Nachtdienst Tourspel 2022
De 21e editie van dit spel. De naam ‘Nachtdienst’ verwijst naar de ontstaansgeschiedenis, maar heeft tegenwoordig geen betekenis meer. Iedereen is welkom om mee te doen. Een toenemend aantal deelnemers is afkomstig van Wielerflits.
Het spel onderscheidt zich van de meeste andere spellen door de ‘bonusrenners’. D.w.z. weinig gekozen renners leveren dubbele punten op. Verder heeft het spel leuke graphics.
Je kunt je nu alvast aanmelden met een willekeurig team voor weergave in de startopstelling van het peloton, en wanneer de definitieve rennerslijst van dit jaar bekend is, je team opnieuw invullen.
https://www.youtour.nl/
Op Twitter:
https://twitter.com/esimsnl/status/1536794904961200131
Off-topic, maar topics die erover gaan zijn ondertussen gesloten. Ik hoop dat Wielerflits zijn belofte van twee maanden geleden nog nakomt om "binnenkort" iets te doen aan de popup-banners onderaan de pagina.
PCS mist nog één renner bij EF Eduction-EasyPost.
Deelnameformulier spel is voor 95% bevestigd.
Alle teams hebben hun selectie bekend gemaakt, maar de startlijst is nog niet definitief. Je kunt je team alvast selecteren en eventueel later nog veranderen (opnieuw invullen), of wachten op de definitieve lijst.
Rond 12.26 uur stond de officiële startlijst van de Tour de France 2022 online. Je kunt dus nu je definitieve team insturen voor het Nachtdienst Tourspel.
Er zijn een paar deelnemers (waaronder Arviidd, Bastaix en kokkie1975) die sowieso nog even Bryan Coquard moeten vervangen.
Nee, je kijkt er niet overheen Jappe. De website werkt tot nu toe niet met inloggen. De belangrijkste reden is dat niet iedereen dat wil, en het me daarom deelnemers zou kosten. Ik heb je vorige inzending naar je gemaild, maar je kunt ook zelf iedere inzending naar jezelf mailen. Die optie verschijnt nadat je op verzenden hebt geklikt. Na het begin van het spel staan wel alle teams op de website, maar daar heb je nu niks aan.
Ik zie nu pas dat de proloog begint om 16.00 uur, dus dat is de deadline voor het spel. Het aantal deelnemers is nu 42 en het zou mooi zijn voor de bonusrennergrens als er nog een bij komt. Want 43/5 =8,6, afgerond 9.
Stipjes zijn bonusrenners inderdaad. Die gemiddelde leeftijd van je team was me ook al opgevallen: 24,5 jaar. Die van de nummer 2 in het spel is 27,3, het gemiddelde in het spel is 28,6, en de gemiddelde renner in het peloton van de (echte) Tour is 29,7 jaar. Jammer van Roglic (32,7), anders was je gemiddelde 24,0 geweest.
Overigens zou je de witte trui moeten toekennen op basis van de prestaties (punten) van jonge renners, maar dat zou een extra klassement betekenen, en dat vind ik net iets teveel van het goede.
Hier ook nog even de eindstand (top 10) van het Nachtdienst Tourspel 2022. Gefeliciteerd Karel Bosman!
1. Karel Bosman 805
2. Rahim Vlasblom 787
3. De Das 767
4. Francis Stalpers 754
5. Maurice Garin 747
6. kokkie1975 745
7. Mats17 741
8. Yannick 741
9. Gijs 738
10. Stoel 731
https://www.youtour.nl/
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.