Wekelijkse Quizvraag 8

« 1 2
Wielerkoorts

Het is nu komkommertijd dus eens kijken of jullie dit leuk vinden. Aan het begin Iedere week een hopelijk moeilijk te googlen Quizvraag
1 Hoeveel mannelijke Afrikaanse Renners wonnen een etappekoers op Worldtour niveau? Wie waren dat en welke races?

kartje

Vanaf dat de worldtour ontstond of sinds het ontstaan van de huidige worldtourkoersen?

Wielerkoorts

De koersen die in het huidige WT programma zijn opgenomen en renners die ook echt onder een Afrikaanse vlag fietsen. Geen Froome dus.

Mithrandir

Daryl Impey heeft TDU meerdere keren gewonnen voor corona.

Poeksel

Ik kan er maar eentje bedenken. Die won die etappekoers wel twee keer!

(edit: Impey inderdaad)

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Mijn geheugen is verder ook blanco wat succesvolle afrikanen betreft.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

En het gaat puur om etappekoersen? Niet om eendagswedstrijden?

Want dan denk ik verder geen enkele. Of er moet misschien jaren geleden iets WT zijn geweest wat dat nu niet meer is.

Volgens mij is Tour de Rwanda wel gewonnen door Afrikanen. Alleen geen idee of dat ooit WT is geweest.

Laatst gewijzigd
Wielerkoorts

Ik zou zeggen shoot

Laatst gewijzigd
Thombonator

Louis meintjes wellicht?

Maillot à Pois

Wielerkoorts heeft het in een opmerking hierboven over koersen die in het huidige WT programma zijn opgenomen...
In dat geval kom ik ook niet verder dan Impey die 2x de TDU won...

Ab Normaal

Ja, ik begreep de opmerking “shoot” van Wielerkoorts al niet op mijn post. Dan ga ik er ook niet verder over nadenken.

Wielerkoorts

Volgens mij is het inderdaad Impey die de TDU won in 2018 en 2019. Anderen zijn er her en der niet opgedoken. De Ronde van Turkije is ook wel eens gewonnen door Youcef Reguigui maar niet in de periode dat het WT was.

Maillot à Pois

Heeft Reguigui ooit de ronde van Turkije gewonnen?? Volgens mij niet?

Wielerkoorts

Oh ik kan me vergissen. Reguigui heeft wel evenals Reinhard Janse van Rensburg de tour of Langkawi gewonnen

Chasse_patate

Oh je weet zelf de antwoorden ook niet?

Wielerkoorts

Moet dat?

Wielerkoorts

Vroeg in het jaar van zijn 2e profseizoen begon dit supertalent
https://drive.google.com/file/d/1g4qbh8ARrHUFoaMaCMAQpTzjFjG67sho/view?usp=drivesdk
als favoriet aan het rondje. Hij sloeg een dubbelslag in de Koninginnerit maar won uiteindelijk niet het klassement.
Wie is de renner?
Welk rondje?
Wat overkwam hem waardoor hij het rondje niet won?

simplex

Fedorov in ronde van Rwanda 2020.
Reden oponthoud in 3e of 4e etappe was een natuurverschijnsel en daardoor ook met grote groep omleiding gehad.

Maillot à Pois

De man op de foto is duidelijk Lopez Moreno. Over welk rondje het ging weet ik intussen ook, maar ik heb het moeten opzoeken, dus dat zou niet eerlijk zijn. Ik laat iemand aanvullen die het uit het hoofd weet.

Wielerkoorts

De renner is goed iig Maillot

Wielerkoorts

Superman Miguel Angel Lopez won de Koninginnerit in de tour van Langkawi. In de 6e etappe verloor hij door mechanische pech op 6km van de finish net teveel tijd voor de eindwinst die naar Reinhard Janse van Rensburg ging.

Wielerkoorts

De 3e vraag. Ronde van Vlaanderen 2021. Tijdens de race vond er een incident plaats wat achteraf nogal wat commotie in de pers veroorzaakte. Over welke rijder en waarom?

Ceramiche Ariostea

Michael Schar vanwege het dumpen van afval buiten een litter zone.

Wielerkoorts

OK maar waarom leidde dat tot zo'n ophef?

jappe666

Was gewoon een bidon die hij naar een toeschouwer gooide en die meteen opgeraapt werd.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.