Stopwatch Spel Vuelta 2022

Fins Els Collons

De laatste grote wielerronde van het jaar komt eraan. Keuzestress vanwege het budget voor de toprenners, het er niet uitkomen met de CQ rankings. bankpunten en uitvallers tijdens de ronde... Gaat Evenepoel het waarmaken? Gaat Kelderman babysitten op Hindley? Allemaal niet van toepassing. Gewoon lekker de koers kijken en afwachten wat de eindtijd van de etappewinnaar wordt!

Het spel:

Heel eenvoudig! Je voorspelt het gemiddelde (km/h) van de winnaar van iedere etappe (Avg. Speed Winner in PCS). Hoe dichter je voorspelling bij het werkelijk gereden gemiddelde zit, hoe meer punten je scoort per etappe.
En kopmannen? Nee, maar wel twee jokers. Zet je jokers in bij twee etappes waarvan je denkt de scherpste voorspelling te hebben. Het levert je die etappe dubbele punten op.

De puntenverdeling per etappe:

< 1% afwijking naar boven of beneden van het racegemiddelde = 1000 punten
Tussen 1 en 2% afwijking = 820 punten
Tussen 2 en 3% afwijking = 700 punten
Tussen 3 en 4% afwijking = 600 punten
Tussen 4 en 5% afwijking = 510 punten
Tussen 5 en 6% afwijking = 450 punten
Tussen 6 en 7% afwijking = 350 punten
Tussen 7 en 8% afwijking = 280 punten
Tussen 8 en 9% afwijking = 220 punten
Tussen 9 en 10% afwijking = 170 punten
Tussen 10 en 11% afwijking = 130 punten
Tussen 11 en 12% afwijking = 100 punten
Tussen 12 en 13% afwijking = 75 punten
Tussen 13 en 14% afwijking = 60 punten
Tussen 14 en 15% afwijking = 50 punten
>15% afwijking OTL = 0 punten

Rekenvoorbeeld:

Tijdens etappe 1 voorspel je 55,5 km/h , terwijl het werkelijk verreden gemiddelde 56,5 km/h is. Je zit er dan 1,8% naast en het levert je 820 punten op. Indien de joker ingezet wordt, dan zal dit in totaal 820x2=1640 punten zijn.

Voorspelling inleveren:

Je voorspelling kan ingeleverd worden door mij een mail te sturen naar [email protected] . Vermeld dan als onderwerp: Stopwatch Spel Vuelta 2022 en je nickname van Wielerflits.

De deadline voor het inleveren van je voorspelling is tot vrijdag 19 augustus 2022 10:00.
Wil je je voorspelling wijzigen? Dat mag tot aan de deadline. Graag dan een mail sturen met de nieuwe voorspelling. De laatste voorspelling is leidend. Ieder voor zich is verantwoordelijk voor het correct aanleveren van de voorspelling.

Voorbeeld aanleveren voorspelling:

Team Stopwatch
Etappe 1 = 58,6
Etappe 2 = 44,3
Etappe 3= 45,6
...
Etappe 21= 44,1
Joker etappes 6 & 12

Alvast veel succes en ga op zoek naar die wandel- of waaieretappes waar verrassende gemiddeldes zullen zijn!

corriol de oriol

Leuk. Doe mee. Ff routeboek erbij pakken.

Fins Els Collons

Top!

impolitepiglet

De wedstrijd was geweldig!

Laatst gewijzigd
Nijmos

Hoe bereken je het verschil? Dat kan op 2 manieren namelijk.
Voorbeeld:
Ik voorspel 50 per uur
Daadwerkelijke snelheid is 45 per uur.

Rekenoptie a: daadwerkelijke snelheid is 90% van de voorspelde snelheid. Dus je zit er 10% naast. Of voorspelde snelheid is 111% van daadwerkelijke snelheid dus je zit er 11% naast.

Xander24

Hoi Fins, lijkt me leuk om mee te doen maar om alles voor vrijdag 18de (of is het zaterdag 19de haha) komt me wat te vroeg. Kan de deadline mbt inleveren wat ruimer worden? Bijvoorbeeld aankomende woensdag? Ik hoor zie het wel, groeten Xander

Sjonge Jonge

Xander, ik zou even kijken wanneer dit topic is gestart...

pirazzi

Dit spel ging blijkbaar niet door vorig jaar.

Fins Els Collons

'@ pirazzi, sjonge jonge, xander24.
Inderdaad van vorig jaar. Echter te weinig animo.
Maar lijkt me wel leuk om het format even af te stoffen. Kwestie van nieuw topic aanmaken. Al zij het met een selecte groep een eerste keer. Ben namelijk benieuwd naar de potentiële inzendingen.
@ nijmos, inderdaad zit er wat verschil in de rekenwijze. Bedoeling is absolute waarde (1- hoogte/laagste ).
De ene dag zit je er boven , andere dag eronder , dus gemiddeld geen voor of nadeel.

Xander24

Haha, geweldig, ik zie het nu pas, ik snapte het al niet, nou ja, lijkt me een prima spel, en mogelijk iets voor 2024, veel plezier allemaal met de Vuelta

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.