{Finale} WF-renner van het jaar 2022 - Remco wint!

« 1 2
Wielervolger

Met Il Lombardia en Parijs-Tours zijn de laatste grote wedstrijden van alweer een fantastisch wielerjaar gereden. Sinds 2009 zijn we op het forum op zoek naar de WF-renner van het jaar en ook nu houden we die traditie in ere (als het forum het toelaat). Het speelschema is opgemaakt zoals in het tennis en gebaseerd op de top 64 van de CQ-ranking van 2022. De hoger geplaatste renners kunnen elkaar dus pas in de latere rondes tegenkomen.
Welke criteria je zal hanteren om een renner te kiezen boven een andere mag je uiteraard zelf beslissen. De nummer 1 van de ranking hoeft dus niet noodzakelijk de winnaar te zijn. De verkiezing gaat over het hele wielerjaar 2022.
Deze verkiezing is nu al 3 jaar een Sloveens feestje met Roglic in 2019 en 2020 en Pogacar in 2021 als overwinnaar. Komt daar dit jaar verandering in? We weten het over een dikke 2 weken.

[B]Aangezien de redactie van WF beslist heeft om de halve finale te verpesten zullen we de finale wat anders doen dan normaal.[/b]
Rangschik de onderstaande renners van plaats 1 naar 4:
- Tadej Pogacar
- Remco Evenepoel
- Wout van Aert
- Jonas Vingegaard

Op 1 de renner die volgens jou het meest in aanmerking komt om renner van het jaar te worden en op 4 de renner die het minst in aanmerking komt. Na de deadline tel ik dan de plaatsjes van elke renner van alle stemmers op en diegene met de laagst opgetelde score is de renner van het jaar.

[B]Deadline is vrijdag 28 oktober om 20:00[/b]

Bij gelijke stand op dat moment beslist de eerstvolgende stemmer. Stemmen mag uiteraard maar 1 keer per ronde.

Wielervolger

LET OP! Lees de uitleg eens door, we doen deze finale wat anders.

1. Remco Evenepoel
2. Tadej Pogacar
3. Jonas Vingegaard
4. Wout van Aert

Cintu

1. Remco Evenepoel
2. Tadej Pogacar
3. Jonas Vingegaard
4. Wout van Aert

Moeilijk. Ik zit er al een 2-tal weken mijn hoofd over te breken :-)
Uiteindelijk toch Evenepoel boven Pogacar gezet omdat combinatie monument - grote ronde - WK in één jaar toch wel zeer zeldzaam is. Ook al is Pogacar op zich volgens mij nog altijd de betere van de 2.
En Vingegaard boven van Aert omdat bij die laatste de echt grote overwinning (wk of monument) ontbreekt.

Laatst gewijzigd
YogiBear

1. Wout van Aert
2. Jonas Vingegaard
3. Remco Evenepoel
4. Tadej Pogacar

Van Aert op 1 omdat hij zijn ultieme veelzijdigheid heeft laten zien en zijn prestaties in de Tour echt fenomenaal waren. Vingegaard op 2 omdat hij de sleutel tot het kraken van Pogacar heeft gevonden in de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Evenepoel op 3 vanwege het winnen van een grote ronde (maar wel de minst belangrijke van de drie), klassiekers en Wk. Pogacar op 4, niet omdat hij het slecht heeft gedaan, maar wel omdat dit voor hem gewoon een duidelijk minder seizoen was.

Lalsacien

1. Remco Evenepoel
2. Tadej Pogacar
3. Jonas Vingegaard
4. Wout van Aert

Evenepoel op 1 omdat hij de net wat hoger aangeschreven wedstrijden dit jaar op zijn palmares heeft gezet.
Pogacar op 2 net onder Evenepoel.
Vingegaard op 3 omdat hij de grootste wedstrijd van het jaar heeft gewonnen.
Van Aert op 4 want hij staat er het hele jaar maar net geen topwedstrijd heeft gepakt.

unionwagtmans

1. Wout van Aert
2. Jonas Vingegaard
3. Remco Evenepoel
4. Tadej Pogacar

Ik ga mee met Yobibear voor uitleg met aantekening dat voor mij Primoz de sleutel gevonden heeft en de deur opengemaakt, en Vingegaard het huis Pogacar verder gesloopt heeft (dank Wout).

Laatst gewijzigd
lo squalo dello Stretto

1. Pogacar
2. Evenepoel
3. Vingegaard
4. Van Aert

Sjonge Jonge

1 Evenepoel
2 Pogacar
3 Vingegaard
4 van Aert

simplex

1. Remco Evenepoel
2. Tadej Pogacar
3. Jonas Vingegaard
4. Wout van Aert

Drossard Kudus

1. Remco Evenepoel
2. Tadej Pogacar
3. Wout van Aert
4. Jonas Vingegaard

jsprunk

1. Remco Evenepoel
2. Tadej Pogacar
3. Wout van Aert
4. Jonas Vingegaard

fudd

1. Evenepoel
2. Vingegaard
3. Pogacar
4. Van Aert
elegante oplossing om zo de finale te doen!

Quesada Quesada

1. Vingegaard
2. Evenepoel
3. Pogacar
4. Van Aert

Arry1338

Precies de aanpassing die ik aan droeg in ronde 1. :/
Volgend jaar voor de hele top 60 zo'n soort concept en ik doe mee

Bonorrie

1. Tadej Pogacar
2. Remco Evenepoel
3. Jonas Vingegaard
4. Wout van Aert

BlingSagan

1. Remco Evenepoel
2. Tadej Pogacar
3. Wout van Aert
4. Jonas Vingegaard

1. Luik, WK, ronde van Spanje plus kleinere wedstrijden
2. Strade, Lombardije, etappes Tour plus kleinere wedstrijden
3. Echt grote eendaagswedstrijden lukte niet, wel E3, etappes plus puntentrui Tour en belangrijk voor de tourzege van Vingegaard, podium Roubaix en Luik.
4. Tour (belangrijkste wedstrijd in het jaar), maar verder vooral etappes in Kroatië

bastaix

1. Evenepoel
2. Pogacar
3. Van Aert
4. Vingegaard

ZwiebeLD

1. Remco Evenepoel
2. Tadej Pogacar
3. Wout van Aert
4. Jonas Vingegaard

Limal

1. Remco Evenepoel
2. Tadej Pogacar
3. Wout van Aert
4. Jonas Vingegaard

Elegante oplossing, Wielervolger. Ben je voor de zekerheid dan maar regelmatig aan het bijhouden wie en hoe er al gestemd werd?

Laatst gewijzigd
Cornelius

1. Jonas Vingegaard
2. Remco Evenepoel
3. Wout van Aert
4. Tadej Pogačar

Javier

1. Jonas Vingegaard
2. Wout van Aert
3. Remco Evenepoel
4. Tadej Pogačar

Silent Hill

1. Jonas Vingegaard
2. Remco Evenepoel
3. Wout van Aert
4. Tadej Pogačar

ZwartebroekengeIetrui

1. Remco Evenepoel
2. Jonas Vingegaard
3. Tadej Pogacar
4. Wout van Aert

Franco Bitossi

1. Pogacar
2. Evenepoel
3. Vingegaard
4. Van Aert

En nu maar hopen dat de ‘reptielenmannetjes’ ook deze verkiezing niet verzieken.

rbc1912

Moeilijk, moeilijk, moeilijk hoor. En inderdaad een leutige oplossing om zo de finale te doen

1. Wout van Aert
2. Remco Evenepoel
3. Tadej Pogačar
4. Jonas Vingegaard

Alleen Vingegaard vond ik makkelijk. Geweldig in de Tour uiteraard, maar dat was het dan ook. De andere 3 zijn het ganse jaar top geweest. Wout toch gewonnen door zijn Groene Superman-capriolen in de Tour. Ik vond dat echt fenomenaal

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.