Formule 1 Scorito

Koen077

Mensen die nog teams voor de nieuwe deadline van scorito willen bespreken?

VincentK

Het is inderdaad rustig in dit topic. Voor 2mio verschil vind ik de keuze Verstappen - Perez nog steeds niet interessant, vnl omdat ik in andere categorieën niet zoveel keuzestress heb. In de B vind ik Alonso niet meer waard dan de Mercedessen en van Ferrari blijf ik de komende races nog af. In de C en D hoop ik erop dat McLaren er meer race ipv een kwalificatiewagen van maakt. Daar zet ik op in. Ik heb wel een beter gevoel bij mijn Mercedes keuze een categorie hoger. Bij Alpine heb ik door budgettekort wel voor Gasly in plaats van Ocon moeten kiezen. Die laatste had ik liever gehad. In de E durf ik nog niet voor NdV te gaan, maar ik zou het wel leuk vinden als dat achteraf de verkeerde keuze blijkt.

Je weet nooit hoe het loopt, maar zoals het er nu uitziet gaan de dure startplaatsen “gewoon” naar Verstappen, en de twee Mercedes coureurs. Lekker safe (en saai misschien), maar tot nu toe werkt het prima.

Wat zijn jouw plannen voor de komende 5 races @Koen077?

Koen077

Hallo VincentK bedankt voor je reactie.

Ik heb dezelfde keuzes gemaakt en in de laatste 2 catergorien kies ik voor een Haas en de Alpha.

Ab Normaal

Ik ga vanavond een analyse maken of het Piastri en Perez worden of een Haas en Max.
Andere keuze is tussen Zhou en Russell of Albon en Alonso.
Ben er dus nog niet uit, en dat is voor het eerst.
De VT’s gaan niet helpen als ze in de regen worden afgewerkt.

Benzardi

Ik heb er een Haas in staan, die het wel altijd goed doet bij de kwalificatie maar in de race valt hij het altijd tegen.
Voor de rest neem ik ook geen Ferrari , maar wel een Fiatje 500 :)

VincentK

Over die Haas kwalificatietopper: hij heeft mij de afgelopen maanden een paar keer flink in de luren gelegd. Dan gaf ik hem na een prima kwalificatie een te hoge plek op de grid. Ik heb hem er daarom nu maar uitgelaten, want anders trap ik er zo weer in. Geen Haas in mijn team deze keer, wel een Alfa Romeo (Bottas).

Dannyco

Ik ga voor deze gasten!
A- Max
B- Die 2 van Mercedes (na die update)
C- De Alpine mannen
D- Piastri, Hülk
E- Nyck

TheTank

Poeh, lang zitten twijfelen. Vooral in de D. Mijn huidige team:

Max
Mercedes x2
Stroll en Gasly
Tsunoda en Bottas
Nicky

niek-vdv

Ik twijfel tussen de downgrade van Alonso naar Russell, of van Tsunoda naar een Haas. Verder staat mijn team.

TheTank

Zou sws eerder downgraden in B dan in D ivm puntenplafond en denk dat Mercedes na upgrade wel eens Alonso voorbij kan zijn, dus dat die optie geen downgrade is

jm dvg

Dacht eruit te zijn met max Mercedes norris ocon tsunouda hulkenberg en albon. Zie ik nu gasly en de alpha's een goede eerste training afleggen. Nog even aankijken dus.

Bzuidema

Ik denk toch dat ik Alonso nog wel meeneem. Aston Martin komt dit weekend ook met updates. Denk niet dat mercedes nu op elk circuit meedoet. Dus voorlopig Verstappen, Alonso & Hamilton, de 2 Alpines. de rest even kijken hoe het vanavond gaat.

LuckyLuuk

Perez Mercedes stroll gasly piastri bottas en zhou

Mad Max

Mercedes heeft ook zijn snelle rondes op een schonere baan neergezet, terwijl de andere teams met de long runs bezig was. Ferrari oogde wel heel sterk, maar dat doen ze eigenlijk altijd tot dat er op zondag iets misgaat.

niek-vdv

Ferrari gaat de komende 2 banen gewoon scoren door sowieso hoog te kwalificeren.
Het is dat ik het geld niet nodig heb, maar volgens mij loont het zelfs meer om een Ferrari te pakken in B dan om Perez te pakken in A.

Bzuidema

Niks is zeker. Mercedes haar updates werkten in Barcelona. maar dit weekend komen meer teams met updates. De vrije trainingen zeggen niet zoveel. Vandaag gaan we meer zien. Maar als het regent dan is alles weer anders. Ik zou zeker geen team samenstellen op basis van dit weekend. Toch jammer dat je soort van verplichte keuzes moet doen. Zou liever wat meer vrijheid hebben.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.