Verklarende woordenlijst van de chat

1 2 3 4 5 6 7
Jos Gulikers

Dank aan allen die mijn vraag over de renner Poursuivants met zoveel wielerwijsheid hebben beantwoord! Ik heb wel nog een vraagje aan Raul Alcala: is die Jacques Patat toevallig familie van Chasse Patat, of zit ik dan op een dwaalspoor?

Jean Dumas

Prodent Award: trofee voor coureur met de witste tanden. Continue strijd tussen Nils Politt en Enric Mas.

Raul Alcala

Nog sterker Jos. Jacques schijnt daarnaar vernoemd te zijn door José Been toen ze met Danny Nelissen in een volgauto zat achter Jacques. Omdat het kwijl over haar mond liep verstond Danny sjaspatat toen Danny zei 'die gaat t niet redden wie is dat?'

De rest is geschiedenis. Ik mis je Danny

Jean Dumas

Mart Smeets: voormalig boegbeeld van Studio Sport (1974 - 2012) en nestor van het vaderlandse wielercommentaar (1979 - 2016). Vormde jarenlang een commentaarduo in de Tour met wielerencyclopedie Jean 'De Neel' Nelissen, oom van Danny. Introduceerde diverse wielertermen, zoals: 'Rechtdoor naar school en kantoor' en 'A vous, Hielversoem'. Dacht zelf dat ie bevriend was met Lance Armstrong.

Wheely

3 km regel: nieuwe afspraak binnen de chat dat we de laatste 3 km uitvoerig en accuraat omschrijven voor de meelezers. Dit omdat er veel Belgen momenteel zielloos thuis zitten zonder TV uitzending van de Ronde van Zwitserland.

Jean Dumas

Denis Menchov: kwaadst kijkende renner ooit. Sprak heel weinig (alleen Spaans, no?) en kon als zodanig louter met Breukink communiceren bij Rabobank. Wel een enorme klasbak. Won voor Rabo de Vuelta van 2007 en de Giro van 2009, onder meer dankzij een zege in de monstertijdrit van meer dan 60 km over de Cinque Terre.

Jean Dumas

Parapente: Frans voor paragliden. Populair rond het Meer van Annecy, waar je het kunt doen vanaf de top van de Col du Forclaz de Montmin, die tevens in de Tour 2023 zit (etappe 15 Les Gets - St.-Gervais).

Robertje

Wout: Vakkenvuller bij de Jumbo, gerucht gaat dat hij de blikjes Red Bull zelf mee naar huis neemt want de schappen zijn altijd leeg als hij aan het werk is.

Bauk(j)e: Cassiere bij de Lidl. Leest meestal boeken omdat de klanten toch naar de zelfscan lopen. Wanneer er een klant met cash aan komt lopen dan heeft hij geen idee hoe hij hier mee om moet gaan.

Monique: Collega van Bauk(j)e en daarnaast de wederhelft van Frans. Kort lontje en geen fijn gezelschap als je met haast naar de Stelvio rijdt. Helpt op dat moment ook niet mee dat je vergeten bent om de vaatwasser uit te ruimen en Monique dit op het laatste moment nog heeft gezien.

Oude Indianentruc

d'n: de (Vlaemse origine)
ne, nen: een (Vlaemse origine, vaak verkeerd gebruikt)
Robertje's vrieskast: plek waar hij vrouwkes stalt.

Jean Dumas

Ria Visser: voormalig schaatscommentator NOS; won als achttienjarige zilver op de 1500 m in Lake Placid (1980). Als zij naast Mart Smeets zat deed ie meestal een Noorse trui aan; Visser onthulde bij Paul de Leeuw een affaire met de Mart gehad te hebben. Jawel, tijdens de Spelen van '80, in een rondje 33,3.

SprintMaster

Wat heeft Ria Visser met wielrennen te maken? Sowieso vind ik dat dit topic nogal vaak helemaal nergens meer over gaat.

Jean Dumas

Dan negeer je het.

SprintMaster

Dat is te simpel Jean: je weet zelf echt wel dat het nergens op slaat. Net zoals veel andere zogenaamd lollige bijdrages.
Had het gelaten bij de meest belangrijke woorden/begrippen en dan hebben de jongeren er iets aan. Nu verzand dit topic in een wedstrijdje meest lullige bijdrages plaatsen van de vaste kliek op de chat en zal het alleen maar tegen jullie gaan werken.

Laatst gewijzigd
Marik

Sprintmaster: staat symbool voor lieden die zelf op dit topic klikken en vervolgens gaan klagen over de inhoud van een topic dat als titel heeft: verklarende woordenlijst van de chat.

Frans Casagrande

Hallo met Frans, leuk topic ben weer helemaal op de hoogte van het jargon. Gr. Frans

lo squalo dello Stretto

lo Squalo dello stretto: vind het nodig om op ieder bericht over Vollering te reageren dat hij haar wel aantrekkelijk vindt

Wheely

SM heeft wel een punt, dit slaat echt helemaal nergens op. :)

Jean Dumas

Het leven: heeft geen nut, wel zin.

Maillot à Pois

Verklarende woordenlijst van de chat:
de chat, maar dan op het forum.
Heeft als voordeel dat je er ook terecht kan op momenten dat Maxim de chat weigert te openen.

PS ik ben geen stamgast in de chatkroeg, maar dit topic vind ik hoogst vermakelijk.

SprintMaster

'@Jean Dumas, zie post 1:

Aangezien de Tour de France eraan komt en de chat dan drukker bezocht wordt door incidentele chatters, hierbij een poging tot een verklarende woordenlijst te komen.

SprintMaster

Klagen: voor een aantal heren op de chat synoniem voor kritiek leveren. Want die bepalen maar al te graag dat er over van alles en nog wat geouwehoerd mag en zal worden. En wee degene die er ook maar iets van durft te zeggen.

Laatst gewijzigd
Jean Dumas

Euskal Herria: Baskenland.

Sies

Om maar met de woorden van Martien Meiland te spreken: Wat een gezeik zeg!

Robertje

De 3 km regel: Vanaf 3 km wordt er in de chat in detail omschreven wat er gebeurt in de koers. Dit is met name nodig omdat er Belgen zijn die de Ronde van Zwitserland niet op tv kunnen volgen.

Wheely

Die had ik al vermeld Robertje, zie vorige pagina maar goed dat je het nog een keer onder de aandacht brengt!

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.