lalsacien

'@Mathijs op zaterdag is er de RvV voor wielertoeristen. Dan is het druk op het parcours.

jacobz

Ik had eigenlijk een zelfde soort vraag, vond het erg lastig om iets over te vinden.
Wij zijn van plan om die zaterdag dan naar Gent te gaan voor een overnachting, aangezien er bij oudenaarde in de buurt niet echt hotels zijn ofzo.
En dan willen we die zondagochtend met de auto naar de oude kwaremont/paterberg. Maar je kan daar die zondag dus wel gewoon in de buurt komen met de auto? En dat is verder goed aangegeven enzo?

nasibal

Hou er rekening mee dat op zaterdag en zondag veel plekken met de auto niet goed, of zelfs helemaal niet bereikbaar zijn. Met name alles rond Oudenaerde en Geraardsbergen. Met alle drukte en afgezette wegen is vertrouwen op de navigatie ook niet altijd goed mogelijk.
Houd er ook rekening mee dat het België is. De laatste keer dat ik daar iets goed aangegeven heb zien staan was het officieel nog Spanje 😉😉 (klein grapje, maar wel degelijk een kern van waarheid)

Geen van dit alles hoeft een probleem te zijn, zolang je er op voorbereid en enigzins flexibel bent. Heb je de tijd en maakt het je niet heel specifiek uit waar je staat dan is het echt prima te doen.

Zelf reed ik vaak de tourtocht op zaterdag, overnachtte ergens in de buurt en reed dan op zondag met de fiets naar een punt langs het parcours. Dat werkt echt ideaal. Wil je specifiek op een "mooi punt" zul je echter wel bij tijds moeten zijn.

Laatst gewijzigd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.