Nieuwe fietscomputer

yoeri

Beste wielerliefhebbers en fanatieke hobbyfietsers,

Ik wil graag voor op mijn racefiets een goede fietscomputer aanschaffen. Waardoor het leuker wordt om in mijn eentje op pad te gaan en ik meer inzicht krijg in mijn resultaten en makkelijker routes kan rijden. Ook lijkt het me erg tof om hiermee zo nu en dan de bergen op te zoeken en kan dit me helpen bij het indelen van een beklimming (dit heb ik nog niet eerder gedaan). Heb mijn fiets pas een paar maandjes overigens, maar ik merk dat ik het lastig vind om zonder fietscomputer in mijn eentje op pad te gaan omdat ik het inzicht mis om het leuk te maken voor mezelf.

Nu twijfel ik over de Bryton rider S500 en de Garmin edge 830, ik heb me al veel ingelezen over de verschillende modellen die op de markt zijn. Toch zou ik graag nog wat informatie willen van hobbyfietsers die één van deze modellen gebruiken en mij kunnen helpen de juiste keuze tussen de twee te maken. Het grootste verschil is voor mij; de verrassingsroute en gebruik van de smartphone wat nadelen zijn bij de Bryton. Verder weet ik dus weinig van het daadwerkelijke gebruiksgemak en de accuraatheid van gegevens.

Wie kan mij hierbij helpen?

yoeri

Verder kijk ik nu ook naar de Bryton Rider S800. Waar je zover ik kan zien niet je smartphone bij nodig hebt om te navigeren. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze fietscomputers en mij hierin van advies kunnen voorzien?

Atapumafanclub

Youri,

Ik heb sinds een jaar de door jou genoemde Garmin edge 830.
Navigatie werkt prettig, ik bouw de routes in Strava en kan ze dan makkelijk inlezen. Beter dan met Komoot.

Livesegmenten werkt ook fiin. Zo kan je bergop goed volgen hoever je beklimming vordert. Harstlag, snelheid, tijd, afstand: alles wordt gemonitord.

Ik moest enkel wennen aan het gebrek aan touchscreen. Kan wel maar dan betaal je de duurdere Garmin. Eigenlijk werkt het zonder ook prima.

Synchronisatie naar mobiel gaat snel.

Kortom, ik ben zeer content.

sejalsmith

In my view, I am using Garmin edge 830. It is best to purchase. When you utilize auto-pause, it will function much more consistently and you'll obtain more precise distance and speed measurements. It's much more crucial if you mountain cycle over rough terrain and through forested areas.

yoeri

'@atapumafanclub; Thanks voor je reactie. Over bergop gesproken, je hebt toch ook die climbpro-functie die de gehele indeling van de klim laat zien en live meeloopt, zodat je hem beter kunt indelen. Bedoel je dat? Voor die Strava Live segmenten moet je denk ik een betaald lidmaatschap van Strava hebben of niet?

Ik heb op internet overal juist gelezen dat de edge 830 touchscreen heeft en de 530 niet, heb je niet de 530 dan aangezien hij geen touchscreen heeft? Of bedoel je dat het scherm niet groot genoeg is om fijn met touchscreen te bedienen?

@sejalsmith; Thank you for your reply. The Bryton Rider S800 doens't have the opportunity to auto-pause under a given km/h? I have to agree that in The Netherlands that is crucial, because you have so many traffic stops along the way, which really fuck up your stats otherwise.

Laatst gewijzigd
hjtimmer

De 820 heeft touchscreen maar daar hoor ik niet zulke goede verhalen over. Check de site dan dcrainmaker voor reiews.

Pizzi

Heb zelfs sinds een tijdje een 530. Is inderdaad zonder touch screen en dat was even wennen, want hiervoor had ik een 820). Bevalt goed. De touch screen van de 820 beviel wel aardig, behalve als het scherm nat was en/of het regende en als je wilde scrollen op de kaart, dat ging echt voor geen meter. Maar goed, 820 is overjarig tot en met, dus dat is sowieso niet echt een goede optie om nu te kopen.

yoeri

Thanks nog voor de reacties! Heb uiteindelijk de edge 830 performance bundel besteld. Nog niet opengemaakt. Maar zie nu ineens dat je voor onder de 400 euro(!!) de edge 1030 Plus bundel kunt bestellen, goedkoper dan die van de edge 830. Toch even aan het twijfelen om die daar te bestellen. Mochten er meer mensen nog 1 zoeken:

https://www.bever.nl/p/garmin-edge-1030-plus-bundel-fietscomputer-NCABE00001.html?colour=4168&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=surfaces&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=BVR-PERF-ONG-PR-PLA-NB-SALE-PMAX&gclid=Cj0KCQjwxveXBhDDARIsAI0Q0x28nacxc_ZAZXpndt3ZWK5W0GiMjEi5S1GcAAawlq18r87DhsSbz6waApEYEALw_wcB

Pereiro Sio

Voor wie later ook nog tussen merken twijfelt...:
Vorig jaar een Bryton 420 gekocht, slechtste aankoop aller tijden.
Weinig mis met de compu zelf, maar de Bryton-app is echt dra-ma-tisch.
Check even de app ratings bij google/apple voor je iets koopt, had ik ook moeten doen... ;)

wintercurrants

Nogmaals, ik waardeer jullie antwoorden! Ik heb uiteindelijk de Edge 830 Performance Bundle gekocht. nog niet geopend. Het drong echter net tot me door dat het Edge 1030 Plus-pakket voor nog geen 400 euro (!!) te bestellen is, wat goedkoper is dan de Edge 830. basket random

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.