Op twitter kom je wel eens leuke wielertweets tegen die niet per se nieuws zijn. Plaats ze hier!
xistnc vond een leuke over de Ronde van Belgie. Jurgen Roelandts feliciteert Nicolas Vereecken met een prestatie die wel heel opmerkelijk is, te mooi om waar te zijn eigenlijk, waarna diverse collega's zich er ook mee bemoeien...
https://twitter.com/jurgenroelandts/status/605032129324589056
'@kartje, dat ontaarde in een flink twitter gevecht met allemaal hevig op hun pik getrapte tennis fans. Federer zou een punt hebben omdat er ooit een tennisser is neergestoken op het veld. Froome antwoord door aan te stippen dat er de afgelopen 3 weken minsten 3 sleutelbenen zijn gebroken door fans. :) Mooie vent die Froome op twitterzz.
'@Kirsipuu ik ben geen volger van Vereecken op Strava, en kan dus zijn activiteiten niet zien helaas. Wat je wel kunt zien is dat hij geen activiteit van zondag 31 mei heeft gepubliceerd, in tegenstelling tot de andere ritten in Ronde van België.
Link: https://www.strava.com/athletes/1629769
Een heleboel Belgen moeten beter inzien dat het gejammer van van Avermaet en BMC met hun 'zeker gewonnen, het 1 en 2 moeten zijn!' als een boemerang op de onderkaak belanden gaat want het is gewoon kinderachtig en onbewijsbaar. Iedere ploeg heeft wel eens zoiets, volgende x een ander.
Misschien geen twitter maar Bjorn Leukemans en Hilaire dat komt nooit meer goed.
Fb pagina leukemans vandaag.
Einde wielercarrière
Ik heb na rijp beraad beslist een streep te trekken onder mijn wielercarrière. Ik kan tevreden terugblikken op een periode van 15 jaar die in 2000 begon bij het team Vlaanderen2002-Eddy Merckx.
Mijn mooiste resultaten behaalde ik in het voorjaar met onder meer top tien plaatsen in topklassiekers als Luik-Bastenaken-Luik (1), Parijs-Roubaix (2), Amstel Gold Race (3), Ronde van Vlaanderen (4), en Brabantse Pijl (6).
Ook tot het behalen van de wereldtitel van Tom Boonen in 2005 en die van Philippe Gilbert in 2012 heb ik mijn bijdrage geleverd. Enkel het ontbreken van minstens één grote zege ervaar ik als een leemte op mijn palmares.
Voor mezelf had ik uitgemaakt dat het wielerseizoen 2016 mijn laatste jaar ging worden in het profpeloton. Niet om uit te bollen. Ik denk dat ik in 2015 voldoende bewezen heb dat ik nog altijd voor de volle honderd procent leefde voor mijn sport en dat zowel mijn prestaties als mijn resultaten mochten gezien worden. Ik ben ervan overtuigd dat zulks in 2016 niet anders zou geweest zijn. Ik had zelf bepaald wanneer ik mijn laatste wedstrijd zou rijden. Dat is me echter niet gegund geworden en daarvoor wijs ik nadrukkelijk Hilaire Van der Schueren met de vinger. Op menselijk vlak heeft hij me enorm zwaar ontgoocheld. Ik meen dat ik beter verdiende na al die jaren dat we samengewerkt hebben.
Wat mijn onmiddellijke toekomst betreft, heb ik niet meteen concrete vooruitzichten. Daar maak ik me echter geen zorgen over. Dat zal zich later wel aandienen.
Ik wil bij deze heel gemeend mijn familie, mijn supporters en ook mijn supportersclub bedanken die me al die jaren gesteund hebben. Hun aanwezigheid op de barbecue, de quiz, de wedstrijden en andere evenementen heeft altijd voor de nodige stimulans gezorgd om het beste van mezelf te geven.
Een speciaal woord van dank verdienen zeker ook de advocaten Johnny Maeschalck en Kristof De Saedeleer die aan mijn zijde stonden toen ik in 2007 onterecht beschuldigd werd van dopinggebruik. Zij hebben niet gerust tot ik helemaal vrijgesproken werd. Het is uitsluitend dank zij hen dat ik toen mijn wielercarrière heb kunnen voortzetten.
Er zijn uiteraard nog mensen die belangrijk waren in mijn loopbaan, maar het zou me te ver leiden om ze allemaal te vermelden. Ik zou trouwens niet graag iemand vergeten. Daarom nogmaals mijn waardering aan iedereen die in mijn carrière van nut en betekenis geweest is.
Bjorn
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.