Tourzomer.nl's Vuelta Spel 2022

Dirk

Hi allen,

We zijn weer terug met nieuwe regels, wie doet er weer mee?
https://www.tourzomer.nl/nl/vuelta-2022/pool/wielerflits

Tot snel!

Ecko

Ik ben er weer bij! BetermetHayter viel in de Tour uiteraard tegen, nu moet ik het waarmaken.

Wat zijn dan de nieuwe regels? Ik was het wel eens met de kritiek tijdens de Tour dat de kopmanfactor en de extra punten voor de dagelijkse AK-leider te zwaar wegen. Is dat nu gewijzigd? Het lijkt me nog hetzelfde maar mijn geheugen is niet altijd te vertrouwen.

Foutje in de spelregels: punt 4: 'De ploeg van de eerste "week" scoort alleen punten in de etappes tot de eerste rustdag'. Dat zal tot de tweede rustdag zijn? Idem zelfde foutje bij de andere weken en bijbehorende rustdagen (er zijn immers drie rustdagen). En bij punt 8 bedoel je 'Vuelta' ipv 'Tour de France' ;)

Verder een erg leuk spel wegens het vooruitdenken over de tactiek, welk accent leg je in welke week, wanneer stel je de grote namen op, wie neem je als kopman? ¡Vamos!

Poeksel

Belangrijkste wijziging: "Bij de etappe uitslagen worden de punten van de kopman verdubbeld. " (dus niet meer ook voor truipunten).

Over truipunten gesproken:

"12. Na de laatste etappe worden er geen dagpunten toegekend aan de gele, groene, bolletjes- en witte trui. Wel worden dan de punten voor de eindstanden bij de truien toegekend;"

Huh, wat?

pirazzi

Dat is waarschijnlijk een kopie van een regel een paar jaar geleden.

Dirk

Ja, regel 12 had er niet mogen staan en is inderdaad van de eerste editie, ik heb daar nu een fix voor uitgerold! Daarnaast heb ik direct regel 8 aangepast en Tour de France vervangen voor ronde.

Zullen we de eerste semi rustdag / reisdag niet meerekenen :-P?

Hebben jullie week 1 al compleet, ik heb nog geen idee...

Dirk

Heeft iedereen zich al ingeschreven?

SvenVDB

Wat een slecht team heb ik gemaakt seg, zwakke prestatie al zeg ik het zelf. Enkel Bennett doet het goed eigenlijk.

Goed tot degelijk: Ackermann, Bennett en Merlier
Tegenvallers: Valverde, Higuita, Alaphilippe, Thijssen en Woods

Op naar periode 2!

John Berger

'@SvenVDB: zeer herkenbaar nog nooit zo'n slechte 1e week gehad met vergelijkbare slechte scorende renners (Alaphilippe, Woods, Valverde en Higuita). Ook Hayter valt tot nu toe tegen. Alleen mijn kopman Pedersen scoort volgens verwachting. Sam Bennett heb ik klaar staan voor week 2. Ondanks het slecht scoren van mijn team kijk ik met veel plezier naar de etappes. Vandaag verwacht ik een groot slachtveld en gaan er wat toppers afvallen voor het podium.

Laatst gewijzigd
Dirk

Nou, wellicht heb ik punten gescoord in week 1, maar heb ook t idee dat ik renners heb verspeeld… morgen gaan we weer verder!

ivo001

Slecht begin van de 2e week. Sam Bennett voor niets erin. Di epunten had ik de eerste week beter kunnen hebben

pirazzi

Redelijk goed begin van de tweede week, gestegen van 20 naar 9 in de stand.
Bennett en Hayter al in de eerste week gebruikt. Thymen Arensman en Samuele Battistella in de tweede week nog geen punten, dat komt misschien nog.

Dirk

Heb trouwens het idee dat de puntentelling beter gaat, jullie?

pirazzi

Ja, dat idee heb ik ook wel.

Rije Rudy

Ik ben ook wel fan van de nieuwe puntentelling, je krijgt toch iets meer variatie in de keuzes zo. Voorlopig op een 1e plaats, maar wel al veel kleppers gebruikt in de eerste 2 weken. Benieuwd wat het nog geeft in de 3e week, spannend!

ivo001

Ik vind de kopman voor de 3e week een lastige. Heb een paar mooie opties al opgebruikt.

pirazzi

Ik zou een sprinter als kopman kiezen voor de derde week omdat er waarschijnlijk nog twee massasprints komen: etappe 16 en 21. Bij de andere etappes kan het ook voor de vluchters zijn.

Laatst gewijzigd
Dirk

Zou het trouwens nog leuk zijn om per etappe een winnaar aan te wijzen?

pirazzi

Dat vergeet ik al vaak bij ploegleider.nl dus voor mij hoeft dat niet.

Poeksel

Van mij ook niet.

pirazzi

Bedankt Dirk en gefeliciteerd Mancebo met de eerste plaats!

Dirk

Dat was het weer voor deze zomer, jullie ook bedankt en tot volgend jaar.

PS. Ik behoud het huidige format en wij gaan daar mee verder.

Rije Rudy

Bedankt Dirk! Ik ben wel tevreden met het huidige format ook, een etappewinnaar aanduiden hoeft voor mij ook niet, zit al deels in het spel vind ik. Tot de volgende editie!

SvenVDB

Na een miserabele eerste week, heb ik toch nog 2 sterke weken gehad en ben ik nog opgeklommen naar plaats 11. Net niet voldoende om Pirazzi in te halen in de Wielerflits sub league :)

Tot volgend jaar!

Mancebo

Dank je wel.
Leuk spel.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.