Wielerkoorts!

« 1 2
Wielerkoorts

Als speler van diverse Wielerspellen heb ik graag alle informatie op 1 plek. Daarom is het idee ontstaan een website te maken dat dient als portaal naar allerlei informatie over wielrennen die belangrijk kan zijn. De site zal zelf geen content generereren maar links bevatten naar sites van
Nieuws
Spellen
Uitslagen en statistieken
Teams
Wedstrijdorganisaties
Overig

Ook bevat de site een chatfunctie waar je mee kunt praten over wielrennen en spellen. Bij ieder onderwerp wordt ook een Twitter feed geplaatst met tweets over dat onderwerp.

Graag ontvang ik tips wat jij graag zou willen zien op een dergelijke site. Bij voorbaat dank!

Arry1338

Heb ook al vaak over zoiets nagedacht maar ben zelf niet in staat het te maken. Zou fijn zijn als er een overzichtelijk forum bij zou zitten ^^

SvenVDB

De belangrijkste wielernieuws websites uit andere landen. Links naar websites met voorbeschouwingen.

Mithrandir

Ik zou graag een lijst geblesseerden zien met oorzaak en prognose voor genezing.

VincentK

Als je er wat moois van maakt, staat de pagina binnen de kortste keren bij mijn favorieten.

Een blokje met links naar voorbeschouwingen en odds (voor aankomende koersen), zou ik graag zien.

Wielerkoorts

Bedankt voor de reacties,
@Arry wat bedoel je met een overzichtelijk forum? Vind je dit Wielerflitsforum niet overzichtelijk genoeg? Ik zal de mogelijkheid bekijken al heeft dat geen prioriteit. Overigens zijn er voldoende open source forum templates beschikbaar dus implanteren zou geen probleem mogen zijn.

Wielerkoorts

'@SvenVDB Goed punt het is bij de nieuwsaanbieders makkelijk aan te geven welke sites ook voorbeschouwingen doen.

Wielerkoorts

'@Mithrandir Dat is voor ons spelers natuurlijk interessant maar die informatie is nogal versnipperd. Eigenlijk zouden bezoekers van de site dit via de chatfunctie kunnen melden wanneer ze iets over de medische toestand van een renner vernemen. De chatbox bevat meerdere kanalen . Een kanaal voor dit soort informatie kan eenvoudig toegevoegd worden. Het zou ook een forum onderwerp kunnen zijn.

Wielerkoorts

'@VincentK Wat betreft voorbeschouwingen zie @Arry. Zelf wed ik eigenlijk nooit op wielrennen dus daar had ik in eerste instantie niet aan gedacht. Op de spelkenpagina is een blokje met sites waar je kunt wedden op wielrennen geen probleem. Ik zie op Twitter ook wel eens odds voorbij komen dus wellicht kan daar ook een passende Twitter feed bij.

Wielerkoorts

Misschien goed om nog even te vermelden. Wielerkoorts! Is pure hobby. Het zal wat mij betreft nooit de bedoeling zijn er geld mee te verdienen Dit betekent dat er sowieso geen reclames en pop ups op komen. Er komen natuurlijk wel kosten bij kijken. Partners die willen bijdragen zijn welkom natuurlijk en zullen ook vermeld worden op de homepage indien gewenst. Partners zullen geen invloed hebben op de content van de site.

VincentK

'@Wielerkoort!: zelf wed ik ook niet op wielerwedstrijden, maar doe wel mee aan spellen hier, Scorito en Ploegleider (meer onderbouwd gokken -om niets- dan wedden, denk ik :-)) en daarom lees ik graag voorbeschouwingen en bekijk ik odds.

Vroeger had je trouwens voor alles en nog wat startpagina’s. Door jouw topic realiseer ik mij nu dat die in sommige gevallen erg nuttig / gemakkelijk waren.

Wielerkoorts

Een oude twitteraccount is afgestofd en omgetoverd tot een account voor Wielerkoorts! Twitter blijft een belangrijke informatiebron om op hoogte te blijven van de situatie voorafgaande aan en tijdens races. Twitter feeds zullen dan ook een belangrijke pijler zijn van Wielerkoorts!

Je kunt het twitteraccount volgen via

https://mobile.twitter.com/madakije1

Net als op dit forum zullen daar regelmatig updates over de voortgang van het project gepost worden.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wat is de reden dat je niet @wielerkoorts aanmaakt voor Twitter?

Wielerkoorts

Dat is heel eenvoudig omdat in het huidige account al lijsten e.d. staan die voor de feeds gebruikt kunnen worden.

Bizziecle

Inrichting Chatbox
De chatbox is nu ingericht met verschillende kanalen;

#wielrennen. Hoofdkanaal waar je mee kunt praten over wielrennen. Meldingen van voorbeschouwingen door Wielerflits , Cyclinguptodate en Feltet. Dit kanaal wordt gestreamd op de homepage van Wielerkoorts!

#wielernieuws-nl Kanaal met meldingen van artikelen door Nederlandstalige media

#cyclingnews-international Meldingen van Nieuwsmedia in andere talen

#voetbal en #formule-1

De kanalen verzenden meldingen wanneer er een nieuw bericht is. Vind je dat vervelend dan kun je bij je instellingen het kanaal "dempen"

Kijk alvast eens rond op
https://discord.gg/vSwAE66D

Bizziecle

Een kleine aanpassing op de inrichting van de chatbox. Voor de voorbeschouwingen is een apart kanaal gemaakt, zodat het hoofdkanaal vrij blijft van geautomatiseerde meldingen. Er zullen ook wat meer media toegevoegd worden die voorbeschouwingen brengen.
Het kanaal #voorbeschouwingen wordt gestreamd op de homepage van Wielerkoorts!

Wielerkoorts

De Homepage van Wielerkoorts! is zo goed als klaar. De chatbox is dynamisch gemaakt zodat bezoekers direct kunnen reageren op voorbeschouwingen. Een blokje met de aankomende races (Worldcyclingstats) is toegevoegd. Ook de Engelstalige versie van de homepage is bijna volledig.
Nieuwsgierig?
www.wielerkoorts.nl

Tips en suggesties blijven altijd welkom!

Poeksel

Een jaar of 25 geleden (toen ik zelf nog homepages maakte) was het not done, maar dat lijkt nog steeds zo te zijn:
https://www.vlot-en-goed.nl/frustreer-jij-bezoekers-van-je-website-met-bewegende-plaatjes/

Wielerkoorts

Bedankt Poeksel!Ha ha ja vroeger maakte ik websites met Word die waren buitengewoon simpel en doeltreffend. Nu gebruik ik een vooraf ingestelde editor. Maar daarom heb ik jullie nodig, wat vinden jullie prettig of juist niet en zal proberen de juiste mix te vinden om de site een toegevoegde waarde te laten zijn.
Dus kom maar op!

Wielerkoorts

Wielerkoorts! begint langzaam vorm te krijgen. Hierbij een update.

Op de homepage is een nieuwsfeed toegevoegd die automatisch scrollt door de laatste artikelen van verschillende Nederlandstalige media. Zo kun je snel zien wat er speelt. Daarnaast het blokje met voorbeschouwingen. Een feed van internationale media komt op de Engelstalige pagina.

De Spellenpagina wordt opgebouwd. Gekozen is voor indeling op basis van de schaal waarop spellen worden aangeboden. Er zijn aanbieders die voor elk rondje om de kerk een spel aanbieden maar ook die alleen voor de tour een spel hebben. Uitzondering zijn de jaarspellen.

Inmiddels zijn de spelregels en het inschrijfformulier voor het Mix & Matchspel Langkawi beschikbaar.

Onbekende gebruiker

Ik denk dat voor veel gebruikers crosslinks zeer prettig zouden zijn. Waar je op mikt is overzichtelijkheid en je potentiële gebruikers zijn hardcore wielerliefhebbers, en die doen veel prono. Dus stel, Vendrame zegt een paar uur voor de Vuelta dat ie voor de groene trui gaat op laten we zeggen Tuttobiciweb, dan zou een dropbox (zo'n plusje, weet niet hoe dat heet) met alle relevante of recente nieuwsberichten op WF, Sporza, Feltet etc handig zijn.

Alternatief daarvoor is een soort Google search, waarbij je op Wielerkoorts kunt zoeken op Vendrame en dat je site alleen op de belangrijkste wielrensite naar alle relevante artikelen zoekt over Vendrame.

Tot slot, voor de Grote Rondes, waar voorspelbaar de meeste bezoekers komen, zou je voorbeschouwingen gebundeld aan kunnen bieden. Ik weet dat bijvoorbeeld Feltet en WF aparte codering gebruiken voor hun voorbeschouwingen, wellicht dat je iets kunt bouwen die die code op die sites automatisch herkent en bundelt op je site.

Tot slot 2, een werkend alternatief voor dit forum is zeer wenselijk.

Zeer te prijzen initiatief, ik ga je (site) volgen. Dank!

Onbekende gebruiker

Nabrander, Twitter en Insta van betreffende wielrenner (misschien zelfs een overzichtspagina per wielrenner) bij de nieuwsberichten zou mooi zijn.

Wielerkoorts

Bedankt voor de feedback Sammy. Een zoekblokje is wel handig . Natuurlijk ben ik wel gebonden aan welke software gratis beschikbaar is en toepasbaar op de website editor. Dus ik zal ook kijken naar die mogelijkheid. Een forum komt er ook via een link of geïntegreerd afh van de mogelijkheden.

Op dit forum worden ook een aantal jaarspellen gespeeld graag zou ik van de organisatoren vernemen of ze deze ook op de Spellenpagina gelinkt willen hebben.

VincentK

De eerste opzet (lay-out) ziet er goed en professioneel uit. Dat is het het halve werk.

Ab Normaal

Ziet er leuk uit!
Ik zou best graag een lijst willen hebben, voor de spellen, van renners met hun doelen.
Vaak lees je in het begin van het jaar interviews met renners. En later in het jaar komen daar gewijzigde doelen bij.
Is voor spelletjes wel handig.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.