Cycling Fantasy 2023

Sies

Voor alle liefhebbers van spelletjes die nu in een zwart gat gevallen zijn nu het wegseizoen (zo goed als) over is beginnen we maar alvast met het promoten van jaar 3 van cycling fantasy (formerly known as CQ Spel).

Alle info is te vinden via deze link: https://1drv.ms/w/s!AiDWjyNbj9r9gZI5UpZCU737KQMCaw?e=lGCqE0

Wil je toch liever hier de info lezen, volgt deze hieronder. Aanmelden dient wel te gebeuren via bovenstaande link.

Spelopzet

Je stelt een team samen van 20 renners, binnen het vastgestelde budget, uit de bijgevoegde lijst. In deze lijst kan je de renners kopiëren en plakken in je team, de waarde wordt automatisch opgeteld en kan je zien hoeveel budget je nog hebt. Uiteindelijk is het de bedoeling om met deze renners zoveel mogelijk punten te halen. Er doen dit jaar ongeveer 100 koersen mee, verdeeld over 8 categorieën (meer onder het kopje puntentelling).

Inleg

Deelname kost 5 euro, welke volledig in de pot gaat. Voor elke categorie is er 3% gereserveerd voor de winnaar van de desbetreffende categorie. Hierna blijft er 76% over voor het eindklassement. 40% voor de winnaar, 25% voor de runner up en 11% voor de nummer 3.

Sluitingsdatum

De eerste race in het spel is de tour down under en deze start op 17-01-2023. Jouw inzending en inschrijfgeld dient uiterlijk voor de start van deze race binnen te zijn. Eerder inzenden is gewenst, en voor de vroege inzenders is het uiteraard geen probleem om je team nog aan te passen.

Puntentelling en races

Zoals gemeld zijn er ongeveer 100 races verdeeld in 8 categorieën. In het invulsheet kun je in diverse tabblade zien wat de puntentelling is en welke races er meedoen en in welke categorie ze zitten.

Andere regels

Ploegentijdritten tellen niet mee

Renners die na een koers worden betrapt en hierdoor uit een uitslag worden geschrapt, worden in cycling fantasy niet uit de uitslag geschrapt.

De uitslagen zoals getoond op PCS zijn bindend. Als een uitslag NA het invullen van de uitslagen alsnog worden veranderd, wordt dit niet aangepast in cycling fantasy.

Bij een eventuele gelijke staan zal er worden gekeken naar de waarde van de ploeg. De ploeg met de laagste waarde wint in dat geval.

Bizziecle

Ik doe mee

Mithrandir

Ik ben er weer bij.

Sies

Even een reminder voor de liefhebbers. Tot aan de start van TDU de tijd om je team in te sturen!

De Meesterknecht

I'm in! Check je mail Wouter!

Sies

Heb het gezien Meesterknecht! Dank voor je deelname!

Op naar meer deelnemers!

Laatst gewijzigd
vernis

Hoe vind ik de chatgroep? Ik heb een account aangemaakt op discord.

Sies

Hi Vernis,

als het goed is zou je via onderstaande link erop moeten komen.

https://discord.gg/zZ7GxHsr7D

Sies

Nog 1 week om je (winnende) team in te sturen! Wie wordt de opvolger van Ibrahimofiets?

Arry1338

Ik word de nieuwe winnaar. Just saying.

Teeke_de_Kapper

Zeker weten, Arry? We'll see.

Sies

We gaan het zien! Inmiddels zitten we op 26 ingestuurde teams. Ik weet van een redelijk aantal dat hun team er nog aankomt, maar of we weer de grens van 50 gaan bereiken betwijfel ik.

Sies

Inmiddels 32 inzendingen. Nog tm zondag om je team in te sturen!

Sies

Het gaat de goede kant op. Teller staat op 41 inmiddels!

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.