Megaflits Tour de France 2023

1 2 3 4 5 6
Waaier1

Ik doe graag mee

bastaix

Ik wil er graag bij zijn

pirazzi

Mooi spel, doe weer mee.

Tom Cockpid

Leuk, ik doe ook graag mee!

Bode80

Ik doe ook graag weer mee!

danusz1986

We zijn er weer bij!

De Meesterknecht

Ik maak ook weer een team :)

De Meesterknecht

en hiermee maak je een ploeg aan van maximaal 12 renners.

Maximaal 12? Dus ik mag er ook 8 selecteren die max. 12.000 punten zijn?

arjenzvob

'@De Meesterknecht. Nee, 9.000 is je CQ-max. Het aantal renners mag je zelf bepalen, tot 12 renners maximaal.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Ja minder dan 12 kan maar waarom zou je dat doen? Stel je maakt een team van 10 renners, dan verlies je bij een uitvaller al 10% van je team, bij 12 renners is dat 8,3333333333333%.

De Meesterknecht

Helder. 9000 punten kun je soms over betere renners verdelen dan verplicht 12 renners moet nemen.

oli4g

De meesten zullen sowieso 11 renners nemen met een prijskaartje als die ene meegaat

Gerrit Glomser

Ga maar weer eens puzzelen om vervolgens waarschijnlijk weer ergens onderin te eindigen...

VincentK

'@jefgodfather, ik maak volop dankbaar gebruik van jouw 2022 excel file, maar volgens mij was die in het begin gevuld met giro ploegen (uno-X bijv niet erin). Mocht je voor jezelf een update maken en daarna linken, zou je dat dan hier willen vermelden? De vraag klinkt lui, maar ik heb werkelijk geen idee hoe je zelf die opload doet en het is wel een erg handige file.

Laatst gewijzigd
coolietje

Ik doe graag terug mee !

kokkie1975

Ik doe graag weer mee.

krypton

Ik ben ook van de partij!

jefgodfather

'@VincentK in de eerste post met het reglement vind je onderaan die post, een link naar het bestand van dit spel. Daarin vind je de renners & hun waardes van alle ploegen die starten in Bilbao
je moet niet mijn bestand van de Giro gebruiken om te puzzelen voor het Tourspel hé :)

Fins Els Collons

Count me in!

VincentK

Ah, top @jefgodfather. Ik moet beter kijken dus :)!

Noordbiker

Waag ook weer graag een shot

niek-vdv

Ik doe graag weer mee.

Xander24

ik ga ook weer puzzelen, leuk

esims

Ik heb me eerlijk gezegd nog nooit beziggehouden met Tourspellen van het budgettype, maar realiseer me nu dat dat eigenlijk een variant is van het rugzakprobleem dat ik ken van dynamische programmering bij wiskunde. Ik heb eens een lijstje van 27 renners geselecteerd en bekeken hoeveel mogelijkheden er zijn om precies op 9000 punten te komen. Dat bleken 621 mogelijkheden te zijn. Als je een marge van 10 punten acceptabel vindt, dan is het aantal mogelijkheden zelfs een factor 10 hoger. Hier een voorbeeld van zo'n 9000-puntenlijstje, waarin natuurlijk een aantal grote namen ontbreken. Bij deze meld ik me ook aan voor deelname (niet met dit team).

1. Christophe Laporte 1189
2. Jai Hindley 1181
3. Dylan Groenewegen 850
4. Louis Meintjes 814
5. Neilson Powless 802
6. David Gaudu 771
7. Danny Van Poppel 644
8. Thomas Pidcock 599
9. Greg Van Avermaet 588
10. Mark Cavendish 587
11. Rigoberto Uran 559
12. Fred Wright 416

Laatst gewijzigd
jappe666

Count me in!

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.